Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Νέος «πονοκέφαλος» από την Τουρκία -Δορυφορικές Επικοινωνίες (SATCOM) για τα TB2 Bayraktar

Πολύ δυσάρεστα νέα, ή μάλλον επιβεβαίωση των όποιων ανησυχιών, έρχονται εξ ανατολών. Πιο συγκεκριμένα, η είδηση αφορά την επιβεβαιωμένη πλέον ικανότητα των Τουρκικών ΜΑLE UCAS TB2 Bayraktar να επιχειρούν μέσω δορυφορικής ζεύξης επικοινωνίας (SATCOM), σύμφωνα με το 

Δεν είναι ακόμα γνωστό πόσα από τα εν ενεργεία ΤΒ2 έχουν αυτή τη δυνατότητα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως αυτή η αναβάθμιση αυξάνει κατακόρυφα τις επιδόσεις τους, και ταυτόχρονα, περιορίζει σημαντικά τους όποιους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης τους.


Παρακάτω ακολουθούν μερικά από τα προβλήματα που δημιουργούνται. Δηλαδή:


        α) Τα Τουρκικά ΜΕΑ θα μπορούν πλέον να ελέγχονται απρόσκοπτα, από αποστάσεις αρκετά πέραν του οπτικού ορίζοντα. Tα συγκεκριμένα UCAS θα μπορούν να επιχειρούν από θέσεις όπου η ΠΑ δεν θα μπορεί να πλήξει με την ίδια άνεση κι ευκολία όπως πριν (πχ από Άγκυρα).
β) Θα μπορούν να επιχειρούν πολύ χαμηλά προς αποφυγή έγκαιρου εντοπισμού τους από το ΣΑΕ, καθώς δεν θα απαιτείται πλέον η συνεχής διατήρηση οπτικής επαφής με τον σταθμό εδάφους. Θα μπορούν να επιχειρούν πίσω από τις εξάρσεις των νησιών του Αν. και Κεντρ. Αιγαίου απρόσκοπτα.

γ) Δεν θα έχουν επίσης κανέναν περιορισμό όσον αφορά την μέγιστη απόσταση ελέγχου. Πλέον, ο μόνος περιορισμός θα είναι οι ίδιες οι δυνατότητες του UCAS. Θα μπορεί να επιχειρεί δηλαδή πρακτικά, σε όλη την Ελληνική επικράτεια σχεδόν χωρίς κανέναν περιορισμό.

δ) Προστίθεται ένας επιπλέον τρόπος ελέγχου, κάτι που στην ουσία απομειώνει τις όποιες πιθανότητες παρεμβολής του συστήματος ελέγχου τους υπήρχαν πριν. Κάπου εδώ να σημειώσουμε ότι οι δορυφορικές επικοινωνίες μπορούν να παρεμβληθούν, είτε με τη μέθοδο του downlink, είτε με τη μέθοδο του uplink. Ο πιο εύκολος τρόπος που μπορεί να ακολουθηθεί στην περίπτωση μας, είναι η παρεμβολή του UCAS (downlink).

Ωστόσο για να γίνει κάτι τέτοιο, αφενός μεν χρειάζεται επιπλέον εξοπλισμό καθώς και υιοθέτηση νέων τακτικών, αφετέρου δε θα πρέπει να υπάρχουν εκ των προτέρων, ακριβείς κι επαρκείς πληροφορίες επικοινωνιών (COMINT).

 

Επίλογος


Όλα τα παραπάνω σημαίνουν, πως ο μόνος εφικτός τρόπος επιτυχούς αντιμετώπισής τους, είναι ο συνδυασμός:
-Επίτευξης αεροπορικής υπεροχής/κυριαρχίας σε όλο το ΘΕ, το οποίο θα αποτρέψει την αμέριστη χρήση τους.
-Ύπαρξης ισχυρής και πολυστρωματικής Α/Α άμυνας, αφενός μεν για να εντοπίζει και να καταστρέφει τα συγκεκριμένα UCAS σε όλο το ΘΕ, αφετέρου δε για να έχει μεγάλες αντοχές σε πιθανά πλήγματα.
-Περαιτέρω ενίσχυση/επικαιροποίηση, ή πιθανώς κι αναθεώρηση των υπαρχόντων μέτρων παθητικής προστασίας των ΕΕΔ, προκειμένου να έχουν μειωμένες απώλειες όταν η ΠΑ δεν θα έχει, έστω για ορισμένο χρονικό διάστημα, την απαιτούμενη αεροπορική υπεροχή/κυριαρχία.

Tags
Back to top button