Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Το Άγιο Όρος μέσα από τον φακό ενός Τούρκου, ενός Σέρβου, Ρώσου & Πολωνού

«Βλέπουν» διαφορετικά μέσα από τον φακό τους τις εικόνες του Αγίου Όρους, ένας Τούρκος, ένας Σέρβος, ένας Ρώσος, ένας Πολωνός φωτογράφος;


Διαφοροποιείται το φωτογραφικό «βλέμμα» ανάλογα με την πίστη, την θρησκεία, το δόγμα του φωτογράφου; Αποτυπώνει αλλιώς το ίδιο θέμα -την έννοια του «θείου»- το «μάτι» ενός καθολικού χριστιανού, ενός μουσουλμάνου, ενός ορθόδοξου, διαμαρτυρόμενου ή…άθεου;

«Άγιον Όρος: Κατ΄ εικόνα του φωτογραφικού βλέμματος» είναι ο τίτλος μιας ιδιαίτερης έκθεσης, 56 συνολικά φωτογραφιών -εικονικών αποσπασμάτων του Αγίου Όρους- όπως το είδαν και το κατέγραψαν με τον φακό τους τέσσερις «ξένοι» φωτογράφοι.

Ο Πολωνός Zbigniew Kosc

Ο Valery Bliznyuk από την ορθόδοξη Ρωσία, ο Ali Borovali, από την μουσουλμανική Τουρκία, ο Zbigniew Kosc, από την καθολική Πολωνία και ο Zoran Purger, από τη Σερβία, «καταθέτουν» ο καθένας τη γνώση, την αίσθηση και την τέχνη τους, σε 56 φωτογραφίες (14 ο καθένας), οι οποίες συνθέτουν το υλικό της έκθεσης φωτογραφίας.


Ο Τούρκος Ali Borovali

Το Άγιον Όρος υπήρξε και συνεχίζει να είναι, ένας ιδιαίτερος πόλος έλξης για όλους τους δημιουργούς, ιστορικούς, συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφους και κυρίως φωτογράφους. Οι τέσσερις φωτογράφοι επισκέφθηκαν πολλές φορές την αθωνική πολιτεία και βίωσαν την εμπειρία του προσκυνητή-περιηγητή, καταγράφοντας μέσα από τον φωτογραφικό τους φακό μοναδικές στιγμές από το φυσικό τοπίο, τις λατρευτικές συνήθειες των μοναχών, τον καθημερινό τους βίο και κατέληξαν να εστιάσουν στα πρόσωπα των γερόντων του Άθω.

Zoran Purger από την Σερβία

Η έκθεση -διοργάνωση της Αγιορείτικης Εστίας της Θεσσαλονίκης- αφού έκανε την μακρά πορεία της, «ταξιδεύει» τώρα στη Βουλγαρία, όπου σε συνεργασία με τον Δήμο Βελίκο Τύρνοβο της γειτονικής χώρας, το Κέντρο Ελληνικής γλώσσας και Πολιτισμού και τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου του Βελίκο Τύρνοβο «Αγ. Κύριλλος και Μεθόδιος», παρουσιάζεται στη δημοτική γκαλερί «Rafael Michailov» από την Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017.

Ο Ρώσος Valery Bliznyuk

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-19:00 και Σάββατο, 10:30-19:00.

Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση πρωτοπαρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, στους εκθεσιακούς χώρους της Αγιορείτικης Εστίας, από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Μάρτιο του 2016.

Ακολούθως μεταφέρθηκε στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του γενικού προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, όπου παρέμεινε από τις 6 έως 28 Μαΐου 2016.
Εγκαινιάστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, στην Λευκωσία, όπου παρουσιάστηκε, από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 7 Οκτωβρίου 2016, καθώς και στην πόλη της Κατερίνης, στην οποία παρέμεινε από τις 14 έως 27 Νοεμβρίου 2016.

Τελευταία στάση της έκθεσης ήταν το Βελιγράδι, όπου παρουσιάστηκε από τις 29 Μαρτίου έως 20 Μαΐου 2017, στην Κρύπτη του Αγίου Σάββα.

 

Tags
Back to top button