Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα ένταση στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις: Αμφισβήτηση Ελληνικών αρμοδιοτήτων για έρευνα και διάσωση έξω από τη Ρόδο

Νεκροί 8 μετανάστες ανοιχτά της Ρόδου-Έπεσαν στη θάλασσα ενώ αποβιβάζονταν

Στην γνωστή τακτική της αμφισβήτησης της ελληνικής περιοχής ευθύνης για Έρευνα και Διάσωση (SAR) η οποία συμπίπτει με το FIR Αθηνών επανήλθε και πάλι η Άγκυρα με αφορμή την προσπάθεια διάσωσης προσφύγων στο τραγικό ναυάγιο έξω από τη Ρόδο.

Ενώ ο Σταθμός του Πειραιά είχε εκδώσει ΝΟΤΑΜ νωρίς το πρωί για την έναρξη επιχείρησης Έρευνας και Διάσωσης, η Τουρκία με δική της ΝΟΤΑΜ αμφισβήτησε την ελληνική αρμοδιότητα δηλώνοντας μάλιστα ότι οι έρευνες πρέπει να συντονίζονται με τις τουρκικές Αρχές, προκαλώντας έτσι σύγχυση και δυσκολεύοντας την επιχείρηση.

Η Τουρκική ΝΟΤΑΜ ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Σχετικά με την Ελληνική ΝΟΤΑΜ Α4928/24, η Τουρκία δεν αποδέχεται τον ορισμό της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης (SAR) με αναφορά στο FIR Αθηνών. Η περιοχή στην οποία αναφέρεται η Ελληνική ΝΟΤΑΜ είναι εν μέρει εντός της Θαλάσσιας περιοχής Έρευνας και Διάσωσης της Τουρκίας (SRR) όπως έχει δηλωθεί στον ΙΜΟ και περιλαμβάνεται στο παγκόσμιο εγχειρίδιο του ΙΜΟ. Επομένως, όλες οι ενέργειες SAR στην τουρκική SRR πρέπει να συντονίζονται με τις αρμόδιες τουρκικές αρχές».

Είναι χαρακτηριστικό ότι η ελληνική NAVTEX αφορούσε έρευνες σε ακτίνα πέντε μιλίων από το σημείο που έγινε το ναυάγιο, το οποίο ήταν μόλις 4,5 ν.μ. ανατολικά των ακτών της Ρόδου, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων. Με την ελληνική NAVTEX καλούνταν όλα τα μέσα στην περιοχή να έρθουν σε συντονισμό με το JRCC Πειραιά.
 

 

Η περιοχή που επιχείρησε να δεσμεύσει η Τουρκία για την διεξαγωγή έρευνας και διάσωσης



Η Τουρκία παγίως επιδιώκει να επεκτείνει μονομερώς την ζώνη ευθύνης για Έρευνα και Διάσωση (SRR) μέχρι το μέσο του Αιγαίου εγκλωβίζοντας τα ελληνικά νησιά σε ζώνες τουρκικής δικαιοδοσίας.

Μετά την παρέμβαση των τουρκικών αρχών, από την Αθήνα εκδόθηκε μια ακόμη ΝΟΤΑΜ η οποία έδινε απάντηση στην απαράδεκτη προσπάθεια της Τουρκίας να εκμεταλλευτεί μια ανθρώπινη τραγωδία με πρόσφυγες προκειμένου να επαναφέρει τις αμφισβητήσεις ελληνικών αρμοδιοτήτων στο Αιγαίο και στην Αν. Μεσόγειο.

Η Ελληνική ΝΟΤΑΜ ανέφερε χαρακτηριστικά :
«Η Τουρκική ΝΟΤΑΜ είναι άκυρη δεδομένου ότι αναφέρεται σε δραστηριότητες έρευνας και διάσωσης εντός του FIR Αθηνών όπου η μόνη αρμόδια Αρχή για την δημοσίευση ΝΟΤΑΜ’s σύμφωνα με τις διατάξεις του ICAO είναι η Πολιτική Αεροπορία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περιοχή Έρευνας και Διάσωσης υπό ελληνική ευθύνη συμπίπτει με το FIR Αθηνών όπως αποφασίστηκε στα περιφερειακά Συνέδρια Αεροναυτιλίας στην Κωνσταντινούπολη (1950), Παρίσι (1952) και Γενεύη (1958) που εγκρίθηκαν από όλα τα συμμετέχοντα κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας και επικυρώθηκαν με ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου του ICAO. 

Έχει επίσης καταχωρηθεί στον ΙΜΟ και συμβαδίζει με τις συστάσεις του ΙΜΟ και του ICAO για την ευθυγράμμιση των ορίων έρευνας και διάσωσης με το αντίστοιχο FIR. Επιπλέον, το JRCC Πειραιά είναι η μόνη αρμόδια αρχή που συντονίζει αποτελεσματικά και αποδοτικά όλες τις επιχειρήσεις SAR εντός της ελληνικής περιοχής SRR. Τέλος, η περιοχή όπως περιγράφεται στην ελληνική ΝΟΤΑΜ βρίσκεται εντός ελληνικού εδάφους, ελληνικών χωρικών υδάτων και ελληνικού Εθνικού Εναέριου Χώρου όπου η Ελλάδα ασκεί κυριαρχία σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. 

Όπως και στο παρελθόν, η εσφαλμένη ερμηνεία και παραποίηση του γράμματος και πνεύματος των Διεθνών Κειμένων από τις τουρκικές Αρχές όσον αφορά τις ευθύνες της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση απορρίπτονται από την Ελλάδα καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές θεσμικές και πρακτικές επιπλοκές στην διεξαγωγή επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης».

Tags
Back to top button