Ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά για τα ΕΛΤΑ θα είναι το 2017, με τη διοίκηση να συνδέει την πορεία των Ταχυδρομείων και με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, εκτιμώντας ότι η δραστηριοποίηση στον κλάδο, με στόχο την προσέλκυση πελατών, θα αποφέρει καρπούς.
Με το σκεπτικό ότι η επένδυση στην αγορά ενέργειας θα αποτελέσει σανίδα σωτηρίας για την εταιρεία, εξετάζεται το σχέδιο για την απόκτηση μιας εκ των μικρών «ΔΕΗ» λιανικής, τις οποίες αναμένεται να διαθέσει η ΔΕΗ, με δικό της πελατολόγιο, προκειμένου να επιτευχθεί η επιταχυνόμενη μείωση του μεριδίου της στη λιανική αγορά ρεύματος. Να σημειωθεί ότι το 90,2% του συνόλου των εισπράξεων ταχυπληρωμής για το πρώτο εννεάμηνο προέρχεται από 20 πελάτες, ενώ στους τρεις πρώτος είναι η ΔΕΗ.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, προσπαθούν να βρουν διέξοδο, καθώς βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση και ένα βήμα πριν την αδυναμία αποπληρωμής των υποχρεώσεων τους. Ενδεικτικό είναι ότι η Διεύθυνση Οικονομικών της κρατικής εταιρείας σε οικονομική αναφορά της για το εννεάμηνο του 2016 ενημερώνει το διοικητικό συμβούλιο, ότι το ταμειακό πρόβλημα προβάλλει πλέον ως απόλυτη προτεραιότητα. Παράλληλα, προειδοποιεί ότι έχει δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ασφυκτικό σχετικά με την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών της προς το προσωπικό, τα ασφαλιστικά ταμεία, την εφορία και τους προμηθευτές.
Το μηνιαίο ταμειακό έλλειμμα ξεπερνάει τα 4 εκατ. ευρώ, ενώ τα αρνητικά ίδια κεφάλαια είναι κάτω του ορίου του 10% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου. Να σημειωθεί ότι αρνητική επίδραση έχει και η μείωση της τιμής της μετοχής της Attica Bank, όπου τα ΕΛΤΑ έχασαν 2,5 εκατ. ευρώ από τις 10 εκατ. μετοχές που είχαν αγοράσει τον Δεκέμβριο του 2015 στο πλαίσιο της ΑΜΚ της τράπεζας. Επίσης, οι ζημιές στο εννεάμηνο του 2016 διαμορφώθηκαν σε 37,7 εκατ. ευρώ από πρόβλεψη 14 εκατ. ευρώ.