Τα μέτρα τους έχουν λάβει όπως όλα δείχνουν Κίνα, Ρωσία και Ιράν, αφού διαθέτουν σκιώδεις στόλους, οι οποίοι μεταφέρουν εμπορεύματα,υλικά, υδρογονάνθρακες, ενώ διεξάγουν και πολλές άλλες επιχειρήσεις.
Ρώσοι και Ιρανοί έχουν μετατρέψει μέχρι και κοντέινερ σε πλατφόρμες εκτόξευσης πυραύλων κατά Πολεμικών πλοίων της συμμαχίας.
με το πιο γνωστό παράδειγμα τέτοιων οπλικών συστημάτων να είναι οι πύραυλοι Club-K που κρύβονται μέσα στα εμπορευματοκιβώτια.
Τα συγκεκριμένα οπλικά συστήματα είναι διαθέσιμα και για εξαγωγή από την Ρωσία. Οποιαδήποτε παραθαλάσσια αμυντική δύναμη με μικρό προϋπολογισμό μπορεί να έχει ένα καλοφτιαγμένο θανατηφόρο οπλικό σύστημα κρυμμένο σε ένα εμπορικό λιμάνι.
Η τοποθέτηση όπλων και ραντάρ σε εμπορευματοκιβώτια που μπορούν να μεταφερθούν με τον σιδηρόδρομο δεν μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα, αλλά μπορεί, σε περίπτωση πολέμου, γρήγορα να μετατρέψει διάφορα μη στρατιωτικά σκάφη σε πλωτές πλατφόρμες εκτόξευσης πυραύλων και κυνηγούς υποβρυχίων, καθώς και την μεταφορά πολεμικού εξοπλισμού και όπλων από τον έναν στόλο σε άλλον ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Ο ναυτιλιακός κλάδος αποτελεί προέκταση της κρατικής ισχύος εάν αξιοποιηθεί προσεκτικά, συν ότι αποτελεί εξαιρετική πηγή πληροφοριών.
Η Ρωσία είναι αναμφισβήτητα η χώρα με τις περισσότερες κυρώσεις στον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα και το πιο έμπειρο κράτος στο σπάσιμο των κυρώσεων, αναφέρει
Η Αρμενία, η Γεωργία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν και άλλα πρώην σοβιετικά κράτη έχουν δει να απογειόνεται το εμπόριο δυτικών ειδών πολυτελείας, από δερμάτινες τσάντες μέχρι σεντάν Mercedes-Benz, διευκολύνοντας επί της ουσίας την Ρωσία στην προμήθεια των συγκεκριμένων αγαθών.
Την ίδια στιγμή η Κίνα τροφοδοτεί τη ρωσική πολεμική μηχανή με λειτουργία με πρώτες ύλες, μικροτσίπ, εξαρτήματα drone και άλλες τεχνολογίες διπλής χρήσης.
Ίσως η πιο σημαντική αποτυχία ωστόσο είναι το ανώτατο όριο τιμών του πετρελαίου, που τέθηκε σε εφαρμογή για να περιορίσει τα έσοδα του Πούτιν χωρίς να αποσταθεροποιήσει την παγκόσμια προσφορά.
Ενώ το σχέδιο αρχικά δούλεψε περίπου όπως έχει σχεδιαστεί, περιορίζοντας τις πωλήσεις σε λιγότερο από $60 ανά βαρέλι, η Ρωσία έχει προσαρμοστεί εδώ και καιρό.
Έχει αποκτήσει πρόσβαση σε εκατοντάδες πλοία, τα οποία βασίζονται είτε σε μη δυτικούς προμηθευτές ναυτικής ασφάλισης και άλλων υπηρεσιών, είτε σε αυτοδηλωμένους “attestations” ότι συμμορφώνονται με το ανώτατο όριο, προκειμένου να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο. Πρόκειται για τον περίφημο ρωσικό σκιώδη στόλο.