Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Το Βερολίνο «καταδικάζει» τα πειράματα σε ανθρώπους από αυτοκινητοβιομηχανίες

Η γερμανική κυβέρνηση «καταδίκασε» σήμερα απορρίπτοντάς τα ως απαράδεκτα οποιουδήποτε είδους πειράματα έγιναν για τις εκπομπές ρύπων, σε πιθήκους ή ανθρώπους, για λογαριασμό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αποκαλύφθηκε τις τελευταίες ημέρες από τον Τύπο.

Μετά το σκάνδαλο με τους ντιζελοκινητήρες, οι δύο νέες υποθέσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας «δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκ νέου αμαυρωθεί» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης Christian Schmidt, ζητώντας από την επιτροπή που διερευνά το σκάνδαλο «dieselgate» να εξετάσει τις νέες καταγγελίες.

«Δεν επιδεικνύω κανενός είδους κατανόηση προς όλο αυτό, τα πειράματα θα έπρεπε να εξυπηρετούν μονάχα την εξέλιξη των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν μπορούμε και δεν θα το αποδεχθούμε αυτό» υπογράμμισε ο Γερμανός υπουργός.

Ο Schmidt ζήτησε επιπλέον «εξηγήσεις» από τους ομίλους που εμπλέκονται, ήτοι τους γερμανικούς κολοσσούς Volkswagen, BMW, Daimler και Bosch, οι οποίοι φέρονται να χρηματοδοτούσαν τον ερευνητικό οργανισμό EUGT, ο οποίος διεξήγαγε τα δύο αμφιλεγόμενα ερευνητικά προγράμματα.

«Αυτά τα πειράματα σε πιθήκους ή ακόμα και σε ανθρώπους δεν δικαιολογούνται υπό καμία ηθική έννοια και εγείρουν πολλά κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από αυτά τα πειράματα» επισήμανε ο εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης Steffen Seibert κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων στο Βερολίνο.

«Οι οργανισμοί που εποπτεύουν εκείνους που εξέδωσαν αυτά τα συμβόλαια φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η πρώτη υπόθεση, την οποία αποκάλυψαν οι New York Times, αφορά πειράματα σε πιθήκους τα οποία έγιναν στις ΗΠΑ το 2014, τους οποίους είχαν βάλει να παρακολουθούν κινούμενα σχέδια ενώ τους ανάγκαζαν να εισπνέουν τα τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση ενός Beetle, διάσημο μοντέλο της Volkswagen.

Ο στόχος ήταν «να αποδειχθεί ότι τα πιο σύγχρονα οχήματα τεχνολογίας ντίζελ είναι καλύτερα από τα παλαιότερα μοντέλα» έγραφε η αμερικανική εφημερίδα.

Η δεύτερη υπόθεση έχει να κάνει με πειράματα που διεξήχθησαν στη Γερμανία σε ανθρώπους, όπως αποκάλυψαν σήμερα οι εφημερίδες Stuttgarter Zeitung et Süddeutsche Zeitung.

Ένα νοσοκομειακό ίδρυμα στο Άαχεν, το οποίο είχε εξουσιοδοτήσει η EUGT, είχε βάλει το 2013 και το 2014 25 ανθρώπους να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου. Όλοι τους ήταν υγιείς και εισέπνευσαν διαφορετικές ποσότητες του τοξικού αερίου, σύμφωνα με τις δύο εφημερίδες.

Αυτή η έρευνα «δεν έχει καμία σχέση με το σκάνδαλο ντίζελ», που συγκλονίζει εδώ και δύο χρόνια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τη Volkswagen, ούτε με τα πειράματα στους πιθήκους, υποστήριξε σήμερα το ινστιτούτο.

Στόχος ήταν να καταμετρηθεί ο αντίκτυπος στην έκθεση σε NO2 στον χώρο εργασίας, «για παράδειγμα για τους οδηγούς φορτηγών, τους μηχανικούς ή τους ηλεκτροσυγκολλητές», εξηγεί το αμερικανικό ινστιτούτο.

Tags
Back to top button