Σε άμεσες απολύσεις περίπου 17.000 εργαζομένων, που αντιστοιχούν στο 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού της προχωράει η Boeing, απευθύνοντας προειδοποίηση για μεγαλύτερες απώλειες στις δραστηριότητές της, στη σκιά της απεργίας των μηχανικών της που έρχεται να επιδεινώσει τα χρονίζοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Μαζί με τις περικοπές θέσεων εργασίας, ο αμερικανικός κολοσσός της αεροναυπηγικής που δέχεται αλλεπάλληλα πλήγματα τα τελευταία χρόνια και αντιμετωπίζει σειρά αποκαλύψεων που αμαυρώνουν τη φήμη της σε σχέση με την ασφάλεια στη διαδικασία κατασκευής των αεροπλάντων της, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει περαιτέρω την κυκλοφορία του νέου αεροσκάφους 777X, το οποίο έχει ήδη μετρά καθυστέρηση ετών, αφού το αρχικό πλάνο προέβλεπε παράδοση το 2020. Θα διακόψει επίσης την κατασκευή του εμπορικού αεροπλάνου 767.
Για το καλό μας! Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πάνω από 10 χρόνια στην κυκλοφορία από το 2026
Η Boeing θα δεσμεύσει 3 δισ. δολάρια για χρεώσεις προ φόρων που συνδέονται με τα δύο προγράμματα τζετ και άλλα 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαγραφές που συνδέονται με πολλά προβληματικά προγράμματα στην αμυντική της μονάδα. Οι χρεώσεις θα οδηγήσουν σε τριμηνιαία καθαρή ζημία περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη WSJ..
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Boeing και των επικεφαλής των συνδικάτων την προηγούμενη εβδομάδα απέβησαν άκαρπες, μειώνοντας αποκακρύοντας τις πιθανότητες για ένα γρήγορο τέλος της απεργίας που έχει σταματήσει την παραγωγή των περισσότερων αεροπλάνων.
Οι εταιρείες αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας έχουν προειδοποιήσει ότι η εταιρεία κινδυνεύει με υποβάθμιση στην κατηγορία «σκουπίδια».
«Η επιχείρησή μας βρίσκεται σε δύσκολη θέση και είναι δύσκολο να υπερεκτιμήσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε μαζί», διεμήνυσε ο CEO της εταιρείας, Κέλι Ορτμπεργκ, στους εργαζόμενους Ortberg περιγράφοντας το σχέδιότου. «Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι για το έργο που αντιμετωπίζουμε και ρεαλιστές για το χρόνο που θα χρειαστεί για να επιτύχουμε βασικά ορόσημα», σημείωσε.
Ο Όρτμπεργκ απέλυσε τον προηγούμενο μήνα χιλιάδες υπαλλήλους και πάγωσε τις προσλήψεις, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσιε τον οικονομικό «κατήφορο» εν μέσω της απεργίας. Την Παρασκευή ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα διακόψει τις άδειες λόγω των απολύσεων, οι οποίες θα γίνουν τους επόμενους μήνες και θα επηρεάσουν όλα τα επίπεδα της εταιρείας.
Ο ίδιος ανέφερε στο σημείωμά του ότι η εταιρεία πρέπει να επικεντρώσει τους πόρους της «στους τομείς που είναι ο πυρήνας για το ποιοι είμαστε, αντί να απλωνόμαστε σε πάρα πολλές προσπάθειες που συχνά μπορεί να οδηγήσουν σε υποαπόδοση και υποεπένδυση».
Η Boeing ανακοίνωσε ότι θα καταγράψει καθαρή απώλεια 9,97 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, πολύ χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για περίπου 1,19 δολάριο ανά μετοχή.
Η εταιρεία «έκαψε» 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά το τρίμηνο, ανεβάζοντας το σύνολο για το έτος σε περισσότερα από 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές προέβλεψαν ότι η εταιρεία θα «κάψε»ι περίπου 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο.
Η εταιρεία έκλεισε τον Σεπτέμβριο με 10,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και τίτλους.
Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν σχεδόν 2% στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο, καθώς η παράδοση των αεροπλάνων ολοκληρώθηκε πριν από την έναρξη της απεργίας στις 13 Σεπτεμβρίου.
Πριν από την απεργία των μηχανικών, η Boeing έκαιγε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια το μήνα από τις δραστηριότητές της, καθώς επιβράδυνε την παραγωγή για να αντιμετωπίσει ζητήματα ποιότητας που εμφανίστηκαν όταν ένα πάνελ πόρτας έσκασε στον αέρα σε ένα 737 MAX τον Ιανουάριο.
Για να ενισχύσει τον ισολογισμό της, η Boeing εξέδωσε ομόλογα περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στο 2024, και έχει διερευνήσει πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων καθώς και πιθανές δευτερεύουσες προσφορές μετοχών για άντληση μετρητών. Η μετοχή υποχώρησε 2% στις συναλλαγές εκτός ωραρίου την Παρασκευή.
Η μετοχή έχει υποχωρήσει περισσότερο από 40% σε ετήσια βάση μέχρι σήμερα.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας S&P είχε υπολογίσει ότι η Boeing θα «κάψει» 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά φέτος.