Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Μύκονος

Μύκονος: «Χίλιες και μία νύχτες» στο «Nammos» - Χαλιφάτο, καμήλες και σαμπάνιες (φωτό)

Το αραβικό γλέντι που στήθηκε στο «Nammos» με αφορμή τη δεύτερη μεγαλύτερη μουσουλμανική γιορτή είχε απ’ όλα τα ανατολίτικα κλισέ…. 
 
 Η σύμπραξη επί σκηνής του Αντώνη Ρέμου με δύο σταρ του αραβικού κόσμου σε σκηνικό χαλιφάτου αλλά με θέα τον κόλπο της Ψαρούς ανέδειξε πάνω απ’ όλα την ολική μετάλλαξη ενός κοσμοπολίτικου προορισμού που έγινε βορά στο αδηφάγο κήτος με τα πετροδόλαρα. 

Οι καμήλες που μάσαγαν σανό κάτω από την τέντα με φόντο την κυκλαδίτικη θάλασσα να χτυπά στα βράχια δεν είναι απλά μια κιτς παραφωνία στο μυκονιάτικο ντεκόρ. Είναι κυρίως ένας τέλειος συμβολισμός του πώς ένα κορυφαίο brand κινδυνεύει να γίνει no name όταν προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε κοινού - είτε τα σπάει στις βίλες είτε το καίει στα πανηγύρια. Φυσικά οι Αραβες φημίζονται και για τα δύο στο Νησί των Ανέμων, με το αζημίωτο βέβαια. 

Κιλίμια, γιγάντιοι πολυέλαιοι, τέντες βεδουίνων, τσιφτετέλια, χοροί της κοιλιάς, ναργιλέδες, καμήλες, εξέδρα σε στυλ σαράι και Αραβες, Αραβες παντού: αυτό ήταν το σκηνικό που στήθηκε για τη μεγάλη γιορτή των μουσουλμάνων, το Κουρμπάν Μπαϊράμ, την 1η Σεπτεμβρίου στο «Nammos», όπου λίγοι Ελληνες και εκατοντάδες Αραβες «προσευχήθηκαν» ευλαβικά με βλαχομπαρόκ καψουροχιτάκια καταπίνοντας σαν βόες έναν Νείλο από σαμπάνιες. Και μόλις πια ξημέρωσε και η γιορτή τελείωσε, το κοινό αποχώρησε με βλέμμα πιο αποχαυνωμένο και από τις καμήλες που βέλαζαν δίπλα στα εκκωφαντικά ηχεία, κάνοντας οχτάρια στην άμμο. Τα κιλίμια μαζεύονται, οι τέντες ξεστήνονται, οι πολυέλαιοι ξεκρεμιούνται, οι καμήλες παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής και η εξορισμένη από το γλέντι μυκονιάτικη ταυτότητα εμφανίζεται κουρελιασμένη για να γλείψει τα κόκαλα της γιορτής. Τότε δηλαδή που ο κόλπος της Ψαρούς, απογυμνωμένος από δανεικά μπιχλιμπίδια, αποκαλύπτει τη διαχρονική ομορφιά του, όσο κι αν τη μάρανε το ανθρώπινο -μακρύ- χέρι του κέρδους και της απληστίας. 

Η αφίσα με τον Αντώνη Ρέμο, τον Τούρκο Μουσταφά Σαντάλ και τον Λιβανέζο Ραγκέμπ Αλάμα που διαφήμιζε την επικείμενη συμμαχία τους επί σκηνής μπορεί να ήταν σε ασπρόμαυρο φόντο αλλά η κάθε αίσθηση μινιμαλισμού εξαντλήθηκε σε μια κόλλα χαρτί. Διότι κατά τα άλλα το σκηνικό στο «Nammos» στήθηκε με μια καθόλα μαξιμαλιστική τάση, αφού από την είσοδο μέχρι τον κυρίως χώρο όλα κραύγαζαν «εδώ Ανατολή». Απόλυτα προσαρμοσμένο στην κουλτούρα και το αραβικό φολκλόρ, το γνωστό bar-restaurant μεταμορφώθηκε σε εμιράτο για τις ανάγκες της συναυλίας - ή μάλλον για τις ανάγκες των κροίσων Αράβων πελατών του, οι οποίοι φυσικά θα ένιωσαν κολακευμένοι για την τιμή που τους έκανε ένα τόσο διάσημο θέρετρο να μασκαρευτεί έστω και για μια βραδιά. 

Η αφίσα με τον Αντώνη Ρέμο, τον Τούρκο Μουσταφά Σαντάλ και τον Λιβανέζο Ραγκέμπ Αλάμα 

Στο πλαίσιο αυτής της ιδιόμορφης «στολής εμιράτου», καμηλιέρηδες που κρατούσαν από τα χαλινάρια τις στολισμένες με κουρελούδες καμήλες υποδέχονταν στην πόρτα τους θαμώνες, στην πλειονότητά τους Αιγύπτιοι, Τούρκοι και Λιβανέζοι, άπαντες εμφανώς ενθουσιασμένοι για τη μεγάλη βραδιά τσακίρ κεφιού που τους περίμενε. Αραβικά χαλιά στρωμένα στην άμμο, εκατοντάδες διάσπαρτοι ναργιλέδες, γιγαντιαίοι πολυέλαιοι και μια εξέδρα στημένη σε στυλ σαράι -όχι μέσα στη θάλασσα αυτή τη φορά- συμπλήρωναν το αραμπέσκ σκηνικό γύρω από τα εκατοντάδες τραπέζια. Στα πιο κεντρικά τις θέσεις καταλάμβαναν Λιβανέζοι μεγιστάνες, όπως τα μέλη της οικογένειας Ζέιν, μεταξύ των οποίων και ο Ελληνας Λεωνίδας Φωτεινόπουλος που παντρεύτηκε σχετικά πρόσφατα την κόρη τους Ταμάρα, καθώς και οι οικογένειες Χούρι (της πανίσχυρης κατασκευαστικής εταιρείας CCC) και Γκαντούρ, όλοι τους εδώ και χρόνια εγκατεστημένοι στην Ελλάδα. Στα πρώτα τραπέζια επίσης βρίσκονταν οι κροίσοι Αιγύπτιοι Ταφίκ Χούρι και Ναγκίμπ Σαουίρις, ενώ αίσθηση προκάλεσε και η άφιξη του δημάρχου Μαραθώνα Ηλία Ψηνάκη, παλιού γνώριμου εδώ και χρόνια των προαναφερθέντων. 

Ο τιμοκατάλογος της βραδιάς, με τις σαμπάνιες να φτάνουν έως και 72.000 ευρώ  

Επώνυμοι party animals

Ο δήμαρχος Μαραθώνα για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό εμφανίστηκε χωρίς τα μαύρα γυαλιά ηλίου που συνηθίζει να φορά. Στην προκειμένη περίπτωση δεν χρειάστηκε να βρει ελικόπτερο και να τσακιστεί να επιστρέψει όπως γλαφυρά είχε πει όταν είχαν ξεσπάσει οι πυρκαγιές στη Βορειοανατολική Αττική, αλλά, αντιθέτως, απόλαυσε απερίσπαστος το oriental πρόγραμμα μαζί με την κεφάτη παρέα του. Κατά τα άλλα, μεταξύ των θαμώνων βρίσκονταν και κάποιοι λίγοι αναγνωρίσιμοι Ελληνες, όπως ο κοσμηματοπώλης Κώστας Καίσαρης, η Εμυ Λιβανίου με τη φίλη της Χριστίνα Παπανικολάου, το μοντέλο Στέλλα Δημητρίου, ο PR man Χάρης Σιανίδης και ο επιχειρηματίας Τζίμης Σταθοκωστόπουλος, ενώ από το γλέντι δεν θα μπορούσε να λείψει η σταθερή εδώ και τρία χρόνια επισκέπτρια του νησιού, το party animal Λίντσεϊ Λόχαν. Με τούτα και με εκείνα, το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια σέξι βιολονίστρια με σούπερ μίνι γεμάτο παγιέτες και κόκκινη καλτσοδέτα, την οποία ακολούθησε μια απαραίτητη για την περίπτωση οριεντάλ χορεύτρια που έπαιζε με τις φλόγες, ενώ λίγο αργότερα ο Κώστας Καίσαρης ανέλαβε χρέη dj ανεβαίνοντας στα decks. 

Με την εμφάνιση του Λιβανέζου τραγουδιστή Αλάμα -που παρεμπιπτόντως ηχογράφησε τον Ιούνιο στα αραβικά το τραγούδι της Πάολας «Φταις»- και μετέπειτα του Τούρκου Μουσταφά Σαντάλ, η κατάσταση είχε ζεσταθεί αρκετά ώστε και με τη βοήθεια της άφθονης σαμπάνιας όλο το «Nammos» να βρίσκεται όρθιο στα τραπέζια, κουνώντας χέρια, πόδια και κυρίως κοιλιές. Από αυτό το περιρρέον κλίμα ευφορίας και οριεντάλ έκστασης παρασύρθηκε και ο Αιγύπτιος κροίσος Σαουίρις, ο οποίος δεν δίστασε να ανέβει πάνω στο τραπέζι για να εκτονώσει τον νταλκά του. Και αφού έγιναν όλοι κουλουβάχατα, με κυρίες και δεσποινίδες… ημίγδυτες να λικνίζονται πότε σαν κόμπρες και πότε σαν φοράδες, στη σκηνή μετά τις 4 το πρωί εμφανίστηκε ο Κώστας Καίσαρης, αυτή τη φορά σε ρόλο κονφερανσιέ, για να αναγγείλει την εμφάνιση του Αντώνη Ρέμου. «Ο δολοφόνος επιστρέφει πάντα στον τόπο του εγκλήματος», άρχισε τα αστειάκια ο Ρέμος, που καλωσόρισε το κοινό δίνοντας το έναυσμα για το ελληνικό αυτή τη φορά μέρος του προγράμματος. Φυσικά τα κρασιά και οι σαμπάνιες των 72.000 ευρώ έφευγαν σαν ζεστό ψωμί και με το πρώτο φως της χαραυγής κάποιες κυρίες με ταλαιπωρημένο μακιγιάζ και λεκιασμένες τουαλέτες έφευγαν αλά μπρατσέτα με τους συνοδούς τους, σε στυλ «κράτα με να σε κρατώ για να πέσουμε κι οι δυο». 

Το «Nammos» ντύθηκε «εμιράτο» για τις ανάγκες της συναυλίας, με την εξέδρα στημένη σε στυλ σαράι

Γιαχαμπίμπι και τεμενάδες

Αλλη μια βραδιά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, μια που με 500 ευρώ το άτομο το μενού χωρίς ποτό στα πρώτα τραπέζια, δεδομένης της κοσμοσυρροής και της εξτρά υπερκατανάλωσης σαμπάνιας, χαλάλι και το κόστος μεταφοράς για τις καμήλες, οι οποίες, μεταξύ μας, δεν είχαν κουβεϊτιανό διαβατήριο όπως άφησαν να διαρρεύσει οι ιθύνοντες, αλλά από το όχι και τόσο εξωτικό Rio de Patreiros, γνωστό σε όλους μας Ρίο της Πάτρας. Η αλήθεια είναι ότι στην εν λόγω συναυλία η διασκέδαση κύλησε χωρίς παρατράγουδα και ξιπασμένες εξτραβαγκάντζες, ως είθισται με τις μεθυσμένες συνάξεις των Αράβων που επισκέπτονται τη Μύκονο. Φυσικά δεν είναι όλοι ίδιοι αφού, σύμφωνα πάντα με την εμπειρία τόσο ξενοδόχων όσο και επιχειρηματιών σε χώρους εστίασης και διασκέδασης, οι Λιβανέζοι για παράδειγμα, εδώ και χρόνια επισκέπτες της Μυκόνου, συμπεριφέρονται χωρίς να προκαλούν, χωρίς να προσβάλλουν και χωρίς να εγείρουν ξιπασμένες απαιτήσεις κραδαίνοντας τα μάτσα με τα ευρώ. 

Εργαζόμενοι του «Nammos» στην υποδοχή ντυμένοι κατάλληλα για την περίσταση 

Οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν ας πούμε στο old money, το οποίο προτιμά να κυκλοφορεί χωρίς να δίνει στόχο, κάτι βέβαια που δεν ισχύει στις περιπτώσεις τουριστών προερχόμενων από τα εμιράτα Κατάρ, Κουβέιτ, ή τη Σαουδική Αραβία, που εκπροσωπούν το new money. Νεαροί στην πλειονότητά τους, δεν πάνε πουθενά αν δεν έχουν εξασφαλίσει γενναίες ποσότητες κοκαΐνης και λοιπών ναρκωτικών ουσιών, ενώ πίνουν μέχρι λιποθυμίας σαν νεροφίδες, παραγγέλνουν με το τσουβάλι τις βίζιτες, κάνουν σαματά άμα τη εμφανίσει τους φωνάζοντας και ανοίγοντας προκλητικά ακριβές και πολλές σαμπάνιες, προσβάλλουν και αδιαφορούν για τους γύρω τους και προκαλούν ζημιές στις πολυτελείς βίλες που νοικιάζουν, έτσι για πλάκα. Αλλωστε πληρώνουν κι αυτό αρκεί για να βουλώνει κάθε διαμαρτυρόμενο στόμα, αφού τους υπερχρεώνουν. Μόλις τελειώνει το Ραμαζάνι, οι ορδές των Αράβων καταφτάνουν με κάθε μέσο και τρόπο στο Νησί των Ανέμων, έτοιμες να το αλώσουν. Και το αλώνουν. 

Αν το ζητούμενο είναι να μείνει χρήμα στο νησί, τότε ας πάει και το παλιάμπελο της αραβοποίησής του. Η αλήθεια είναι ότι όντως ξοδεύουν ασύλληπτα ποσά, αλλά μόνο σε συγκεκριμένα στέκια και καταλύματα, μια που το ενθουσιώδες αναφωνητό «ήρθαν οι Αραβες!» δεν αφορά την πλειονότητα των επιχειρηματιών. Ακόμα και στο real estate, όπως επιβεβαιώνεται τόσο από μεσίτες όσο και από αρχιτέκτονες, οι σοβαρές επενδύσεις σε αγορές ακινήτων και ξενοδοχειακών μονάδων γίνονται πρωτίστως από Εβραίους και Λιβανέζους και όχι από Καταριανούς ή Σαουδάραβες. Ακολουθούν οι Αμερικανοί και μετά οι Ευρωπαίοι, οι οποίοι, εδώ που τα λέμε, δεν χαίρονται και τόσο με τα αραβικά καμώματα αλλά ούτε και με τους τεμενάδες που κάνουν στο νησί γι’ αυτούς. Οι βλαχομπαρόκ υπερβολές και η αραβοποίηση της Μυκόνου, η οποία προσαρμόζει την εικόνα και την ταυτότητά της ανάλογα με τα χούγια των νέων κροίσων, απομακρύνουν τους παραδοσιακούς επισκέπτες της όχι επειδή αρνούνται να πληρώσουν 60 και 90 ευρώ το σετ της ξαπλώστρας στην Ψαρού και στο Καλό Λιβάδι, ούτε επειδή τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι πλέον πανάκριβα ακόμα και για εύπορους, αλλά επειδή χάθηκε η αυθεντικότητα ενός νησιού που όσο και να είναι διεθνής προορισμός είναι και ελληνικό. 

Ψιλά γράμματα βέβαια για κάθε τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα που γίνεται πόλος έλξης χιλιάδων επισκεπτών - και δη για τη Μύκονο, τη ναυαρχίδα των a-list αφίξεων και τον διαχρονικό παράδεισο των jet setters, των κροίσων, των διασημοτήτων, των μποέμ bon vivants και των απανταχού όμορφων του κοσμοπολίτικου ευ ζην. Οσα (και όσοι) δηλαδή την έκαναν διάσημη στα πέρατα της Γης και πιο ονομαστή και από τη χώρα που ανήκει, αφού αν πεις σε νεαρό Αμερικανό ότι είσαι από την Ελλάδα, αυτός θα αρχίσει τις κραυγούλες με τα «Wowwwww, you mean Mykonos????». Ναι, Μύκονος εννοούμε, αλλά ποια απ’ όλες; Αυτή με τους επιδειξιομανείς και μονίμως σε οπιούχο έκσταση Αραβες ή την άλλη με τους υπόλοιπους; Η αλήθεια είναι ότι στη δεύτερη κατηγορία χωράνε διάφορες φυλές -από τους πιτσιρικάδες κάθε έθνους που πάνε μπουλούκια στο Super Paradise και το Paradise για να χορέψουν καταπίνοντας χάπες έως το ξημέρωμα, μέχρι καλοβαλμένους σοφιστικέ και κραγμένους γκέι, κλασάτους κοσμοπολίτες, μποέμ τυχοδιώκτες, εύπορες οικογένειες, ξεχασμένα από τα 70s φρικιά, Ιταλούς λιμοκοντόρους, party animals, εκκεντρικούς κροίσους, low profile εφοπλιστές, κραυγαλέα ψώνια, μοντέλα κανονικά αλλά και βίζιτες (οργανωμένες αλλά και ελευθέρας βοσκής) που βαφτίζονται μοντέλα. 

Ο μπαξές είναι μεγάλος στο νησί εδώ και χρόνια, από τη δεκαετία του ’90 και μετά, οπότε και η Μύκονος άρχισε να χτίζεται απ’ άκρη σ’ άκρη με λεφτά από μετοχές-φούσκες που τσέπωσαν Ελληνες αετονύχηδες - οι τότε νεόπλουτοι και οι νυν νεόπτωχοι. Ηρθε η αλματώδης ανάπτυξη και μαζί με αυτήν οι παράπλευρες απώλειες, ως είθισται σε οτιδήποτε εξελίσσεται και παίρνει φόρα από τουρμπίνες με λεφτά. Η Μύκονος ανέκαθεν υπήρξε ένα μεγάλο χωνευτήρι όχι μόνο εθνικοτήτων αλλά και νοοτροπιών, με μεγάλη ανεκτικότητα στην κάθε παραξενιά και το κάθε χούι, ένας βιότοπος ελευθερίας, ενίοτε και ελευθεριότητας, που μπορούσε ο καθένας να είναι όπως θέλει και να κάνει ό,τι θέλει στο πλαίσιο -το πολύ εκτεταμένο- που έθετε το ίδιο το νησί. Και αυτό το ανοιχτό μυαλό επιχειρηματικότητας και τουριστικής νοοτροπίας που επέδειξαν οι ντόπιοι φτιάχνοντας υποδομές είναι που ανέδειξε το νησί σε κορυφαίο παγκόσμιο προορισμό, ένα παράδειγμα προς μίμηση για κάθε παραλιακό θέρετρο, σε ξερονήσι ή σε τόπο με πλούσια βλάστηση. Και μετά ήρθαν οι Αραβες και το πάρτυ κατέληξε να γίνει πανηγύρι. Χτες οι Ρώσοι, σήμερα οι Αραβες, αύριο ίσως και οι Ινδοί μαχαραγιάδες που για χάρη τους θα βάζουμε και κόμπρες για να μας υποδέχονται στα κλαμπ - ελπίζουμε με πραγματικούς φακίρηδες και όχι από το Αττικό Πάρκο των Σπάτων. 

Ο ιδιοκτήτης του πάρκου αναψυχής που φιλοξενεί τις καμήλες συνόδεψε τα ζώα του στην Ψαρού, ενώ ο ίδιος ντύθηκε και καμηλιέρης για να ταιριάζει με το ντεκόρ 

Kαι... οι Πατρινές καμήλες 

Πώς τα «πλοία της έρημου» άραξαν στην Ψαρού 

- Τα συμπαθή τετράποδα που διαπρέπουν σε πάρκο αναψυχής της Πάτρας ταξίδεψαν με το πλοίο της γραμμής από τον Πειραιά συνοδευόμενες από τον «καμηλιέρη» τους

Λύθηκε το μυστήριο. Οι περιβόητες καμήλες που χρησίμευσαν ως ντεκόρ για την οριεντάλ συναυλία του Αντώνη Ρέμου με τους Αραβες σταρ στο «Nammos» δεν είναι ακριβώς γέννημα θρέμμα κουβεϊτιανές όπως είχε διαρρεύσει. 

Τα συμπαθή ζώα που έτρωγαν το σανό τους στην... έρημο της Ψαρούς δίπλα στους Αραβες που μεράκλωναν με τσιφτετέλια κάνοντας τα νεύρα τσατάλια των φιλόζωων δεν κατέφτασαν από τα καραβάνια της Ανατολής, αλλά δικαιολογώντας το προσωνύμιο «πλοία της ερήμου» αποβιβάστηκαν στη Μύκονο με το πλοίο της γραμμής από τον Πειραιά. 

Οσο για το είδος τους, πρόκειται για αραβικές καμήλες ή δρομάδες όπως αλλιώς λέγονται, τα κατεξοχήν εξημερωμένα ζώα που ζουν στην Αφρική και χρησιμοποιούνται για εργασίες και τη μεταφορά φορτίων. Οι συγκεκριμένες πάντως που εθεάθησαν να... λιάζονται στην Ψαρού φιλοξενούνται στο πάρκο αναψυχής «Ιπποκάμηλος» στα Σαγέικα Αχαϊας μαζί με άλλα 80 είδη πτηνών και ζώων, όπως ινδικά χοιρίδια, καγκουρό, λάμα, νυκτόβια τρωκτικά τσιντσιλά και αφρικανικούς κερκοπίθηκους, αλλά και στρουθοκαμήλους, παπαγάλους και γεράκια. Εκεί οι επισκέπτες του ζωολογικού κήπου μπορούν να θαυμάσουν τα σπάνια ζώα, να τα ταΐσουν, αλλά και να κάνουν μια βόλτα μαζί τους, με τις καμήλες να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. 

Οπως ενημερώνει η ιστοσελίδα της επιχείρησης, «οι επισκέπτες του πάρκου έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις εξωτικές καμήλες, να τις ταΐσουν με ειδική τροφή που προμηθεύονται από το πάρκο, καθώς επίσης να δοκιμάσουν μια βόλτα με το καραβάνι. Το καραβάνι αποτελείται από 2 έως 4 καμήλες, όπου έμπειροι καμηλιέρηδες σας ανεβάζουν με ασφάλεια και ο οδηγός καμηλιέρης οδοιπόρος οδηγεί το καραβάνι για μια βόλτα μέσα στο πάρκο».  Ιδιοκτήτης του πάρκου αναψυχής με τα εξωτικά ζώα είναι ο κ. Δάκης Βρασίδας, ο οποίος μετέφερε τις καμήλες από τα καταπράσινα λιβάδια των Σαγέικων στην παραλία της Ψαρούς, δίπλα σε αιθέριες υπάρξεις, κροίσους και βουνά από σαμπάνιες. 

Ο κύριος Βρασίδας, όπως μαρτυρούν και τα βίντεο, αρχικά εμφανίστηκε με μπλούζα και τζιν κρατώντας τες από τα χαλινάρια, ενώ λίγα λεπτά αργότερα μεταμφιέστηκε σε Αραβα καμηλιέρη φορώντας το παραδοσιακό κεφίγιε στο κεφάλι και τη μαύρη στολή, που οι Αραβες αποκαλούν καντούρα. Αγνωστο αν η ενδυματολογική στροφή ήταν δικής του έμπνευσης ή αν οφείλεται σε προτροπή της τοπικής επιχείρησης προκειμένου η εμφάνισή του να δένει αφενός με το ανατολίτικο ντεκόρ που είχε στηθεί λόγω της συναυλίας και αφετέρου για να δίνει την εντύπωση ότι τις έφεραν κατευθείαν από το Κουβέιτ κάνοντας ένα σωρό έξοδα για την αυθεντικότητα του πράγματος. 

Ο κ. Βρασίδας, πάντως, έδεσε τις δύο καμήλες σε πασσάλους κάτω από μία κόκκινη σκηνή βεδουίνων, ενώ το σκηνικό συμπλήρωναν king size πολυέλαιοι και ναργιλέδες. Το βράδυ οι καμήλες μεταφέρθηκαν αφού πρώτα χρησίμευσαν στην είσοδο ως hosts σε άλλο χώρο, αφού τη θέση της σκηνής είχαν καταλάβει τα τραπέζια των πελατών. Το επόμενο πρωί αναχώρησαν όπως ακριβώς ήρθαν. Δεμένες μέσα σε ειδικό τρέιλερ που ταξίδεψε με πλοίο με προορισμό τον Πειραιά και από εκεί οδικώς για τα Σαγέικα Αχαΐας. 

Οι καμήλες ταξίδεψαν ακτοπλοϊκώς από το λιμάνι του Πειραιά δεμένες μέσα σε ειδικό τρέιλερ  

Στα κάγκελα οι φιλόζωοι 

Η εμφάνιση των δύο καμήλων στην παραλία Ψαρού προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στο φιλοθεάμον -και μη- κοινό. Από τη μία, τον ενθουσιασμό των Αράβων πελατών του «Nammos» και από την άλλη την οργή των φιλοζωικών συλλόγων που έκαναν λόγο για παράνομη εκμετάλλευση των ζώων. «Εχουμε έρθει σε επαφή με το “Nammos” μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά πρέπει ακόμα να λάβουμε επίσημη απάντηση από τον διευθυντή τους ή από τον υπεύθυνο που διοργάνωσε το σόου. Ας ελπίσουμε ότι αυτό ήταν ένα ατυχές και απομονωμένο περιστατικό και δεν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε παρόμοια περίπτωση» δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» η κυρία Ολγα Παναγιωτοπούλου, μέλος του φιλοζωικού συλλόγου Μυκόνου.

Ιδιαίτερα καυστική ήταν η ανακοίνωση της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (ΠΦΠΟ). «Η ομοσπονδία μας γίνεται δέκτης καταγγελιών για τη γελοιότητα με τις καμήλες σε συναυλία γνωστού τραγουδιστή που έγινε πρόσφατα στη Μύκονο κατά παράβαση των νόμων και κάθε ηθικού ορίου. Σε μια χώρα που ο λαός της δοκιμάζεται επί 7 συνεχή έτη τέτοιες προκλητικές ενέργειες πρέπει να στηλιτεύονται και να τιμωρούνται παραδειγματικά οι υπαίτιοι. Δυστυχώς η κρίση που διανύει η χώρα μας είναι πρωτίστως κρίση αξιακή και τέτοια περιστατικά το επιβεβαιώνουν», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΠΦΠΟ, η οποία έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στο Αστυνομικό Τμήμα Μυκόνου αλλά και στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ.

Εξάλλου δύο δρομάδες καμήλες άναψαν άθελά τους και πολιτικές κόντρες με εκατέρωθεν τρολαρίσματα: «Οταν στην Περιφέρεια Στερεάς είχαμε καμήλες, στο “Nammos” τρώγανε βελανίδια» έγραψε στο Facebook o περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, ανεβάζοντας μια παλιά φωτογραφία από το χωριό Φτέρη Φθιώτιδας που δείχνει παιδιά να ποζάρουν πίσω από μια καμήλα. Για να του απαντήσει ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος: «Κώστα Μπακογιάννη αντε, να σοβαρευόμαστε σιγά σιγά...», συνοδεύοντας το σχόλιό του με μία άλλη φωτογραφία, που απαθανατίζει δύο παιδιά πάνω σε μια καμήλα.

Πάντως το συγκεκριμένο πάρκο αναψυχής στην Πάτρα απασχόλησε τη δημοσιότητα πριν από μόλις 20 ημέρες, όταν αστυνομικοί Τμήματος της Δυτικής Αχαΐας έκαναν έφοδο έπειτα από καταγγελία της ΠΦΠΟ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα που αναρτήθηκαν και στη σελίδα της φιλοζωικής ομοσπονδίας, οι αστυνομικοί αντίκρισαν κουφάρια ζώων σε προχωρημένη αποσύνθεση, ενώ ο επιχειρηματίας συνελήφθη και του επιβλήθηκαν πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Σε ανακοίνωση-απάντηση, ο ζωολογικός κήπος έκανε λόγο για «ενορχηστρωμένη επίθεση λάσπης, ψεύδους και συκοφαντιών», ενώ υποστήριξε ότι το φωτογραφικό υλικό που απαθανάτιζε κουφάρια ζώων δεν έχει καμία σχέση με το πάρκο. 

Tags
Back to top button