Στο στόχαστρο επενδυτών και μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων φαίνεται ότι έχει μπει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, σε συνέχεια των επενδύσεων των Κινέζων της COSCO αλλά και των μελλοντικών βελτιώσεων που προβλέπονται στις υποδομές της πόλης με την έλευση του μετρό – παρά τις συνηθισμένες για τα ελληνικά δεδομένα καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των έργων.
Mεγάλα ονόματα της διεθνούς ξενοδοχειακής αγοράς, όπως Marriott, Accor, αλλά και η άρτι αφιχθείσα στην ελληνική αγορά Wyndham, επιδεικνύουν εσχάτως μεγάλη κινητικότητα, αφού διαπιστώνουν μεγάλο έλλειμμα στην ευρύτερη περιοχή σε μονάδες υψηλών προδιαγραφών και αναζητούν τώρα τα κατάλληλα σημεία για να βάλουν τις… υπογραφές τους, προσβλέποντας (και) στους πελάτες της κρουαζιέρας. Την ίδια στιγμή, από το εγχώριο real estate η Dimand έχει ήδη πάρει θέση στο λιμάνι υλοποιώντας την πρώτη φάση ενός από τα μεγαλύτερα προγράμματα ανάπλασης με συμμέτοχο την εισηγμένη Grivalia ΑΕΕΑΠ στα παλιά κτίρια της Παπαστράτος, στην καρδιά της πόλης. Σε αναζήτηση χρηματοδότησης βρίσκονται και άλλα δύο ξενοδοχειακά projects από την εταιρεία ανάπτυξης Hatsios Development και τη ΜΕΚΤΗΜΑ του ομίλου Μεταξά, που συνδέεται με τη γνωστή εταιρεία παραγωγής αλκοολούχων ποτών. Θέση στον Πειραιά φαίνεται να έχει πάρει, κατά τις πληροφορίες, και ο ομογενής από τη Βενεζουέλα Θόδωρος Δουζόγλου, με μία νέα εξαγορά υφιστάμενης ξενοδοχειακής μονάδας.
Εκτός των ιδιωτών επενδυτών, η Περιφέρεια Αττικής επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα της ανάπλασης της πρώην λιμενοβιομηχανικής ζώνης των Λιπασμάτων Δραπετσώνας, έστω και με έναν πιο «θεωρητικό» αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ενώ ο Δήμος Πειραιά δηλώνει αρωγός στις προσπάθειες των ιδιωτών για παρεμβάσεις και φέρεται να έχει δεχτεί κρούσεις για αξιοποίηση του «στοιχειωμένου» Πύργου, αλλιώς Εμποροναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά, που παραμένει κουφάρι για πάνω από τέσσερις δεκαετίες.
Οι επενδυτές
Oσον αφορά τις διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, ο όμιλος Marriott, μετά από τριετές… διάλειμμα, ανακοίνωσε πριν από λίγους μήνες την επανατοποθέτησή του από το 2018 στην ελληνική πρωτεύουσα με το νέο «Marriott», μετά την ανακαίνιση του ξενοδοχείου «Metropolitan» στη λεωφόρο Συγγρού. Παράλληλα, εδώ και μήνες βρίσκεται σε επαφές προκειμένου να τοποθετηθεί και στον Πειραιά, αυτή τη φορά, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέσω του ανερχόμενου brand του ομίλου Moxy. Τα «Moxy» αποτελούν το νέο μέλος της οικογένειας των Μarriott, απευθύνονται στη νέα γενιά ταξιδιωτών, των millennials (της γενιάς που έχει γεννηθεί μεταξύ 1980-2000), και αναπτύσσονται αυτή τη στιγμή εντός και εκτός ευρωπαϊκής αγοράς. Ενδεικτικά, έως το 2018 ο όμιλος έχει ανακοινώσει τη λειτουργία συνολικά 44 νέων ξενοδοχείων «Moxy» σε Ευρώπη (Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία κ.α.) και Αμερική, τα οποία θα προστεθούν στο δίκτυο των ήδη 8 λειτουργούντων. Στην Ελλάδα ο όμιλος προχώρησε σε συμφωνία με την Eθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ για τη λειτουργία του πρώτου «Moxy» στην Πάτρα, στο ακίνητο Μορέας που αγόρασε η εισηγμένη, ενώ το δεύτερο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι στον Πειραιά.