Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέο ψηφιακό σύστημα βάζει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων

Οι πρακτικές του παρελθόντος, όταν μια τροχαία κλήση μπορούσε να «εξαφανιστεί» με ένα τηλεφώνημα, μια γνωριμία ή μια άτυπη εξυπηρέτηση, φαίνεται ότι κλείνουν οριστικά τον κύκλο τους. Το νέο ψηφιακό σύστημα βεβαίωσης παραβάσεων, που παρουσιάστηκε δημόσια στο συνέδριο NewsAuto Talks, εισάγει μια πλήρως διαφορετική και αυστηρή διαδικασία καταγραφής των τροχαίων παραβάσεων. Πρόκειται για μια αλλαγή που σηματοδοτεί σαφή μετάβαση σε ένα περιβάλλον απόλυτης διαφάνειας, χωρίς το περιθώριο ανθρώπινης παρέμβασης.

Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν, οι πρώτες πλήρως ψηφιακές κλήσεις έχουν ήδη σταλεί, με αφετηρία την Αττική Οδό. Αυτό αποδεικνύει ότι το νέο σύστημα δεν βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, αλλά λειτουργεί ήδη σε πραγματικές συνθήκες. Η βεβαίωση της παράβασης έγινε αυτόματα, αποστάλθηκε απευθείας στον παραβάτη και καταχωρήθηκε άμεσα στο ηλεκτρονικό αρχείο της Αστυνομίας, χωρίς κανένα στάδιο στο οποίο θα μπορούσε να υπάρξει εξωσυστημική παρέμβαση.

Το στοιχείο που υπογραμμίζουν οι υπεύθυνοι του συστήματος είναι ότι η διαδικασία δεν αφήνει περιθώριο να «σβηστεί» κλήση. Η παράβαση, από τη στιγμή που καταγράφεται, «κλειδώνει» ψηφιακά και συνοδεύεται από πλήρη ιχνηλασιμότητα. Το σύστημα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, με κάθε καταχώρηση να ενσωματώνεται αυτόματα σε κεντρική βάση δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο, τα σημεία που παλαιότερα επέτρεπαν αυθαιρεσίες ή χειροκίνητες τροποποιήσεις εξαλείφονται πλήρως.

Η λειτουργία του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος ακολουθεί μια αλυσίδα ενεργειών η οποία δεν διακόπτεται, δεν μεταβάλλεται και δεν επηρεάζεται από ανθρώπινο παράγοντα. Οι κάμερες ή τα συστήματα ελέγχου καταγράφουν την παράβαση, το λογισμικό αναγνωρίζει τον αριθμό κυκλοφορίας, γίνεται αυτόματη διασταύρωση με τα στοιχεία του οχήματος και αμέσως εκδίδεται η ηλεκτρονική κλήση. Η διαδικασία συνεχίζεται με την ηλεκτρονική αποστολή στον κάτοχο και την ταυτόχρονη ενημέρωση της Αστυνομίας και του κεντρικού ψηφιακού μητρώου.

Στο παλιό μοντέλο, υπήρχε ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας που βασιζόταν στην ανθρώπινη διαχείριση. Αυτό το κομμάτι ήταν που άφηνε περιθώρια για «εξαφανισμένες» κλήσεις, τροποποιήσεις ή ακόμη και απώλειες εγγράφων. Με το νέο σύστημα, όλα τα επίπεδα χειροκίνητης παρέμβασης έχουν αφαιρεθεί, καθώς η παράβαση δεν καταγράφεται πια σε χαρτί, ούτε περνάει μέσα από γραφεία, φακέλους ή διαδοχικά υπηρεσιακά στάδια. Αντιθέτως, περνά κατευθείαν στο ψηφιακό της αποτύπωμα.

Το σημαντικότερο στοιχείο που αναδείχθηκε στο συνέδριο είναι η απόλυτη ιχνηλασιμότητα κάθε ενέργειας. Η παράβαση δεν είναι απλώς μια καταχώρηση: αποτελεί ένα ψηφιακό γεγονός με συγκεκριμένη ώρα, ημερομηνία, σημείο καταγραφής και αυτόματη αποθήκευση στο σύστημα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορεί να τροποποιηθεί εκ των υστέρων και δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ως «κλειδωμένο», δημιουργώντας ένα συνεχές αρχείο που δεν επηρεάζεται από αλλαγές προσωπικού ή υπηρεσιακές παρεμβάσεις.

Επιπλέον, ο παραβάτης λαμβάνει την κλήση ηλεκτρονικά, σε μορφή που δεν χωρά παρερμηνείες ή απώλειες. Το ψηφιακό ίχνος που αφήνει η κάθε καταχώρηση είναι δεσμευτικό, ενώ οι υπηρεσίες ενημερώνονται αυτόματα χωρίς να απαιτούνται επιπλέον βήματα. Πρόκειται για μια διαδικασία που φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στα ψηφιακά συστήματα οδικής επιτήρησης που εφαρμόζονται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η συνολική φιλοσοφία του νέου συστήματος στηρίζεται σε τρεις αρχές: αυτοματοποίηση, ακρίβεια και αμεταβλητότητα. Με την κατάργηση των χειροκίνητων σταδίων, επιδιώκεται να εξαλειφθεί κάθε συσσωρευμένη παθογένεια των προηγούμενων δεκαετιών, όπου ο ανθρώπινος παράγοντας μπορούσε να αλλάξει την τύχη μιας κλήσης. Το νέο μοντέλο δεν επιτρέπει «εξυπηρετήσεις», παραλείψεις ή διαγραφές. Από τη στιγμή που η κάμερα καταγράφει την παράβαση, η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς καμία δυνατότητα επέμβασης.

Η εφαρμογή του συστήματος αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των οδηγών, καθώς ο τρόπος με τον οποίο βεβαιώνονται οι παραβάσεις γίνεται πλέον καθολικά ψηφιακός. Η μετάβαση αυτή δεν αποτελεί απλώς τεχνολογική αλλαγή· συνιστά συνολική αναδιάρθρωση της λογικής γύρω από τον έλεγχο των παραβάσεων, με έμφαση στη διαφάνεια και στη σταθερότητα της διαδικασίας.

Το συμπέρασμα που προκύπτει από την παρουσίαση στο NewsAuto Talks είναι ξεκάθαρο: το «σβήσιμο» των κλήσεων ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Στο σύστημα που εφαρμόζεται πλέον, κάθε παράβαση αφήνει αποτύπωμα που δεν μπορεί να εξαφανιστεί. Η εποχή της άτυπης «διευθέτησης» κλείνει και αντικαθίσταται από μια πλήρως αυτοματοποιημένη και τυποποιημένη διαδικασία.

Tags
Back to top button