Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Οι ΗΠΑ ένα βήμα πριν αγοράσουν εκπαιδευτικό αεροσκάφος ιταλο-ρωσικής ανάπτυξης

Την Δευτέρα 28 Ιουλίου η ιταλική αμυντική εταιρεία Leonardo παρουσίασε στην αμερικανική εταιρεία Textron Aviation Defense το νέο εκπαιδευτικό μαχητικό Beechcraft M-346N, το οποίο θα μπορούσε να καλύψει το σημαντικό κενό που έχει δημιουργηθεί στο αμερικανικό πολεμικό ναυτικό.

Αυτό που λίγοι γνωρίζουν βέβαια είναι πως το M-346N αναπτύχθηκε βάσει του Aermacchi M-346, ενός αεροσκάφους με ρίζες από την Ρωσία (εκτός από την Ιταλία).

Θα Πάρουν Ιταλο-Ρωσικό Αεροσκάφος οι Αμερικανοί;

Αναλυτικότερα, το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό αναζητά ένα εκπαιδευτικό αεροσκάφος που μπορεί να απονηώνεται και να προσνηώνεται σε αεροπλανοφόρα για να αντικαταστήσει τον υπάρχοντα στόλο T-45 του. Έτσι ξεκίνησε σχετικό διαγωνισμό, στον οποίον αποφάσισε να συμμετάσχει η ιταλική Leonardo με το Beechcraft M-346N.

Το M-346N είναι διθέσιο (μία θέση για τον πιλότο και μία για τον εκπαιδευτή), επιδεικνύει μέγιστη ταχύτητα 1.060 χλμ/ώρα και έρχεται με το σύγχρονο σύστημα αποφυγής επίγειας σύγκρουσης Auto-GCAS.

Τεχνικά, το αεροσκάφος μοιάζει σαν την ιδανική επιλογή για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, ωστόσο αξίζει να ρίξουμε μία πιο λεπτομερή ματιά στην «ιστορία» του.

Ο σχεδιασμός του M-346 χρονολογείται από την δεκαετία του '1990, υπό την αιγίδα ενός προγράμματος συνεργασίας μεταξύ της Ιταλίας και της Ρωσίας. Σχεδιαστές και μηχανικοί από τις δύο αυτές χώρες συνεργάστηκαν και κατέληξαν σε έναν πολλά υποσχόμενο σχεδιασμό ναυτικού εκπαιδευτικού αεροσκάφους.

Το πρόγραμμα προχωρούσε από κοινού μέχρι την δεκαετία του '2000, όταν Ρώμη και Μόσχα αποφάσισαν να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους εξαιτίας διαφωνιών. Έτσι, λίγο αργότερα οι Ιταλοί τελειοποίησαν τον σχεδιασμό και τον ονόμασαν M-346, ενώ οι Ρώσοι κατέληξαν στο Yak-130, ένα διάσημο εκπαιδευτικό αεροσκάφος που έχει εξαχθεί σε αρκετές ξένες χώρες.

Σήμερα, το ιταλικό Beechcraft M-346N και το ρωσικό Yak-130 διαθέτουν σχεδόν πανομοιότυπες ατράκτους, ωστόσο τελείως διαφορετικά ηλεκτρονικά συστήματα, εξαρτήματα, υποσυστήματα, εξοπλισμό και οπλισμό.

Δεδομένου αυτού, η ρωσική συνδρομή στην ανάπτυξη του ιταλικού M-346N δεν αναμένεται να διαδραματίσει κανέναν ρόλο στην επιλογή ή όχι του εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Ρώμης από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό. Ιταλοί και Ρώσοι σταμάτησαν να συνεργάζονται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες στο πρόγραμμα.

Παλαιότερα βέβαια, συντηρητικοί πολιτικοί από το Ηνωμένο Βασίλειο είχαν ασκήσει βέτο στην αγορά του ιταλικού M-346 για αυτόν ακριβώς τον λόγο, επειδή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Ρωσία.

 

Tags
Back to top button