
Με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, η απόλυση του επικεφαλής της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης κρίθηκε παράνομη ως αντισυνδικαλιστική, με τον κ. Γενιδούνια να δικαιώνεται και να επιστρέφει στη θέση του.
Ο Κώστας Γενιδούνιας μιλά για «δικαίωση και μία μεγάλη νίκη· και προσωπική, αλλά και για το συνδικαλιστικό κίνημα», σε συνέντευξη στο Newsbomb.
«Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να φοβούνται. Αυτό ήταν το μήνυμα που εστάλη με την επαναπρόσληψή μου, είχαν εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς σιωπής στον σιδηρόδρομο και γενικότερα. Ο κόσμος ήξερε όσα περνούσαν οι μηχανοδηγοί. Πρόκειται για ένα σαφές μήνυμα προς όλους ότι δεν πρέπει να σιωπούμε και τα συνδικάτα να λειτουργούν οργανωμένα.
Δεν υπήρχε περίπτωση να σταματήσουμε τον αγώνα μας, για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, έναν καλύτερο σιδηρόδρομο και την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Ήταν κοινή μας δέσμευση και πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και μετά. Όταν αποσύρθηκα για ένα διάστημα, συμμετείχα ενεργά σε συναντήσεις συγγενών, κατέθετα ξανά και ξανά στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και τον κ. Σωτήρη Μπακαΐμη (σ.σ. εφέτης ανακριτής).
Θα ήθελα να ευχαριστήσω και δημόσια τα δεκάδες σωματεία, τις ομοσπονδίες, τα εργατικά κέντρα και Ευρωπαίους συναδέλφους που απέστειλαν επιστολές συμπαράστασης και στήριξης στον αγώνα μας, αλλά και τη ΓΣΕΕ που παρενέβη υπέρ της αγωγής μου, στηρίζοντας και έμπρακτα, με τη νομική της υπηρεσία. Η πλειοψηφία των συνδικάτων καταλαβαίνει ότι είναι μία θετική εξέλιξη και πολλοί συνάδελφοι έχουν εκφράσει ικανοποίηση», επισημαίνει.
«Ήδη έχω επιστρέψει στα καθήκοντά μου»
Στη συνέχεια, ο κ. Γενιδούνιας τονίζει ότι «η δικαστική απόφαση ήταν πραγματικά “καταπέλτης”, διότι ορίζει ότι εάν δεν εφαρμοστεί άμεσα, προβλέπεται ποινή φυλάκισης για τους προϊσταμένους που με απέλυσαν. Από εχθές (17/07) έχω επαναπροσληφθεί, επέστρεψα στις εργασίες μου και οι νομικοί μου σύμβουλοι έχουν αναλάβει τα υπόλοιπα ώστε να επανέλθω κανονικά, με τα πιστοποιητικά της μηχανοδήγησης κι ό,τι άλλο απαιτείται».
Σε ερώτηση αναφορικά με την κατάσταση στην εταιρεία σήμερα, συγκριτικά με την περίοδο πριν απολυθεί, υπογραμμίζει ότι «αγωνιζόμαστε να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που υπάρχει μεταξύ των μηχανοδηγών στους χώρους εργασίας. Υπάρχουν συνάδελφοι που θέλουν να αποχωρήσουν, κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να το αποτρέψουμε αυτό. Βεβαίως, η ευθύνη αρχίζει από την εργοδοσία.
Τα προβλήματα παραμένουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Υπάρχει θέμα με την τηλεδιοίκηση μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας. Τελευταία, έχουμε ζητήματα και με τον Προαστιακό της Αθήνας, όπου έχουν αντικατασταθεί τρένα με λεωφορεία λόγω της ανεπάρκειας στις υποδομές. Προσπαθούμε καλοπροαίρετα να αναδεικνύουμε αυτά τα προβλήματα, διότι αφορούν την υγεία και την ασφάλεια τόσο των εργαζόμενων, όσο και των επιβατών. Γι’ αυτό έχουμε ζητήσει και συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον κ. Κυρανάκη κι ελπίζουμε να διεξαχθεί στο άμεσο μέλλον».
«Δεν μας φοβίζουν, παρά το κλίμα τρομοκρατίας»
«Το μήνυμα είναι σαφές προς όλους τους εργαζόμενους. Να μην φοβούνται, να οργανωθούν σε συνδικάτα διότι αυτή είναι η πραγματική τους δύναμη. Αυτό που λέμε οι μηχανοδηγοί, είναι ότι δεν θα σταματήσουμε. Δεν μας φοβίζουν, παρά το κλίμα τρομοκρατίας που υπάρχει εδώ και καιρό», καταλήγει ο Κώστας Γενιδούνιας.