Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες αλλαγές στον ΚΟΚ! Φρένο στις ανανεώσεις των διπλωμάτων οδήγησης στους άνω των 65 ετών

Η οδική ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό σκοπό της Πολιτείας, όπως επανειλημμένως έχουν διατυπώσει υπουργοί ακόμη και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

Εξετάζονται συνεχώς μέτρα προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα και να πάψουν να χάνονται ανθρωπινες ζωές στην άσφαλτο.

Ανανέωση διπλώματος μέσω της ΗΔΙΚΑ

Ένα μέτρο που εξετάζεται είναι η ανανέωση διπλώματος να γίνεται μόνο μέσω της ΗΔΙΚΑ ώστε να μειωθούν οι επικίνδυνες ανανεώσεις διπλωμάτων σε ηλικιωμένους.

Σήμερα απαιτείται μια απλή γνωμάτευση, για να γίνει η ανανέωση του διπλώματος.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία πλατφόρμα που θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ ώστε να υπάρχει πρόσβαση στο πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών – και οδηγών.

Στην πλατφόρμα αυτή θα προβλέπεται ποιες εξετάσεις θα πρέπει να κάνουν όσοι επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια.

Η πλατφόρμα θα εμφανίζει έναν… ιατρικό φάκελο. Αν όντως ο γιατρός γνωμοδοτήσει ότι ο πολίτης μπορεί να οδηγήσει, θα πρέπει να το αιτιολογήσει.

Εκκίνηση μηχανής μόνο με κράνος

Μια πρωτοβουλία που εξετάζει το υπουργείο και αποτελεί καινοτομία ακόμη και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι η χρήση ενός νέου μηχανισμού που δεν θα επιτρέπει σε μια μηχανή να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος.

Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και λειτουργεί με ειδικό αισθητήρα και τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.

Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μηχανές που έχουν έτος κατασκευής από το 2000 και μετά.

Αποτροπή οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Ίδιας ακριβώς φιλοσοφίας θα είναι και η εφαρμογή για την αποτροπή παραβάσεων όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Σύμφωνα με την εφαρμογή που εξετάζεται και η οποία θα μπορέσει να εφαρμοστεί εαν διαπιστωθεί ότι ο οδηγός έχει πραγματικά ξεπεράσει το όριο που ορίζει η νομοθεσία για την κατανάλωση αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα μηχάνημα στο ΙΧ του.

Σε αυτό το μηχάνημα, την επόμενη φορά, ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ. Εαν και μόνο εάν είναι κάτω από το όριο, τότε θα μπορεί να πάρει μπρος το αυτοκίνητο, αλλιώς ο κινητήρας θα είναι απενεργοποιημένος.

Το σύστημα αυτό ήδη εφαρμόζεται στη Σουηδία και στο Βέλγιο και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο μέτρο ήδη εφαρμόζεται στα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΑ για τους επαγγελματίες οδηγούς.

Tags
Back to top button