Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρωτοφανές: Παραμένει αρνητική η Αθήνα για το υποθαλάσσιο καλώδιο Κύπρου-Κρήτης! – Άκαρπο παζάρι Μητσοτάκη & Αναστασιάδη

Παρέμεινε μέχρι τέλους σκληρά αρνητική η ελληνική κυβέρνηση σε ανώτατο επίπεδο που θα συνδέσει Ισραήλ – Κύπρο – Κρήτη – Αττική, γνωστού ως Euroasia Interconnector.


Οι αλλεπάλληλες επαφές μεταξύ Προέδρου Ν. Αναστασιάδη και Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και των υπουργών Ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας, Γ. Λακκοτρύπη και Κ. Χατζηδάκη, χθες στο Κάιρο και τις παράλληλες τεχνικές διαπραγματεύσεις στην Αθήνα, ελάχιστα απέδωσαν, αφήνοντας μόνο κάποιο παράθυρο για την άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου μέσω του ηλεκτρικού αγωγού, όπως αναφέρει το philnews.com

Συγκεκριμένα, έμεινε μόνο ένα μικρό παράθυρο πολιτικών υποσχέσεων από τους Κυριάκο Μητσοτάκη και Κωστή Χατζηδάκη, για κάποια ευελιξία ώστε το τμήμα Κρήτης – Αττικής να κατασκευαστεί από την Ελλάδα, έτσι που να μειώνει το κόστος διαλειτουργικότητας σε μια σύνδεσή του με τον Euroasia Interconnector. Προφανώς, πάντως, το μήνυμα για διαλειτουργικότητα, για την οποία ήταν επίσης εντελώς αρνητική η ελληνική πλευρά μέχρι και χθες, έφτασε από το Κάιρο στην Αθήνα, αφού επιδείχθηκε κάποια αρχική συγκατάβαση από πλευράς Ελλάδας.

Στην κατάληξη, η Ελλάδα θα κατασκευάσει μόνη της τον αγωγό που θα συνδέει την Κρήτη με την Αττική, ως «εθνικό» αντί ως ευρωπαϊκό έργο, με πρότυπα που ευνοούν κυρίως Κινέζους κατασκευαστές, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη για το ότι δεν θα λάβει οικονομική βοήθεια από τις Βρυξέλλες, αλλά θα μετακυλήσει όλο το κόστος στους καταναλωτές της χώρας.

Παράλληλα, όμως, η κυπριακή πλευρά πέτυχε να εξασφαλίσει από την Ε.Ε. τη συγκατάθεσή της ώστε τα άλλα δύο τμήματα του αγωγού, δηλαδή η σύνδεση Ισραήλ – Κύπρου και Κύπρου – Κρήτης, να συνεχίσουν να θεωρούνται ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και θα έχει την ισχυρή οικονομική, τεχνική και πολιτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Την ίδια ώρα, στην Αθήνα οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν με την εξής συμφωνία: Θα γίνει μελέτη για να καταδείξει το επιπλέον κόστος -περίπου €500 εκατ. σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς- των επιπλέων έργων που θα γίνουν για να είναι συμβατά τα δύο συστήματα.

Στόχος θα είναι, μετά και τις υποσχέσεις του Κ. Μητσοτάκη προς τον Ν. Αναστασιάδη, να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές του καλωδίου Κρήτη – Αττική, ώστε να μειωθεί το αναγκαίο επιπλέον κόστος υποδομών διασύνδεσης και να είναι εφικτό να συνδεθεί ο Euroasian Interconnector με το ελλαδικό καλώδιο.

Οι Βρυξέλλες, δεν έκρυψαν την έντονη δυσφορία τους προς την ελληνική κυβέρνηση για την πλήρη άρνηση να συνεργαστεί.

Tags
Back to top button