Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα έργα και οι ημέρες της φρεγάτας «Ύδρα» στη μακρινή θάλασσα του Άντεν

Όταν η φρεγάτα «Ύδρα» απέπλευσε από τη Σαλαμίνα το ημερολόγιο έγραφε 26 Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει πως έχει περάσει ήδη ένας μήνας και κάτι παραπάνω από την ημέρα που το ελληνικό πολεμικό πλοίο έπλευσε προς την Ερυθρά Θάλασσα, με σκοπό την ανάληψη αποστολών στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ασπίδες» της ΕΕ που ξεκίνησε στις 19 Φεβρουαρίου.

Στόχος η προστασία εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν και τον Ινδικό ωκεανό από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι.

Θα παραμείνει στην περιοχή των επιχειρήσεων για τρεις περίπου μήνες και θα την αντικαταστήσει εκτός απροόπτου η φρεγάτα «Ψαρά».

Η φρεγάτα «Ύδρα» αφού έκανε έναν ενδιάμεσο σταθμό στη Σούδα, έφτασε στο Τζιμπουτί και αφού ανεφοδιάστηκε στις 11 Μαρτίου και αμέσως ανέλαβε αποστολή συνοδείας εμπορικών πλοίων.

Στις 13 Μαρτίου σημειώθηκε η πρώτη φορά, από ιστορικής άποψης, που πλοίο επιφανείας του ελληνικού πολεμικού ναυτικού άνοιξε πυρ με τον κύριο οπλισμό του, από την εποχή του αρματαγωγού Λέσβος κατά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974...

Η σχετική ενημέρωση από το ΓΕΕΘΑ ανέφερε τα εξής: «Γνωρίζεται ότι την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 και πρωινές ώρες στον Κόλπο του Άντεν, η Φρεγάτα ΥΔΡΑ στο πλαίσιο της επιχείρησης της EUNAVFOR ASPIDES, παρέχοντας προστασία σε εμπορικό πλοίο,  έβαλε με πυροβόλο εναντίον 2 Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (UAVs), σύμφωνα με τους ισχύοντες Κανόνες Εμπλοκής, τα οποία απομακρύνθηκαν. Η Φρεγάτα συνεχίζει κανονικά την αποστολή της».

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά στη συνέχεια όλα ξεκίνησαν λίγο πριν τις 5 το πρωί τα ξημερώματα της Τετάρτης 13 Μαρτίου, όταν η φρεγάτα «Ύδρα» πλέοντας στον Κόλπο του Άντεν με πορεία δυτικά, συνοδεύοντας το πλοίο κοντέινερ «Τζίνα», ιταλικών συμφερόντων υπό σημαία Παναμά, μαζί με τα υπόλοιπα ραντάρ των πλοίων της επιχείρησης «Ασπίδες», εντόπισε δύο άγνωστα ιπτάμενα ίχνη να έχουν απογειωθεί από την Υεμένη στην περιοχή της Αντ Ντάνμπα με πορεία νότια.

Άμεσα το πλήρωμα του «Ύδρα» που βρισκόταν μεταξύ του πλοίου κοντέινερ «Τζίνα» και των UAV, ακολουθώντας τα πρωτόκολλα και τους κανόνες εμπλοκής, αφού τα δύο drone των Χούθι χαρακτηρίστηκαν ως απειλή άνοιξε πυρ στις 04:50 με το κυρίως πυροβόλο των 5 ιντσών. Οι δύο στόχοι έστρεψαν προς βορρά και άρχισαν να απομακρύνονται. Το περιστατικό δεν διήρκησε περισσότερο από 20 λεπτά.

Ο Διοικητής της επιχείρησης EUNAVFOR ASPIDES Υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης από έσπευσε την ίδια ημέρα στο Τζιμπουτί όπου συνομίλησε με το πλήρωμα για το συμβάν που εκλήφθη ως πολύτιμη εμπειρία.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Political ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας θα πει μεταξύ άλλων σχετικά:

«Από την πρώτη στιγμή επισήμανα, προτού καν αναχωρήσει η Φρεγάτα ΥΔΡΑ, ότι όντως η αποστολή της αυτή εμπεριέχει κινδύνους. Το επανέλαβα κατά την επίσκεψή μου στη Φρεγάτα αφού ξεκίνησε η Επιχείρηση. Τα στελέχη μας βρίσκονται σε πραγματική εμπόλεμη ζώνη και δεν πρόκειται ούτε για άσκηση ούτε για επίδειξη σημαίας. Ταυτόχρονα, όμως, επιτελούν το συνταγματικό τους καθήκον, της προστασίας των ελληνικών συμφερόντων, ως χώρας με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, συμβάλλοντας στη διατήρηση του επιπέδου ζωής των πολιτών μας μέσω των ελεύθερων διαδρομών ναυσιπλοΐας, όπως και στη διατήρηση του σημαντικού ρόλου των λιμανιών μας».

Στις 17 Μαρτίου το «Ύδρα» ξαναέπιασε λιμάνι στο Τζιμπουτί για ανεφοδιασμό, όπου παρέμεινε μία ημέρα. Στις 19 Μαρτίου με την επιχείρηση «Ασπίδες» ήδη σε εξέλιξη ο απολογισμός ήταν η παροχή προστασίας σε 35 εμπορικά πλοία, η κατάρριψη 8 Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και η αναχαίτηση και αποτροπή άλλων 3ων

Στις 20 Μαρτίου το γαλλικό πολεμικό πλοίο κατέρριψε ένα ακόμα Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος των Χούθι. Την επόμενη στις 21, οι επιθέσεις των Χούθι έγιναν πιο έντονες με γαλλικό αντιτορπιλικό να καταρρίπτει ένα ακόμα UAV και η Γερμανική φρεγάτα να καταστρέφει ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV). Αυτά ήταν και τα τελευταία περιστατικά που έχουν αναφερθεί μέχρι σήμερα από το Στρατηγείο της επιχείρησης «Ασπίδες» στη Λάρισα.

Tags
Back to top button