Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ταξίαρχος ε/α: «Τα όργανα πτήσης του Χιούι τοποθετήθηκαν πριν 50 χρόνια» – Όλα τα σενάρια για την πτώση του ελικοπτέρου (βίντεο)

Τα αίτια του δυστυχήματος με το στρατιωτικό ελικόπτερο που κατέπεσε στην Ελασσόνα, ερευνούν οι ειδικοί των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι εμπειρογνώμονες της επιτροπής διερεύνησης ατυχημάτων έχουν, ήδη, στα χέρια τους δύο πολύ σημαντικές μαρτυρίες που πιθανόν να βοηθήσουν στη διαλεύκανση των αιτίων της τραγωδίας. Η μία μαρτυρία είναι του κατοίκου που έλεγε ότι είδε με τα μάτια του το ελικόπτερο να πετά σε χαμηλό ύψος.

Η δεύτερη μαρτυρία είναι της Αρχιλοχία, που σώθηκε από θαύμα και έζησε τις τελευταίες δραματικές στιγμές. Το βασικό σενάριο που έχουν μπροστά τους οι εμπειρογνώμονες είναι το ελικόπτερο είτε να προσέκρουσε στο σώμα της κολώνας ηλεκτροδότησης είτε ο έλικας του να βρήκε στα καλώδια με συνέπεια να προκληθεί απώλεια ισχύος που οδήγησε και στην πτώση.

Ένα ερώτημα που τίθεται, είναι γιατί ο χειριστής του ελικοπτέρου επέλεξε τη χαμηλή πτήση. Όσο για το ζήτημα των καιρικών συνθηκών που περιόριζε την ορατότητα, πηγή που έχει γνώση των γεγονότων, ανέφερε στον ΑΝΤ1 ότι δεν μπορούσε να αιφνιδιάσει τον χειριστή και αυτό γιατί η προετοιμασία που γίνεται, περιλαμβάνει την πρόβλεψη των των συνθηκών που θα επικρατήσουν στα σημεία διέλευσης του ελικοπτέρου.

Την ίδια στιγμή κάτοικο της περιοχής, που κατέπεσε το ελικόπτερο, κατέθεταν στον ΑΝΤ1 τη μαρτυρία πως το “Χιούι” πετούσε σε χαμηλό ύψος και ενδέχεται να χτύπησε σε καλώδια της ΔΕΗ.

Ταξίαρχος ε/α Βασίλης Νικολόπουλος: Τα όργανα του Χιούι τοποθετήθηκαν πριν 50 χρόνια

Για την τραγωδία μίλησε και ο Ταξίαρχος εν αποστρατεία και Πρόεδρος της Λέσχης Αεροπορίας Στρατού, Βασίλης Νικολόπουλος, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

Ερωτηθείς για το αν αυτά τα ελικόπτερα έχουν κάποιο θέμα, καθώς έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου, ο κ. Νικολόπουλος απάντησε:

«Το ελικόπτερο Χιούι, θεωρείται από τα καλύτερα ελικόπτερα που έχουν κατασκευαστεί. Έχει χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές επιχειρήσεις και έχει αποδείξει ότι για τον σκοπό που κατασκευάστηκε είναι πάρα πολύ αποτελεσματικό και ασφαλές», και πρόσθεσε:

«Πετάνε πάρα πολλές ώρες και είναι αναμενόμενο, δυστυχώς, να συμβεί το ατύχημα ή το δυστύχημα. Μερικές φορές μπορεί να είναι ο υπερβάλλων ζήλος, μερικές φορές μπορεί να είναι θέμα ελικοπτέρου, δεν παύει όμως να είναι ένα ελικόπτερο που χρησιμοποιείται και από τις Ένοπλες Δυνάμεις και άλλων χωρών».

Σχετικά με το γιατί πετούσε χαμηλά, ο κ. Νικολόπουλος ανέφερε πως αυτά τα ελικόπτερα έχουν κατασκευαστεί για χαμηλή πτήση. «Θεωρούνται ελικόπτερα εφόδου. Προφανώς πέταγε χαμηλά διότι οι συνθήκες επέβαλαν κάτι τέτοιο», δήλωσε.

Όσο για τα σενάρια που ακούγονται ότι έπεσε σε καλώδια της ΔΕΗ είπε πως «Αυτά τα ελικόπτερα έχουν ένα σύστημα προστασίας από καλώδια. Ένα υποθετικό σενάριο είναι ότι θα μπορούσε να έχει συμβεί κάτι άλλο πιο μπροστά, και να έπεσε πάνω τους».

Σε ερώτηση για το αν ο συγκεκριμένος τύπου ελικοπτέρου διαθέτει σύγχρονα όργανα, αν μπορεί δηλαδή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες να πετάξει με ασφάλεια, δήλωσε:

«Ένα σημείο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί είναι η εξέλιξη των οργάνων που βοηθούν στην πτήση. Έχει όργανα που έχουν τοποθετηθεί πριν από 50 χρόνια».

Tags
Back to top button