Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ποια είναι τα ελικόπτερα Χιούι που έχει ο Ελληνικός Στρατός (εικόνες & βίντεο)

Ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού συνετρίβη στην περιοχή του Σαραντάπορου, ενώ εκτελούσε πτήση από την Λάρισα στην Κοζάνη. Πρόκειται για ένα τύπο ελικοπτέρου που είναι από τους πλέον μάχιμους της Αεροπορίας Στρατού, το UH-1H, γνωστό και ως Χιούι.

Τέσσερις επιβαίνοντες είναι νεκροί και μία γυναίκα είναι τραυματισμένη και έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο από τη συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου τύπου Χιούι σε δύσβατη περιοχή στην Ελασσόνα.

Από την επιτόπια έρευνα εντοπίστηκαν τέσσερις σοροί επιβαινόντων, οι οποίες και ταυτοποιήθηκαν ως του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή.

Επίσης εντοπίστηκε τραυματισμένη εκτός κινδύνου η Αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα η οποία και διακομίζεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης.

Το ελικόπτερο UH-1H, παγκοσμίως γνωστό ως το θρυλικό Huey (Χιούι) εμφανίστηκε με την ονομασία Βell Model 204 το 1956 και εγκαινίασε την εποχή των στροβιλοκινητήρων για τον στρατό των ΗΠΑ.

Εισήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως το ΗU-1 (αργότερα ως UH-1) Iroquois και πρωτοεμφανίστηκε στο Βιετνάμ το 1963.

Ήταν ένα Ε/Π 9 θέσεων, πολλαπλών ρόλων το οποίο άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και την σχεδίαση των επιχειρήσεων, προδίδοντας νέα έννοια στην 3η διάσταση του πεδίου της μάχης, εκτελώντας αεροδιακομιδές (MedEvac), εναέριες εφόδους, μαζικές μεταφορές μικρών κλιμακίων χωρίς τη χρήση αλεξιπτωτιστών καθώς και αποστολές εγγύς υποστήριξης.

Περισσότερα από 5.000 Ε/Π χρησιμοποιήθηκαν στα μέτωπα της ΝΑ Ασίας. Το 1963 παραδόθηκε το UH-1D (Model 205), με μακρύτερη άτρακτο για τη μεταφορά 12 στρατιωτών πλην του πληρώματος, βελτιωμένους κινητήρες και ακτίνα δράσης καθώς και την δυνατότητα να φέρει ποικιλία οπλικών συστημάτων (πυροβόλο 20mm, ρουκέτες 2,75 inc και αντιαρματικούς πυραύλους).

Η MedEvac έκδοση UH-1V μπορεί να μεταφέρει 6 φορεία και έναν νοσοκόμο. Το UH-1H (Model 205 A-1) ξεκίνησε την παραγωγή το 1967 και είναι όμοιο με το UH-1D με βελτιωμένο κινητήρα για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας.

Έχει ληφθεί άδεια παραγωγής του τύπου από την Κίνα, την Τουρκία και την Ιταλία (ΑΒ-205). Περισσότερα από 9.000 τεμάχια όλων των τύπων έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα και είναι σε υπηρεσία σε περίπου 40 χώρες.

Σύμφωνα με το ΓΕΣ στην Αεροπορία Στρατού τα Ε/Π UH-1H άρχισαν να παραδίδονται σταδιακά από το 1969 μέχρι το 1981. Το 1993 παρελήφθη αριθμός μεταχειρισμένων Ε/Π από το στρατό των ΗΠΑ. Παρά την προχωρημένη ηλικία τους, παρέχοντας μεγάλο βαθμό αξιοπιστίας και ασφάλειας, αποτελούν το βασικό μέσο της ΑΣ ευρισκόμενα σε ενέργεια σε όλες τις Μονάδες αυτής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

-Επιχειρησιακή χρησιμοποίηση E/Π Γενικής Χρήσης
-Εταιρεία κατασκευής Αgusta-Bell
-Κινητήρες 1 LYNCOMING T53-L-13B 1400 HP
-Μήκος 45 feet 5 inc (13,65 m)
-Ύψος 13 feet 7 inc (4,1 m)
-Πλήρωμα 2 Xειριστές, 1 Μηχανοσυνθέτης
-Επιβάτες 11 (α)
-Ασθενείς επί φορείων 6+1 νοσοκόμος
-Μέγιστη ταχύτητα 120 knots (222 km/h)
-Ταχύτητα πλεύσης 90 knots (167 km/h)
-Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
-Βασικό βάρος 4900 lbs (2.220 Kgr)
-Μέγιστο βάρος 9500 lbs (4.310 Kgr)
-Ωφέλιμο φορτίο 4600 lbs (2.080 Kgr)
-Μέγιστο εξωτερικό φορτίο 4000 lbs (1.810 Kgr)
-Αυτονομία (Χωρίς Εφεδρικές Δεξαμενές) 2 ώρες 30 λεπτά (β)
-Αυτονομία (Με 2 Εφεδρικές Δεξαμενές) 5 ώρες 30 λεπτά (β)

Tags
Back to top button