Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι Τούρκοι ξεκινούν την μαζική παραγωγή του drone KIZILELMA με ουκρανικό κινητήρα AI-322F - "Δύσκολη" χρονιά το 2026 για την Ελλάδα

Η τουρκική εταιρεία Baykar ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή του μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους Kızılelma, το οποίο θα φέρει τον Ουκρανικό κινητήρα AI-322F, ενώ έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε υπηρεσία με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2026, αναφέρει , επισημαίνοντας: 

Η Τουρκία παράγει μαζικά drones

Ο Selçuk Bayraktar, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Baykar τόνισε ότι το Kızılelma επιτρέπει την εκτέλεση επιχειρήσεων υψηλού κινδύνου χωρίς να διακινδυνεύονται ανθρώπινες ζωές, υπογραμμίζοντας:

«Το μαχητικό Kızılelma είναι μη επανδρωμένο, επομένως μπορείτε εύκολα να ρισκάρετε... Τα UAV ήταν παλαιότερα οχήματα αναγνώρισης, αλλά έχουν μετατραπεί σε οχήματα μάχης. Έχουν εξουδετερώσει τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων μάχης και στρατιωτικού εξοπλισμού. Το Bayraktar TB2 το έχει πετύχει αυτό».

Πρόσθεσε ότι από το 2025, η Τουρκία καταλαμβάνει το 65% της παγκόσμιας αγοράς μη επανδρωμένων αεροσκαφών και είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που παράγει μαζικά UAV.

Ο Bayraktar τόνισε επίσης ότι το μέλλον της αεροπορίας βρίσκεται στα ρομποτικά σμήνη drones και στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων συστημάτων μάχης.

To Kızılelma είναι το πρώτο τουρκικό μαχητικό drone πολλαπλών χρήσεων

Αναπτύσσεται από το 2021 και χρηματοδοτείται από την Baykar από ίδια κεφάλαια.

Το drone είναι εξοπλισμένο με κινητήρα turbojet, συγκεκριμένα μια τροποποίηση του ουκρανικού AI-322F, που του επιτρέπει να επιτυγχάνει υπερηχητική ταχύτητα και υψηλή ευελιξία.

Το Kızılelma είναι ικανό να απογειώνεται από μικρά καταστρώματα, να προσγειώνεται αυτόματα και να επιχειρεί σε δύσκολες συνθήκες μάχης.

Το Kizilelma έχει μέγιστο ύψος πτήσης 13.700 μέτρα και επιχειρησιακό ύψος 7.600 μέτρα.

Μπορεί να μείνει στον αέρα για περισσότερες από 3 ώρες.

Προβλέπεται ότι το drone θα δημιουργηθεί σε διάφορες εκδόσεις όπως υποηχητικό, υπερηχητικό και υπερηχητικό.

Η υποηχητική έκδοση έχει ταχύτητα πλεύσης 0,6 Mach και μέγιστη ταχύτητα 0,9 Mach. Το άνοιγμα των φτερών του είναι 10 μέτρα, το μήκος είναι 14,5 μέτρα και το ύψος είναι 3,5 μέτρα.

Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 8.500 κιλά και το βάρος ωφέλιμου φορτίου είναι 1.500 κιλά.

Όλα τα στάδια της πτήσης, συμπεριλαμβανομένων της απογείωσης, της προσγείωσης, της κρουαζιέρας και της τροχοδρόμησης, εκτελούνται αυτόνομα.

Το UAV είναι εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρο-οπτικό σύστημα παρακολούθησης, ένα υπέρυθρο οπτικό σύστημα και ένα ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών με αερομεταφερόμενη επιτήρηση.

Προβλέπεται ότι το UAV θα είναι οπλισμένο με πυρομαχικά καθοδηγούμενα με λέιζερ, ρουκέτες και πυραύλους κρουζ μεγάλου βεληνεκούς.

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι η υπογραφή ραντάρ χαμηλής ανίχνευσης και το σύστημα ραντάρ AESA, το οποίο αυξάνει την επίγνωση της κατάστασης στις πολεμικές επιχειρήσεις.

Αυτό το drone τοποθετείται ως αυτόνομη πλατφόρμα μάχης με τις δυνατότητες ενός ελαφρού μαχητικού ικανού να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα πολεμικών αποστολών.

Συνεργασία Baykar και της Ivchenko-Progress

Η συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της Baykar και της Ivchenko-Progress υπογράφηκε κατά τη διάρκεια της αμυντικής έκθεσης "Saha Expo" το φθινόπωρο του 2021.

Ενώ τα αρχικά πρωτότυπα χρησιμοποιούσαν κινητήρες AI-25TLT, το πρόγραμμα έκτοτε έχει μεταβεί στον πιο ισχυρό AI-322F.

Οι λεπτομερείς προδιαγραφές αποκαλύφθηκαν δημόσια το 2021.

Είναι γνωστό ότι το 2021, η τουρκική εταιρεία BAYKAR παρήγγειλε κινητήρες τζετ AI-322F και AI-25TLT από την ουκρανική κρατική επιχείρηση Ivchenko-Progress για να εγκατασταθούν σε ένα πολλά υποσχόμενο τουρκικό μαχητικό drone.

Ωστόσο, η προμήθεια κινητήρων συνεχίστηκε και το 2024.

Αν και η πρώτη πτήση είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2023, το UAV απογειώθηκε νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα το 2022.

Το πρώτο πρωτότυπο βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 14 Νοεμβρίου 2022 και στη συνέχεια στάλθηκε στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Δοκιμών Πτήσεων AKINCI στο Τσόρλου της Ραιδεστού στην Ανατολική Θράκη.

Μετά την ταχεία ολοκλήρωση των δοκιμών εδάφους στις 14 Δεκεμβρίου 2022, το αεροσκάφος πραγματοποίησε με επιτυχία την παρθενική του πτήση.

Το 2023, το Bayraktar Kızılelma πραγματοποίησε επίσης με επιτυχία μια κοινή πτήση με ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων F-16C.

To τρίτο πρωτότυπο δοκιμάστηκε 2 μήνες νωρίτερα

Το τρίτο πρωτότυπο παραγωγής, το Kizilelma PT3, πραγματοποίησε δοκιμαστική πτήση τον Μάρτιο 2025 σε μεσαίο ύψος για 53 λεπτά.

Οι Τούρκοι ανέφεραν ότι το αεροδυναμικό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε από τα προηγούμενα πρωτότυπα, η Baykar έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στο τρίτο πρωτότυπο του αεροσκάφους.

Εκτός από τις δομικές βελτιώσεις, η αρχιτεκτονική του αεροηλεκτρονικού εξοπλισμού έχει βελτιωθεί.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των δοκιμών πτήσης, το πρωτότυπο εφοδιάστηκε με έναν εναλλακτικό κινητήρα μετάκαυσης.

Η "δόλια" στήριξη του Ερντογάν στον Ζελένσκι

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι το KIZILELMA χωρίς τους Ουκρανικούς κινητήρες, θα απείχε πάρα πολύ από την ολοκλήρωσή του.

Αποκαλύπτεται έτσι ο κυριότερος λόγος που ο Ερντογάν "πλεύρισε" τον Ζελένσκι στέλνοντάς του στην αρχή του πολέμου με τη Ρωσία τα drones ΤΒ-2 Bayraktar. Αποσκοπούσε στο να αποκτήσει πρόσβαση στην αναπτυγμένη Ουκρανική αμυντική βιομηχανία και δη στον τομέα των κινητήρων, πράγμα που πέτυχε.

Για την Ελλάδα η  μαζική παραγωγή και απόδοσή του KIZILELMA στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ), θα δημιουργήσει έναν επιπλέον πονοκέφαλο στην αντιμετώπιση της τουρκικής επιθετικότητας, καθιστώντας επιτακτικότερη την όσο το δυνατόν ταχύτερη δημιουργία του δικού της IRON DOME.

Tags
Back to top button