Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ξεκινά η δημιουργία «Στόλου Μεσογείου» και η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης

Σε ερώτηση του γράφοντα προς τον (τότε) Αρχηγό ΓΕΝ, Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη, στις 3 Δεκεμβρίου 2019, με αφορμή την ετήσια συγκέντρωση με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους, για το θέμα της μεταστάθμευσης μέρους του Στόλου στην Σούδα είχε απαντήσει: «Πρέπει να κινηθούμε νοτιότερα και νοτιανατολικότερα… Θα πρέπει να αναπτυχθεί ο ναύσταθμος της Κρήτης. Το ιδεατό θα ήταν ο μισός στόλος να βρίσκεται στην Κρήτη. Όμως αυτό έχει μεγάλο κόστος».

Εδώ και χρόνια, επαναλαμβανόταν η συζήτηση για τον Ναύσταθμο Κρήτης, στα Χανιά, μια ανάσα από τη Σούδα. Συζητήσεις επί συζητήσεων, προτάσεις, εισηγήσεις και στο τέλος… τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ωστόσο, όπως αναφέρει το από τον περασμένο Σεπτέμβρη, στο σχέδιο για την Νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, ο υποτυπώδης Ναύσταθμος Κρήτης, στην Σούδα αναβαθμίζεται και σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να μετατραπεί όχι απλά στην δεύτερη καρδιά του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά σε κέντρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, η υπερψήφιση του Αμερικανικού Αμυντικού Προϋπολογισμού για το 2021 (335 υπέρ, 78 κατά) περιέχει - εκτός από την επιβολή κυρώσεων CAATSA στην Τουρκία εντός 30 ημερών – την χρηματοδότηση έργων στη Σούδα αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και ανάδειξη σε κέντρο υψηλής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου

Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την χρηματοδότηση και της επέκτασης του ναυστάθμου καθώς και την κατασκευή όλων των απαραίτητων υποδομών ώστε αυτό που κατάρτισε το ΓΕΕΘΑ σε συνεργασία με την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) να γίνει πραγματικότητα.

Η δημιουργία «Στόλου Μεσογείου» και η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης, μέσω της δημιουργίας πλήρους εγκατάστασης θα «χτυπήσει» τον τουρκικό ναύσταθμο του Ακσάζ, Ανατολικά της Ρόδου, στα μικρασιατικά παράλια και η Τουρκία θα αισθάνεται μία μόνιμη θαλάσσια πίεση.

Οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν άμεσα. Κι ο απώτερος στόχος είναι η δημιουργία δύο Στόλων. Αιγαίου και Μεσογείου, με τον πρώτο να έχει έδρα την Σαλαμίνα και τον δεύτερο την Σούδα. Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι να μπορεί να υποδέχεται και πολεμικά πλοία μεγάλου εκτοπίσματος, ακόμη και αεροπλανοφόρου. Μετά την σημαντική εξέλιξη από την ψήφιση του αμυντικού προϋπολογισμού στις ΗΠΑ, πλέον είναι πολύ πιθανό τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022.​

Tags
Back to top button