Το αυτοκίνητο είναι μια απαιτητική μηχανή για διατήρηση. Χρειάζεται συγκεκριμένα υγρά για να λειτουργεί σωστά. Διατηρώντας και ελέγχοντας τα εγκαίρως, οι επιβάτες είναι ασφαλείς, οι βλάβες αποφεύγονται και εξασφαλίζεται η μακροζωία του οχήματος.
Τα πιο σημαντικά είναι το λάδι του κινητήρα, που έχει ως στόχο να λιπαίνει τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, μειώνοντας την τριβή και τη φθορά, το παραφλού, που ρυθμίζει τη θερμοκρασία του κινητήρα, αποτρέποντας την υπερθέρμανση, το υγρό φρένων, το οποίο μεταφέρει την υδραυλική πίεση που ασκείται στο πεντάλ στα φρένα, οι βαλβολίνες του σασμάν, τα υγρά του τιμονιού και τέλος το υγρό πλύσης υαλοκαθαριστήρων.
Το τελευταίο, ειδικά συγκριτικά με τα υπόλοιπα, μπορεί να φαίνεται ασήμαντο για τη ζωή του αυτοκινήτου, όμως η έλλειψη του μπορεί να οδηγήσει από πρόστιμο μέχρι και στην κατάσχεση της άδειας οδήγησης.
Aito: H νέα κινεζική φίρμα που έρχεται Ελλάδα με 3 αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας
Ο λόγος «κρύβεται» στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 («Οδηγοί») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που λέει ότι «ο οδηγός οφείλει, κατά το χρόνο της οδήγησης, να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του». Αυτο συμπεριλαμβάνει και την καθαρή ορατότητα, καθώς είναι απαραίτητη για τον έλεγχο του οχήματος. Η έλλειψη του υγρού αυτού μπορεί να εμποδίσει σε αυτό, μειώνοντας την ορατότητα και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια όλων.
Το πρόστιμο που προβλέπεται είναι 100 ευρώ ενώ γίνεται και από επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Σε περίπτωση που τύχει να ξεμείνετε από υγρό πλύσης υαλοκαθαριστήρων, μπορείτα να βάλετε καθαρό νερό από μπουκάλι. Μην γίνει συνήθεια όμως γιατί τα άλατά του μπορούν να βουλώσουν τα σωληνάκια και να φθείρουν συνολικά το κύκλωμα.