Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Το ελληνικό κρασί «πάει» στο ... «ναό» της πολυτέλειας

Στην καρδιά του Τόκιο, στην Γκίνζα, που θεωρείται ο «ναός» της πολυτέλειας στην Ιαπωνία, με δρόμους γεμάτους από πανάκριβα εμπορικά καταστήματα, εντυπωσιακούς χώρους διασκέδασης και ουρανοξύστες που λαμποκοπούν ολόκληροι υπό το φως αναρίθμητων επιγραφών neon, ολοένα περισσότεροι καταναλωτές τσουγκρίζουν τα τελευταία χρόνια κολονάτα ποτήρια με ελληνικό κρασί.

Κατά προτίμηση κόκκινο. Από την πλήρη αφάνεια, στην οποία βρίσκονταν πριν από λίγα χρόνια, τα ελληνικά κρασιά φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να γίνονται "ορατά" στην Ιαπωνία -και όχι μόνο- αφού οι ασιατικές αγορές γενικότερα έχουν αρχίσει δειλά-δειλά να γνωρίζουν (και να ζητούν) τις ελληνικές ποικιλίες.

Στην περίπτωση της Ιαπωνίας, οι συνεπείς και συνεχείς ελληνικές συμμετοχές σε εκθέσεις στη χώρα του "Ανατέλλοντος Ηλίου", οι γευσιγνωσίες και οι δημοσιεύσεις στον κλαδικό Τύπο, αλλά και η έναρξη λειτουργίας στη Γκίνζα, δημοφιλούς ελληνικού εστιατορίου με "αδελφάκι" στο Σίδνεϊ, φαίνεται πως διευκόλυναν την παρουσία ελληνικών κρασιών.

Ως αποτέλεσμα, οι ελληνικές εξαγωγές οίνων αυξήθηκαν σωρευτικά κατά 185% την τριετία 2013-2016, σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο. Κι αν η εντυπωσιακή αυτή εικόνα αποδεικνύεται πλασματική, όταν "μεταφραστεί" σε επίπεδο απόλυτων αριθμών (καθώς η τριψήφια ποσοστιαία αύξηση σχετίζεται με το γεγονός ότι οι εξαγωγές ξεκίνησαν από πολύ χαμηλά), δεν παύει να είναι αληθές ότι η ζήτηση για ελληνικά κρασιά έχει "ξυπνήσει" στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ, οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία αυξήθηκαν πέρυσι κατά 48,5% σε σχέση με το 2015, ενώ πρόπερσι είχαν σημειώσει αύξηση κατά 48,7% σε σύγκριση με το 2014. Η αξία των εξαγωγών παραμένει πάντως πολύ χαμηλή, αφού κατά το 2016 ανήλθε σε μόλις 456.000 ευρώ.

Για την προώθηση των ελληνικών οίνων στην ιαπωνική αγορά ξεκίνησε το 2015 πρόγραμμα προώθησης, που υλοποιείται από το Enterprise Greece και το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο "και έχει έως σήμερα αποφέρει τόσο αύξηση της αξίας των ελληνικών εξαγωγών όσο και διεύρυνση του αριθμού των εισαγωγέων ελληνικών οίνων" όπως αναφέρεται σε σημείωμα του γραφείου ΟΕΥ.

Με αφορμή τα στατιστικά στοιχεία για την αύξηση των πωλήσεων ελληνικού κρασιού στην Ιαπωνία, το ΑΠΕ-ΜΠΕ ήρθε σε επαφή με υπεύθυνους εξαγωγών ή πωλήσεων και μάρκετινγκ βορειοελλαδικών επιχειρήσεων οινοποιίας, με αντικείμενο συζήτησης την προοπτική του ελληνικού οίνου γενικά στις ασιατικές αγορές, καθοδόν προς το 2020.

Tags
Back to top button