Μία διαφορετική βόλτα με την δική του οπτική, αλλά και μία παραβολή μέσα σε αυτήν, παραθέτει ο Βασίλειος Ευσταθίου.
Τoῦ Βασίλειου Εὐσταθίου
Δρ. Φυσικοῦ, πτ. Θεολογίας (Τμ.Κοιν.Θ.ΕΚΠΑ)
Τὸ Σάββατο στὶς 22 Ἰουνίου ἤμουν στὴν Θεσσαλονίκη γιὰ κάποιο λόγο, ὅπου τελικὰ τὸ ἀπόγευμα κατέληξα νὰ βρεθῶ μὲ ἀρκετὸ ἐλεύθερο χρόνο. Ἀφοῦ εἰσήλθα στὸν πλησιέστερο Ἱ. Ναὸ γιὰ τὴν ἑσπερινὴ ἀκολουθία, ὥρα γιὰ αὐτὴν ποὺ ἤταν, μετὰ τὸπέρας αὐτῆς, ξεκίνησα νὰ βαδίζω κατὰ μήκος τῆς παραλιακῆς ὁδοῦ, ἀπολαμβάνοντας τοὺς θαλάσσιους κυματισμοὺς μέσα στὴ θέρμη τοῦ καλοκαιρινοῦ ἡλίου.
Πλησιάζοντας πρὸς τὸν Λευκὸ Πύργο, ἄρχισε σιγὰ σιγὰ ἡ προσοχήμου νὰ ἀποσπᾶται ἀπὸ τοὺς κουτσουρεμένους χρωματισμοὺς τοῦοὐράνιου τόξου στὰ σημαιάκια τῶν διαφόρων περαστικῶν.Σκεφτόμουν τὴν ἀλλοίωση ποὺ ἀντικατοπτρίζει αὐτὴ ἡ χρωματικὴδιαδοχὴ στὴν φυσικὴ πραγματικότητα, καθῶς οἱ λουρίδες τῶνχρωμάτων στὰ σημαιάκια εἶναι ἔξι, ἐνῶ οἱ βασικοὶ φασματικοὶχρωματισμοὶ κατὰ τὴν φυσικὴ ἀνάλυση τοῦ ἡλιακοῦ φωτὸς στὸφαινόμενο τοῦ οὐράνιου τόξου εἶναι ἑπτά. Ἀπὸ αὐτούς, ὄχι μόνοἔχει ἀφαιρεθεῖ ἕνας, ἀλλὰ καὶ ἔχει ἀντικατασταθεῖ καὶ ἄλλοςἕνας, ὥστε τελικὰ ἀντὶ γιὰ τὸ ἰνδικὸ καὶ τὸ βιολετί τοῦ οὐράνιουτόξου, νὰ ὑπάρχει μωβ, τὸ ὁποῖο δὲν συγκαταλέγεται στὰ βασικὰφασματικὰ χρώματα, ἀλλὰ προκύπτει ἀπὸ σύνθεση.Δὲν ἄργησα νὰ χάσω ἐντελῶς τὴν καλοκαιρινὴ χαρά, καὶ ἀντὶαὐτῆς νὰ ἀρχίσω νὰ καταλαμβάνομαι ἀπὸ θλίψη, ἀντικρύζονταςκάτω ἀπὸ τὸν Λευκὸ Πύργο τοὺς πάγκους, τῶν ὁποίων τὸἐμπόρευμα εἶναι τὸ σεξ. Γύρω γύρω φάνταζε παντοῦ ἐκείνη ἡτραγικὴ φιγούρα τοῦ ἐκπροσώπου τοῦ ἀγοραίου ὁμοφυλοφιλικοῦἔρωτα, ὁ ὁποίου κατέληξε φορέας ΗΙV καὶ τελικὰ ἔχασε τὴν ζωήτου τὸν περασμένο Σεπτέμβριο. Πόσο διαφορετικὰ πραγματικὰ
καὶ τὴν ζωή τους «ὑπὲρ πίστεως καὶ πατρίδας». Τὶ στὸ καλὸ ζωὴ θὰ ἤταν αὐτὴ ποὺ θὰ εἴχαμε σήμερα, ἀκόμα ραγιάδες τοῦ Τούρκου, ἄν οἱ πρόγονοί μας δὲν ἔνιωθαν ἔτσι γιὰ τὴν πατρίδα; Ἀλλὰ καὶ σήμερα, ἴδιοι καὶ χειρότεροι ραγιάδες κοντεύουμε νὰ καταλήξουμε, ἀκριβῶς ὅμως, γιατὶ τέτοιο δηλητήριο χύνουν πολλοὶ στὴν ἐποχή μας γιὰ τὴν πατρίδα τους. Καὶ ἀδειάζοντας τὴν ζωή τους ἀπὸ τὶς ἀξίες τῆς πατρίδας καὶ τῆς οἰκογένειας, καὶ μένοντας στὰ χαμένα χωρὶς νὰ ἔχουν ὑψηλότερο σκοπό καὶ προορισμό, τρέχουν στοὺς δρόμους νὰ τὴν προβάλλουν καὶ νὰ καυχηθοῦν γιὰ αὐτὴν τὴν ζωή τους. Ευχαριστοῦμε, ἀλλὰ δὲν θὰ πάρουμε, ὄχι. Προτιμοῦμε κάτι ἄλλο, χωρὶς δηλητήριο. Στὶς εἰδωλολατρικὲς τελετὲς γονιμότητας τῶν χρόνων τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδας, πιστευόταν ὅτι μέσα ἀπὸ τὴν ἐκδήλωση τῶν σαρκικῶν παθῶν τιμοῦσαν τοὺς θεούς. Ἐκδήλωναν πράξεις ἀσέβειας μὲ τὸ πρόσχημα τῆς εὐσέβειας. Ἐμεῖς σήμερα πραγματοποιώντας τὸ Parade τῶν Gay ἀποδεικνύουμε μὲ τὴν ὑποστήριξη τῶν πράξεων ἀσέβειας, στὸ ὄνομα ὄχι τῆς εὐαρέστησης τῶν προχριστιανικῶν θεῶν, ἀλλὰ στὸ ὄνομα τῆς ἀτομικῆς ἀπόλαυσης καὶ ἱκανοποίησης τοῦ ἐγῶ μέσα στὸ πνεῦμα τοῦ σύγχρονου δικαιωματισμοῦ, τοῦ ἐργαλείου τῶν ἐξουσιαστῶν, ὅτι ζοῦμε παλινδρομῶντας σὲ ἐποχές, ὄχι ἀρχαιοελληνικές, ὅπου ἐκδηλωνόταν μὲ ἕνα τρόπο ἡ εὐσέβεια, ἔστω μὲ τὴν πίστη στὸ δωδεκάθεο, καὶ ὑπήρχε ἐθνικὴ αὐτοσυνειδησία (ἀλλιῶς οἱ Ἕλληνες δὲν θὰ πολεμοῦσαν ἐξωτερικοὺς ἐχθροὺς ἐνωμένοι, ὅπως ἐπὶ Μ. Ἀλεξάνδρου, καὶ τότε δὲν θὰ εἴμασταν σήμερα ἐδῶ, ὄχι τουλάχιστον ὡς Ἕλληνες), ὅπως ὑπήρχε καὶ ἀγάπη πρὸς τὴν οἰκογένεια (χαρακτηριστικὲς εἶναι οἱ βαρύτατες ποινὲς ποὺ ἐπιβάλλονταν ἰδίως ἐπὶ Σόλωνος, σὲ περίπτωση μοιχείας), ἀλλὰ σὲ ἐποχές προϊστορικές, μερικὲς χιλιάδες χρόνια ἀκόμα παλιότερα. Ἀρνούμενοι τὴν οἰκογένεια καὶ τὴν πατρίδα μέσα ἀπὸ συνθήματα τῶν ἐκδηλώσεων τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς ὑπερηφανείας (ὅπως καὶ φέτος ἔγινε εὐθέως τὴν Θεσσαλονίκη, ποὺ ἤδη ἀναφερθήκαμε σὲ αὐτὸ παραπάνω, ἀλλὰ καὶ στὴν Ἀθήνα κάποιος εἴχε γιὰ μοναδικὸ ρούχο τὴν Ἑλληνικὴ Σημαία – ̓ὡραία’ τιμή τῆς ἔκανε, ἐνῶ καὶ πέρυσι στὴν Θεσσαλονίκη εἶχαν γράψει ‘Ἡ Μακεδονία εἶναι ὁμοφυλοφιλική’, ἐνῶ στὴν Ἀθήνα τὰ ἔβαλαν μὲ τὴν πίστη, ἀφοῦ βλασφήμησαν μὲ τὸν χειρότερο ἀκατανόμαστο τρόπο εἰκόνες Ἁγίων … Καὶ τὰ ἴδια καὶ τὰ ἴδια κάθε χρονιά, κάποιοι πάντα
κάπως ἐπιτίθενται καὶ προσβάλλουν ἱερὰ καὶ ὅσια, καὶ οἱ γύρω ἄν δὲν σιωποῦν, γελοῦν καὶ ἐπευφημοῦν), μιμούμαστε τοὺς πρωτόγονους καὶ ἀπολίτιστους ἀνθρώπους τῶν πρώτων αἰώνων τοῦ ἀνθρώπινου γένους, ποὺ ζοῦσαν ἀκόμα τὴν πολυγαμία καὶ συγκροτοῦσαν φυλετικὲς ὁμάδες, μὴ ἔχοντας ἀκόμα ἀντίληψη ἐθνικῆς συνείδησης. Ἄλλωστε τὸν ἦχο τῶν τυμπάνων ποὺ ἀκούγονταν στὸ Gay Parade , τὸν ἔχω ξανακούσει μόνο σὲ ντοκιμαντὲρ τῆς National Geographic γιὰ Ἀφρικανοὺς ἰθαγενεῖς, ἀλλὰ καὶ τὸ μακιγιὰζ κάποιων ‘ὑπερήφανων ‘γιὰ τὸ ἀπαίσιο κουσούρι τους ἀντρῶν, δὲν θύμιζε τίποτα ἄλλο, ἀπὸ τὸ ἀντίστοιχο αὐτῶν τῶν ἰθαγενῶν. Καταλαβαίνουμε λοιπὸν πόσο πρόοδο καταφέραμε. Αὐτὸ καὶ ἄν εἶναι προοδευτισμός. Συγχαρητήρια στοὺς θιασῶτες του. Καὶ ὅλα αὐτὰ ἀπὸ τὴν ἀγάπη τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων γιὰ ὅλους αὐτοὺς τοὺς καταπιεσμένους, ποὺ δὲν τοὺς ἀφήνουν νὰ … χαροῦν τὴν ὁμοφυλοφιλία τους. Ἰδοὺ ὁ ‘νέος’ σύγχρονος τρόπος ζωῆς, ποὺ μᾶς ἀνοίγει δρόμο γιὰ τὸν ‘πολιτισμὸ τοῦ μέλλοντος’. Οἱ σπηλιὲς λοιπὸν, ἄδειες ἐδῶ καὶ χιλιάδες χρόνια, μᾶς περιμένουν στὶς θέσεις τους γιὰ νὰ ἐπιστρέψουμε σὲ αὐτές. Ζήτω ὁ νέος πολιτισμὸς τῶν κατασκευασμένων δικαιωμάτων, ποὺ μᾶς κάνουν δούλους λοβοτομημένους καὶ ἀπολίτιστους. Μὲ τόση ἐλευθερία καὶ εὐτυχία ποὺ βρίσκουμε σὲ αὐτόν, τύφλα νά χουν τὰ μαῦρα χρόνια τοῦ Ναζισμοῦ καὶ τοῦ Κομμουνισμοῦ. Σημειωτέον ὅτι μετὰ τὴν ἐπιστροφή μου εἶχα τάσεις κατάθλιψης ἀπὸ ὅσα εἶδα, ἀπὸ τὶς ὁποῖες συνήλθα μὲ ἕνα καλὸ ὁλιγοήμερο μοναστηριακὸ προσκύνημα καὶ πολλὲς ἅγιες πατερικὲς εὐχὲς. Μιὰ παραβολικὴ ἱστορία – Τὸ τρακτὲρ τοῦ πατέρα καὶ τὸ κάμπριο τοῦ υἱοῦ. Κάποτε σὲ μιὰ ἐπαρχία ζοῦσε μιὰ οἰκογένεια μὲ ἕνα δεκαπεντάχρονο υἱό. Ὀ πατέρας προόριζε τὸν υἱό νὰ παντρευτεῖ καὶ νὰ τὸν διαδεχθεῖ στὴν ἀγροτικὴ του ἐργασία, δίνοντάς του κληρονομιὰ τὴν γῆ του γιὰ νὰ τὴν καλλιεργεῖ. Ἀποφάσισε λοιπὸν ἀπὸ πολὺ ἀγάπη νὰ τοῦ ἀγοράσει τὸ πιὸ σύγχρονο τρακτέρ, ὥστεσιγὰ σιγὰ νὰ μάθει νὰ τὸ ὁδηγεῖ καὶ ὅταν ἐνηλικιωθεῖ νὰ μπορεῖ
πιὰ μόνος του νὰ ἐργάζεται στὰ χωράφια του, ὅσο τὸ δυνατὸν πιὸ ἄκοπα καὶ εὐχάριστα, χρησιμοποιῶντας αὐτὸ τὸ τρακτὲρ προηγμένης τεχνολογίας. Μόλις τὸ εἶδε ὁ υἱὸς δὲν χάρηκε καὶ πολύ, γιατὶ περίμενε ἄλλο πράγμα. Μὲ μιὰ σκέψη ὅμως ἀναθάρρησε καὶ εἶπε: «Δὲν βαριέσαι, κάμπριο ἤθελα καὶ μὲ τρακτὲρ βρέθηκα. Μὲ τὰ σύγχρονα μέσα ὅμως ὅλα γίνονται». Ἄρχισε λοιπὸν σιγὰ σιγὰ τὸν μετασχηματισμό, καὶ μέσα σὲ λίγο καιρὸ τοῦ ἄλλαξε ἄξονες, τροχούς, κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθέτησε πιὸ εὐρύχωρο κάθισμα νὰ χωράει περισσότερους, στερεοφωνικό, κλιματισμό, καὶ τέλος πρόσθεσε τὸ καλύτερο: μιὰ κινητὴ ὀροφή. Ἴσως δὲν ἤταν τὰ πάντα, ὅπως εἶχε ὀνειρευτεῖ, ἤταν ὅμως ἀρκετὰ ἱκανοποιημένος. Ἦρθε ἡ ὥρα πιὰ καὶ ἐνηλικιώθηκε καὶ ἀφοῦ εἴχε μάθει ἤδη ὁδήγηση πήρε ἀμέσως δίπλωμα. Ὁ πατέρας τὸν παρακολουθοῦσε ἀμήχανος, λυπόταν γιὰ τὴν ἐπιλογὴ τοῦ υἱοῦ του, ὅμως ἀπὸ ἀγάπη, σεβόμενος τὴν ἐλευθερία του, δὲν τὸν σταμάτησε, ὅπως θὰ μποροῦσε εὔκολα ἀφαιρῶντας του τὸ τρακτέρ. Ὡστόσο, ἀφοῦ εἶδε τὴν λάθος πορεία του, δὲν τοῦ ἔδωσε κάτι περισσότερο. Ὁ υἱὸς λοιπὸν μὲ τὸ αὐτοσχέδιο κάμπριό του, χωρὶς καμιὰ ὄρεξη γιὰ χωράφια καὶ καλλιέργειες, κοίταγε νὰ βρίσκει πλούσιες παρέες καὶ νὰ γυρίζει μαζί τους μὲ τὸ κάμπριο, ἐνῶ αὐτοῖ πλήρωναν τὰ ἔξοδά του. Ἔτσι χαιρόταν τὴν ζωή του, ποὺ εἶχε ἐπιλέξει χωρὶς νὰ λογαριάσει τὸν πατέρα του, ὁ ὁποῖος τὸν ἀγαποῦσε πραγματικά, περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλον. Μιὰ μέρα ὅμως, ἐπειδὴ οἱ προδιαγραφὲς τοῦ ὀχήματός του, δὲν ἤταν γιὰ κάμπριο, ἔστω καὶ ἄν φαινόταν τέτοιο, ἀλλὰ τρακτέρ, σὲ μιὰ στιγμὴ ὅταν ὁ υἱὸς ὁδηγοῦσε κάτω ἀπὸ κάποιες δύσκολες συνθήκες, κάποιο ἐξάρτημα ποὺ εἶχε τοποθετηθεῖ κατὰ τὴν μετατροπή τοῦ ὀχήματος σὲ κάμπριο, ἔσπασε καὶ προκληθηκὲ ἀτύχημα. Τὸ ἀποτελέσμα ἤταν ὅτι ὁ υἱὸς τραυματίστηκε σοβαρά καὶ ἔπαθε ἀνεπανόρθωτη βλάβη. Μὲ τὸν καιρὸ ἀναλογίστηκε τὸ λάθος του ἀπέναντι στὸν πατέρα καὶ θὰ ἤθελε νὰ ξεκινήσει ἀπὸ τὴν ἀρχὴ καὶ νὰ πάει στὴν δουλειά, ποὺ τοῦ εἶχε τὴν ἕτοιμη, ὅμως ἤταν πιὰ πολὺ ἀργά. Ὄχι μόνο τὸ τρακτὲρ εἶχε καταστραφεῖ καὶ δὲν εἶχαν δυνατότητα νὰ ἀγοράσουν ἄλλο, ἀλλὰ τὸ χειρότερο ἤταν ὅτι καὶ ὁ ἴδιος λόγω τῆς βλάβης ἀπὸ τὸν τραυματισμό του ἤταν πιὰ ἀνίκανος νὰ καλλιεργήσει τὴν γῆ. 7 Τελικὰ καὶ τὰ λίγα χρόνια ποὺ μπόρεσε νὰ ζήσει ἀκόμα μετὰ τὴν βλάβη ποὺ εἶχε πάθει, ἔτρεχε στοὺς γιατροὺς καὶ συνεχῶς ζητοῦσε τὴν στήριξη καὶ τὴν βοήθεια τῶν γύρω του. Καὶ πάλι βέβαια, ὅλα αὐτά ἐφόσον ὁδηγοῦν σὲ μετάνοια, ἔχουν μεγάλη σημασία καὶ ἀξία, ἀρκεῖ νὰ ὑπάρχει ἐλπίδα. Ἐπεξήγηση: Ὁ υἱὸς τῆς ἱστορίας εἶναι ὁ ὁποιοσδήποτε ποὺ ἐπιλέγει τὸν μὴ φυσιολογικὸ δρόμο καὶ ἀποφασίζει νὰ χρησιμοποιήσει τὸ σώμα του, ὄχι κατὰ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ (πατέρας), ὅπως εἶναι τὸ φυσιολογικό (τὸ τρακτὲρ γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς γῆς), ἀλλὰ ἔχει ἄλλες ὀρέξεις καὶ τὸ χρησιμοποιεῖ μὲ παραφύση τρόπους, εἴτε μὲ προσωρινὲς μεταμφιέσεις ἤ μὲ μόνιμη μετατροπὴ μέσω ἐπέμβασης ἀλλαγῆς φύλου (μετασχηματισμὸς ὀχήματος). Ὅμως ὑπάρχουν φυσικοὶ καὶ πνευματικοὶ νόμοι, ποὺ ἀντιτίθενται σὲ ὅλα αὐτά, ὅπως γιὰ παράδειγμα βλέπουμε μὲ τὴν ἐξάπλωση τῶν σεξουαλικὰ μεταδιδόμενων ἀσθενειῶν, μὲ φοβερότερο τὸ AIDS (τὸ ἀτύχημα μὲ τὸ ὄχημα καὶ ἡ καταστροφή του εἶναι ἡ σωματικὴ ταλαιπωρία ἀπὸ τὴν ἀρρώστια, ἐνῶ ὁ σοβαρὸς τραυματισμός εἶναι ἡ ψυχικὴ ταλαιπωρία ἀπὸ τὴν μεγάλη ἁμαρτία), ἀλλὰ καὶ μὲ ἄλλου εἴδους μεγάλες ταλαιπωρίες στὴν ζωὴ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων (περιπέτειες μὲ ναρκωτικά, μεγάλες οἰκονομικὲς δυσχέρειες, ψυχοσυναισθηματικὲς πληγὲς ἀκόμα καὶ ἀπὸ τοὺς συντρόφους τους κ.α.). Πάντα βέβαια ὑπάρχει ἡ διέξοδος τῆς μετάνοιας, γιὰ ὅποιον ἀποφασίσει νὰ βάλει ἕνα τέλος στὸ παραφύση καὶ στὸ παράνομο, σὲ ὅποιο σημεῖο καὶ νὰ ἔχει φθάσει. Γι ̓ αὐτὸν ἀκριβῶς τὸ λόγο, ἐπειδὴ περιμένει ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπο νὰ θελήσει νὰ ἀκολουθήσει αὐτὴ τὴν διέξοδο, συνεχίζει νὰ τὸν ἀνέχεται καὶ ἄς ἔχει φθάσει νὰ βυθίζεται σὲ τόσο μεγάλο βούρκο ἁμαρτίας, καὶ δὲν τοῦ ἀφαιρεῖ τὴν ζωή (δὲν τὸν σταματάει, ἀφαιρῶντας του τὸ τρακτέρ). Ἀρκεῖ νὰ τὸ τολμήσει ὁ ἄνθρωπος νὰ ἀλλάξει ζωή, χωρὶς φόβο, μὲ ὄπλο του τὴν ἐγκράτεια καὶ τὴν εὐσπλαχνία τοῦ Θεοῦ.