Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Μητροπολίτης Μαρωνείας: «Το μάθημα δεν θα γίνεται όπως γινόταν»

Του Δήμου Μπακιρτζάκη


Τη δική του άποψη για τις διορθώσεις που έγιναν στη διδακτέα ύλη των θρησκευτικών, κατέθεσε μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5 fm ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής, Παντελεήμων.

Ο κ. Παντελεήμων εξέφρασε την ικανοποίησή του, λέγοντας πως «Όταν υπάρχει καλή διάθεση και από τις δύο πλευρές μπορεί κανείς μέσα από τις δυσκολίες να βγάλει κάτι καλό» και εννοούσε φυσικά το αποτέλεσμα που προέκυψε και τις διορθώσεις που έγιναν στην ύλη του μαθήματος, μετά τις παροτρύνσεις της Ιεράς Συνόδου προς το υπουργείο Παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, την επεξεργασία της ύλης για λογαριασμό της Ιεράς Συνόδου είχε αναλάβει, ειδική επιτροπή προεδρεύοντος του μητροπολίτη Ύδρας Εφραίμ και των Μεσογαίας Νικόλαο και Μεσσηνίας Χρυσόστομο, συμμετεχόντων. Ο Κομοτηνής είπε ότι η επιτροπή κατέβαλε «κοπιώδη και εργώδη προσπάθεια» σε συνέχεια και των προσπαθειών της προηγούμενης ιεραρχίας, διευκρινίζοντας ακόμη ότι η επιτροπή «μαζί με τους άλλους λαϊκούς επιστημονικούς συνεργάτες που δούλεψαν πάρα πολλές ώρες και ως επιτροπή αλλά και σαν επιτροπή σε σχέση με την επιτροπή από πλευράς υπουργείου Παιδείας, έφεραν αποτελέσματα που είναι αρκετά ικανοποιητικά»

Όμως, ο κ. Παντελεήμων είπε ακόμη: «Δεν θα έλεγα ότι είμαστε στο επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά κανείς μέσα από την εργασία του, μέσα από τον τρόπο που προσπαθεί να δώσει στους άλλους να καταλάβουν κάποια πράγματα, έγινε μια πολύ καλή δουλειά. Διορθώθηκαν πολλά από εκείνα τα σημεία τα οποία το υπουργείο με τους δικούς του λαϊκούς συνεργάτες είχαν καταρτίσει για το μάθημα των θρησκευτικών.


Φέτος για την χρονιά την σχολική που από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει αυτά που θα μπουν στο φάκελο του μαθητή ελέγχθηκαν και θα ξαναελεγχθούν, όπως επίσης και τα βιβλία για την επόμενη χρονιά που θα τυπωθούν μέσα στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος θα είναι εκείνα τα οποία θα ξαναδεί η επιτροπή».

Μεταξύ των αλλαγών που προτείνει η επιτροπή της Ιεράς Συνόδου είναι και η ένταξη θεολόγων καθηγητών στα δημοτικά σχολεία, καθώς έχει παρατηρηθεί πως ενίοτε ορισμένοι δάσκαλοι παραγκωνίζουν το μάθημα των θρησκευτικών προκείμενου σε εκείνη την ώρα να διδάξουν κάτι άλλο.

«Το μάθημα δεν θα γίνεται όπως γινόταν» είπε ο κ. Παντελεήμων και συνέχισε: «ο κόσμος μας εξελίσσεται και στον τόπο μας ήρθανε άλλοι τρόποι διδασκαλίας. Δεν θα είναι πάντα η τροφή μασημένη που είχαμε το βιβλίο και αποστηθίζαμε πράγματα τα οποία τα ξεχνούσαμε. Μέσα από αυτές τις νέες μεθόδους και ο καθηγητής θα πρέπει, αυτό το είπαμε και στην ιεραρχία, να μελετά. Κάποιοι θεωρούν ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν η ώρα του παιδιού. Δεν πρέπει να είναι η ώρα του παιδιού, ούτε από την πλευρά του μαθητή ούτε από την πλευρά του καθηγητή. Θα υπάρχει μια τέτοια συντονισμένη προσπάθεια όταν ο καθηγητής σέβεται τον εαυτό του πρωτίστως και μετά την δουλειά που του εμπιστεύεται η πολιτεία. Είχαμε και έχουμε καθηγητές θεολόγους που έλεγαν ‘διαβάστε το μάθημα’, εγώ αυτά δεν τα πιστεύω, αλλά πρέπει να σας τα πω. Αν κανείς σέβεται τον εαυτό του αυτό δεν μπορεί να το κάνει. Και ένας γιατρός δεν αγαπά το καρκίνο, αλλά καλείται να τον αντιμετωπίσει σε έναν ασθενή του».

Όσο για τις αντιδράσεις που προέκυψαν λόγω κατάργησης ορισμένων τραγουδιών από την ύλη των θρησκευτικών, ο μητροπολίτης είπε: «Τώρα ακριβώς δεν ξέρω να σας πω αν είναι η συννεφούλα ή κάτι άλλο. Αλλά ένας καλός καθηγητής μπορεί να πιαστεί από ένα τραγούδι και να κάνει μάθημα. Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ, λέω παράδειγμα το παίρνεις και μιλάς για τον Χριστό μας ο οποίος είναι ο ήλιος της δικαιοσύνης. Είναι η αφορμή για να διδαχθεί το μάθημα των θρησκευτικών και να μην είναι η ώρα του παιδιού αλλά να αποκτά ενδιαφέρον».

Εν τέλει ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμων, κατέληξε σε ένα ρητορικό ερώτημα, το οποίο όμως συνιστά μία αντιδιαστολή του τρόπου λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος άλλων και αλλόθρησκων χωρών, με τον αντίστοιχο του ελληνικού: «Εμείς στην χώρα μας η πλειοψηφία είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί, θα μάθουμε βέβαια τι θα λένε και οι άλλες θρησκείες, αυτό γινόταν και πριν, θα γίνεται και τώρα. Αλλά ουσιαστικά το 80% θα διδάσκουμε στα ελληνόπουλά μας, στα παιδιά μας τα οποία τα στέλνουν οι γονείς τους στα σχολεία για να μάθουν και θρησκευτικά. Δυστυχώς σήμερα οι γονείς δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους για τους x λόγους, τους ξέρουμε όλους δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, για αυτό στέλνουν οι γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο για να έχουν μια κυκλική και σφαιρική γνώση.

Όταν υπάρχει καλή διάθεση και από τις δύο πλευρές μπορεί κανείς μέσα από τις δυσκολίες να βγάλει κάτι καλό. Με σοβαρότητα και επιχειρήματα.

Στην εκκλησία έχουμε και ανθρώπους που είναι σοβαροί, δεν αναφέρομαι μόνο στους κληρικούς αλλά και στους λαϊκούς μας συνεργάτες που μπορούμε να καθίσουμε και να γράψουμε τα καινούρια μας βιβλία. Εάν η διοικούσα εκκλησία δεν έχει λόγο για το τι θα γράφει μέσα στα βιβλία των θρησκευτικών ποιος θα έχει λόγο; Η ρωμαιοκαθολική ας το πούμε εκκλησία της ιεραρχίας της καθολικής εκκλησίας την Ελλάδος έχει λόγο για το τι θα διδαχθούν τα δικά τους παιδιά, η εβραϊκή κοινότητα έχει λόγο για το τι θα διδαχθούν τα παιδιά τους, η μουσουλμανική κοινότητα έχει λόγο, μόνο η ορθόδοξη εκκλησία δεν πρέπει να έχει λόγο;», κατέληξε.

Tags
Back to top button