Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Σκάνδαλο μεγατόνων! Με «λάθος» αλουμίνιο έφτιαχναν αεροπλάνα, αυτοκίνητα και τρένα!

Τεράστιες διαστάσεις έχει λάβει το «Metalgate», το σκάνδαλο γύρω από την ιαπωνική χαλυβουργία Kobe Steel που για τα τελευταία δέκα χρόνια, πουλούσε κατώτερης ποιότητας αλουμίνιο σε 500 μεγάλες βιομηχανίες!


Ανάμεσα στους πελάτες της, εταιρίες όπως η Airbus και η Boeing (αεροπλάνα), η General Motors, η Toyota, η Mazda, η Nissan, η Subaru, η Ford και η Honda (αυτοκίνητα) και η ιαπωνική εταιρεία σιδηροδρόμων Central Japan Railway, που χρησιμοποίησε τα μέταλλα της Kobe Steel για να κατασκευάσει τα υπερσύγχρονα «bullet trains» (τρένα).

Η υπόθεση πήρε απρόσμενη στροφή, όταν αποκαλύφθηκε ότι υλικά από την συγκεκριμένη εταιρία, αγόρασε η Tokyo Electric Power και χρησιμοποιούνται σε έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αποκατάσταση των εργασιών του διαβόητου πυρηνικού εργοστασίου της Fukushima!

Η Kobe Steel είναι η τρίτη σε πωλήσεις χαλυβουργία της Ιαπωνίας και αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στον κόσμο. Σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρίας από το σκάνδαλο έχουν επηρεαστεί 500 επιχειρήσεις, οι περισσότερες, πανίσχυρες πολυεθνικές με παρουσία σε όλο τον κόσμο, που αγορασαν μέταλλα, κυρίως αλουμίνιο και χαλκό με παραποιημένα στοιχεία που αφορούν την ποιότητα και ανθεκτικότητα τους.

Όπως παραδέχτηκε η Ιαπωνική εταιρία, ανακάλυψε «ανάρμοστες ενέργειες», μεταξύ των οποίων και παραποιήσεις στοιχείων, που σχετίζονται με εννέα ακόμη προϊόντα της. Το σκάνδαλο είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η χρηματιστηριακή αξία της κατά 1,8 δις δολάρια (36%) μέσα στην εβδομάδα.
Τι λένε οι βιομηχανίες


Εκπρόσωπος της Airbus, δήλωσε ότι «για την ώρα δεν έχουμε διαπιστώσει ότι προμηθευτές μας έχουν χρησιμοποιήσει πρώτες ύλες από την Kobe Steel για την κατασκευή εξαρτημάτων που χρησιμοποιούμε στα αεροσκάφη μας», ενώ από την πλευρά της αμερικανικής Boeing και των αυτοκινητοβιομηχανιών General Motors και Toyota έγινε γνωστό ότι διενεργούν έρευνες για να διαπιστώσουν αν έχουν χρησιμοποιήσει εξαρτήματα ή ανταλλακτικά που κατασκευάστηκαν από τα ύποπτα υλικά και κατά συνέπεια ενδέχεται να έχουν μικρότερη ανθεκτικότητά από τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Κατώτερα, αλλά… «επαρκών αντοχών» είναι τα ύποπτα μέταλλα, σύμφωνα με ορισμένους από τους πελάτες της εταιρίας, που επισημαίνουν ότι πριν τη χρήση του, ελέγχονται διεξοδικά, με αποτέλεσμα να μην δημιουργούν κίνδυνο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η Boeing έχει ήδη χρησιμοποιήσει ύποπτα προϊόντα με παραποιημένα πιστοποιητικά.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επιβατικών αεροσκαφών στον κόσμο δεν θεωρεί ότι προκύπτει ζήτημα ασφάλειας για τα αεροσκάφη του, αλλά «η αποκάλυψη αυτή πιθανώς να αυξήσει το κόστος που θα επιβαρύνει την ιαπωνική εταιρεία για την καταβολή αποζημιώσεων».

Από τις πρώτες που αντέδρασαν ήταν οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mazda και Honda, που παραδέχθηκαν ότι χρησιμοποίησαν αλουμίνιο από την Kobe Steel για την κατασκευή ορισμένων μοντέλων τους.

Ενώ η ζημιά είναι μεγάλη σε παγκόσμιο επίπεδο, εντός της Ιαπωνίας, τα πράγματα φαίνονται χειρότερα. Η Central Japan Railway, η ιαπωνική εταιρεία σιδηροδρόμων ανακοίνωσε ότι ορισμένα από τα εξαρτήματα της Kobe Steel στους ταχύτατους συρμούς της δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές της Ιαπωνικής βιομηχανίας, αλλά όπως τονίστηκε, «αυτό δεν σημαίνει ότι προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας των μεταφορών».

Ακόμα μία πασίγνωστη βιομηχανία, η Hitachi, παραδέχθηκε ότι στους νέους συρμούς με τους οποίους προμήθευσε τους σιδηροδρόμους της Βρετανίας χρησιμοποιήθηκαν προϊόντα της Kobe Steel. Αν και η παραδοχή δημιουργεί ανησυχίες, η κατασκευάστρια εταιρία ξεκαθάρισε ότι «όλοι οι συρμοί πέρασαν τα αυστηρά τεστ στα οποία υποβλήθηκαν».

Αν και στην αρχή η εταιρία δεν αποκάλυπτε τις πλήρεις λίστες πελατών της, όμως, όπως παραδέχτηκε εχθές σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος και CEO της, Hiroya Kawasaki, οι πελάτες της που ήδη έχουν στην κατοχή τους τα «επίμαχα» προϊόντα ξεπερνούν τους 500, αντί για 200 που ήταν η αρχική εκτίμηση των ιθυνόντων της.

Ανάμεσα σε άλλα, ο CEO της Kobe Steel δήλωσε πως η ομάδα ελέγχου που έχει συσταθεί από τις αρχές της εβδομάδας ανακάλυψε, εννέα επιπλέον τύπους εξαρτημάτων για τα οποία εσκεμμένα παραποιήθηκαν συγκεκριμένα πιστοποιητικά ποιότητας.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, σε αυτή την ομάδα περιλαμβάνονται σωληνώσεις και καλούπια από κράματα χαλκού, καθώς και χαλύβδινοι ράβδοι και σύρματα που χρησιμοποιούνται σε ελαστικά και κινητήρες αυτοκινήτων.
Μέχρι τώρα, έχει αποκαλυφθεί ότι προϊόντα αλουμινίου και χαλκού με συνολικό βάρος 19.300 και 9.300 τόνων αντίστοιχα και 19.400 εξαρτήματα από αλουμίνιο ή χαλκό που παρέλαβαν οι 500 εταιρείες με τι οποίες οι Kobe Steel διατηρεί εμπορικές σχέσεις. Δηλαδή, μόνο από αυτά που έχουν γίνει γνωστά μέχρι αυτή τη στιγμή, πουλήθηκαν τουλάχιστον 48.000 τόνοι κατώτερης ποιότητας μέταλλα, συν άλλα 11. 000 που αποκάλυψε ο CEO, μέσα από τις χθεσινές δηλώσεις του και αφορούν παρτίδες που κατασκευάστηκαν και από θυγατρικές της εταιρίας σε Κίνα, Μαλαισία και Ταϋλάνδη.

Ο κ. Kawasaki τόνισε πως «το μεγαλύτερο καθήκον μου τώρα είναι να βοηθήσω τους πελάτες μας να πραγματοποιήσουν τους απαραίτητους ελέγχους ασφαλείας και εμείς ως εταιρεία να πάρουμε τα απαιτούμενα μέτρα πρόληψης».

Tags
Back to top button