Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Τί «ψήνουν»;- Γιατί Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket, Μασούτης «κάθονται» στο ίδιο τραπέζι!

Είναι ιδιαίτερα σπάνιο, και ειδικά την παρούσα περίοδο όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει ενταθεί, να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας όταν χρειάζεται. Πολύ περισσότερο να λαμβάνεται απόφαση για κοινή δράση. Έτσι αύριο το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket και Μασούτης θα παραχωρήσουν κοινή Συνέντευξη Τύπου για ένα «εθνικό θέμα», καθώς η Ελλάδα κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο.

Όσο και αν φαίνεται παράξενο το πρόβλημα ακούει στο όνομα «πλαστική σακούλα». Σύμφωνα  με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που ηγείται της πρωτοβουλίας η χώρα μας το 2015 ήταν αυτή με την μεγαλύτερη κατανάλωση πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις εκτιμήσεις πρόπερσι, αντιστοιχούσαν 363 σακούλες ανά κάτοικο ανά έτος, κοινώς κάθε Έλληνας σχεδόν "κατανάλωνε" μία σακούλα την ημέρα. Η μέτρηση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη θεση, διπλάσια σχεδόν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 175 τεμαχίων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία (σ.σ. αύριο αναμένεται να ανακοινωθούν τα ευρήματα έρευνας που διεξήγαγε τον Μάιο του 2017 το ΙΕΛΚΑ για την χρήση πλαστικής σακούλας) συνολικά χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες με σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Σε πρώτη φάση οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, MyMarket) φιλοδοξούν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους καταναλωτές για την ζημιά που προκαλεί η κατάχρηση πλαστικής σακούλας αλλά και για τα αυστηρά όρια ποι θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι το πρώτο βήμα για την επιβολή και στην Ελλάδα της χρέωσης χρήσης πλαστικής σακούλας η οποία ουσιαστικά αποτελεί και ευρωπαϊκή οδηγία. Συγκεκριμένα βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας η ΕΕ έχει δώσει δύο εναλλακτικές λύσεις στα κράτη μέλη.

Η πρώτη έχει να κάνει με την λήψη μέτρων που εξασφαλίζουν ότι το ετήσιο επίπεδο κατανάλωσης δεν υπερβαίνει τις 90 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς (σ.σ. τύπου σούπερ μάρκετ) το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και τις 40 σακούλες κατά κεφαλήν έως το τέλος Δεκεμβρίου 2025 και η δεύτερη με έκδοση πράξεων που εξασφαλίζουν ότι το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου 2018 οι πλαστικές σακούλες δεν θα παρέχονται δωρεάν στα σημεία πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Ο λόγος που από το κλαμπ των μεγάλων που έλαβαν την πρωτοβουλία απέχει η Lidl έχει να κάνει ξεκάθαρα με την πολιτική που εφαρμόζει στον συγκεκριμένο τομέα από την πρώτη ημέρα έλευσης της στην Ελλάδα, δηλαδή την χρέωση της πλαστικής σακούλας.

Tags
Back to top button