Προκήρυξη έβγαλε το ταμείο για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού σύμβουλου που θα τρέξει την διαδικασία. Μετά και το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα όλα δείχνουν ότι η πώληση του 30% των μετόχων του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ θα μπει σε πλειστηριασμό. Σημειώνεται ότι μέτοχοι του ΔΑΑ σήμερα είναι το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 25% το ΤΑΙΠΕΔ με 30% η AviAlliance – καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP Investments – με ποσοστό 40% και ο όμιλος Κοπελούζου με 5%.
Η επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα από τον Πεκίνο επιταχύνει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Έντονο έως «πιεστικό» ενδιαφέρον δείχνει ο Κινεζικός όμιλος Shenzhen Airport που επιθυμεί να επεκταθεί και πέραν από το 30% που πωλείται μέσω ΤΑΙΠΕΔ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες κατέθεσε στην ελληνική πλευρά πρόταση για τη δημιουργία εφοδιαστικού κέντρου HUB σε έκταση που γειτνιάζει με το αεροδρόμιο. Μάλιστα ήδη διαρρέεται και το ύψος του αντιτίμου που αγγίζει τα 580.000.000 ευρώ.
Επιθετικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται όπως αναφέρουν οικονομικές πηγές και από την πλευρά του ομίλου Κοπελούζου καθώς ο Έλληνας επιχειρηματίας σε σύμπραξη με την Fraport έχουν πλέον στην κατοχή τους τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Οι ίδιοι κύκλοι διαρρέουν την εκτίμηση ότι το συνολικό πόσο για το ΔΑΑ δηλαδή παραχώρηση συν ποσοστό θα μπορούσε να αγγίξει και ένα πόσο αντίστοιχο με εκείνο της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων που έφτασε το 1. 23 δισ. ευρώ.
Ερωτηματικό ωστόσο παραμένει η στάση του μεγάλο-μετόχου στο ΔΑΑ, AviAlliance, καθώς δεν διευκρινίζεται εάν στην διαδικασία πώλησης οι Καναδοί της PSP δεν θα έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης. Αν δηλαδή ο διαγωνισμός για το 30% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο επενδυτή, χωρίς οι Καναδοί να έχουν δικαίωμα προτίμησης. Εξάλλου η επέκταση της υφιστάμενης παραχώρησης που λήγει το 2026 κατά 20 χρόνια, στο 2046 αποτελεί ένα ελκυστικότατο δέλεαρ.
Τα σήματα που εκπέμπονται από το Μαξίμου μετά την επιστροφή από το Πεκίνο δείχνουν ότι οι συγκεκριμένη διαδικασία αποκρατικοποίησης μπορεί να τρέξει τις επόμενες 3 εβδομάδες ώστε η μετέπειτα διαδρομή μέσω Ελεγκτικού Συνεδρίου, αρμοδίων επιτρόπων και στην Βουλή, να ολοκληρωθεί του θερινούς μήνες και η μεταβίβαση να ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές φθινόπωρου.