Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι μηχανοδηγοί για θέματα ασφαλείας, ενώ παράλληλα αποκαλύπτουν πως οι πολυδιαφημισμένες αμαξοστοιχίες ETR 470 παραμένουν καθηλωμένες λόγω βλαβών.

Με γραπτό τους υπόμνημα προς τον Διευθυντή Λειτουργίας της Hellenic Train, οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο επιβεβαιώνονται για ακόμη μία φορά, καθώς αποκαλύπτουν πως τα ETR 470 έχουν βλάβες, με αποτέλεσμα να παραμένουν καθηλωμένα.

Το γιατί αποσύρθηκαν αυτά τα τρένα ήταν ένα από τα καίρια ερωτήματά τους, που τους υποχρέωσαν να εκπέμψουν SOS για ζητήματα ασφαλείας.

Τι αναφέρουν στο υπόμνημα

Από το υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, και με αφορμή τις επικείμενες συζητήσεις για τη νέα ΣΣΕ, προκύπτει ότι οι διπλοί συρμοί Railbus δεν επανδρώνονται ακόμα και σήμερα, ύστερα από τα απανωτά περιστατικά ασφαλείας στις ράγες, με δύο μηχανοδηγούς κατά παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας (ΓΚΚ άρθρο 120 παρ β ii).

Να σημειωθεί ότι στην απαρέγκλιτη τήρηση του ΓΚΚ επαφίεται αποκλειστικά η ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, ελλείψει σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας σε μεγάλο τμήμα του δικτύου.

Σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, η εταιρία δεν έχει χορηγήσει φορητές συσκευές gsmr στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι αυτό έχει συμφωνηθεί από τον Μάιο του 2023.

Στην αγωνία τους για τα κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρόμου αποδίδει η ΠΕΠΕ και τις 11 παραιτήσεις μηχανοδηγών που σημειώθηκαν στο διάστημα μετά την τραγωδία των Τεμπών, με την τελευταία μάλιστα να λαμβάνει χώρα πριν λίγο καιρό.

Οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν επίσης ότι δεν εφαρμόζεται η 11ωρη ανάπαυση στις εκτός έδρας υπηρεσίες, ενώ προγραμματίζεται και διπλή ανάληψη εργασίας εντός της ίδιας ημέρας. Επίσης δεν έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες αναπαύσεις του Νοεμβρίου στο σύνολο του προσωπικού. Επιπροσθέτως σημειώνουν ότι οι υπηρεσίες του Προαστιακού Αθήνας δεν έχουν το απαιτούμενο 30λεπτο διάλλειμα στη μέση της βάρδιας.

Ακόμη, επαναλαμβάνουν ότι τα δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη ξεκίνησαν, παρά το γεγονός ότι η εταιρία γνώριζε ότι «δεν υπάρχει επάρκεια επικοινωνιών ενώ υπάρχουν και αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις». Ζητούν μάλιστα να μάθουν τον λόγο, για τον οποίο η Hellenic Train δε ασκεί πίεση στον ΟΣΕ για την αποκατάσταση των προβλημάτων αλλά μεταφέρει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς «λαμβάνοντας αυτές τις βιαστικές αποφάσεις».

Ζητούν επίσης ενημέρωση για τα μέτρα που θα λάβει η εταιρία ώστε «να καταγράφονται οι συνομιλίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών από την HellenicTrain καθώς σε πρόσφατο συμβάν ο μηχανοδηγός ανέφερε ότι επανειλημμένα επικοινώνησε με σταθμό χωρίς να λάβει απάντηση, αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει καθώς μοναδικός κάτοχος των στοιχείων είναι ο ελεγχόμενος (δηλαδή ο ΟΣΕ)», αναφέρουν.

Καθηλωμένες οι γρήγορες αμαξοστοιχίες λόγω βλαβών

Όσον αφορά τα γρήγορα «βέλη» της εταιρίας, επισημαίνεται ότι τα περισσότερα εξ αυτών έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία, ενώ υπάρχει έντονη φημολογία για σοβαρό τεχνικό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον Αντώνη Κλειδαρά, μέλος του Δ.Σ της ΠΕΠΕ, τα περισσότερα δρομολόγια εκτελούνται σήμερα με ηλεκτράμαξες. Την προσωρινή απουσία των ETR470 από την κυκλοφορία επιβεβαιώνουν και πηγές της ΗΤ.

Σύμφωνα με αυτές, το ένα βρίσκεται σε προγραμματισμένη βαριά συντήρηση «και δε θα αργήσει να κυκλοφορήσει ξανά», ενώ στα άλλα δύο έχουν προκληθεί βλάβες με αποτέλεσμα σήμερα να δρομολογείται μόνο το ένα ώστε το τελευταίο που απομένει να αποτελεί ρεζέρβα.

Οι μηχανοδηγοί επαναλαμβάνουν επίσης το αίτημά τους για προγραμματισμό δρομολογίων σε χρόνους που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να σταματήσουν οι μεγάλες καθυστερήσεις, οι οποίες τους φέρνουν σε συχνή αντιπαράθεση με τους επιβάτες.

Hellenic Train: 24ωρη απεργία των μηχανοδηγών την Πέμπτη

Ταυτόχρονα η ΠΕΠΕ ζητά να της χορηγούνται αντίγραφα των πορισμάτων με βάση τα οποία τιμωρούνται μηχανοδηγοί «και μάλιστα με εξοντωτικές ποινές», όπως αναφέρεται στο υπόμνημα, υπογραμμίζοντας ότι έως και σήμερα, δεν έχουν χορηγηθεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων σε όσους τα αιτήθηκαν για την προάσπιση των νόμιμων συμφερόντων τους.

Ως προς τα ζητήματα αυτά, πηγές της ΗΤ σημείωναν ότι η κοινοποίηση των πορισμάτων δεν εντάσσεται στις υποχρεώσεις της εταιρίας, ενώ τα πρακτικά δεν είχαν ζητηθεί από τους ενδιαφερόμενους, κάτι το οποίο η ΠΕΠΕ διαψεύδει κατηγορηματικά εμφανίζοντας δύο επιστολές του περασμένου Ιουνίου και Ιουλίου, με τις οποίες το Σωματείο τα ζητούσε.

Στη δεύτερη μάλιστα, με ημερομηνία 24 Ιουλίου 2024 και με αποδέκτη τον δευθύνοντα σύμβουλο της ΗΤ, R. Rinaudo, η ΠΕΠΕ όχι μόνο ζητά τα πρακτικά των σχετικών συνεδριάσεων και τα πορίσματα, αλλά αναφέρει ότι αιτήσεις είχαν υποβάλει και οι ενδιαφερόμενοι μηχανοδηγοί. «Καρφώνουν» μάλιστα την εταιρία και για την απώλεια του ταχογράφου στο περιστατικό του Δεκεμβρίου του 2023, όταν στο παρά ένα αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση συρμών του Προαστιακού: «Στην δε μια εκ των ως άνω περιπτώσεων, χάθηκε με δική σας υπαιτιότητα (της Hellenic Train) ο ταχογράφος αμαξοστοιχίας, η ανάλυση του οποίου θα έδινε σημαντικά στοιχεία προς αξιοποίηση στον εν λόγω μηχανοδηγό και ενδεχόμενα να είχε οδηγήσει είτε στην μη επιβολή πειθαρχικής ποινής άλλως σε σημαντικότερα ελαττωμένης από αυτή που εν τέλει του επιβλήθηκε», ανέφερε η ΠΕΠΕ στην επιστολή.

Αυτό, το οποίο φαίνεται να οδεύει προς επίλυση, σύμφωνα με τις πηγές της εταιρίας, είναι ο εξορθολογισμός των δρομολογίων ώστε να μειωθούν σημαντικά οι καθυστερήσεις, ενώ οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως πολλά από τα αιτήματα «υποβάλλονται για πρώτη φορά». Υπογραμμίζουν ότι δεν ισχύει η μη χορήγηση αναπαύσεων, ενώ και το θέμα των διαλειμμάτων «δεν είχε τεθεί ποτέ».

Έντονη η ανησυχία των επιβατών του Προαστιακού

Στο μεταξύ κατεπείγουσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού, το οποίο έχει 2.000 μέλη που χρησιμοποιούν το μέσο καθημερινά και είναι στην πλειονότητά τους κάτοικοι των νομών Αττικής και Κορινθίας. Με επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο στις 31 Οκτωβρίου και την έφερε στη Βουλή με τη μορφή αναφοράς ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Ψυχογιός, ζητούν ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει όσον αφορά την αναγκαία ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υπηρεσιών μετακίνησης.

Αιτία για το αίτημα αυτό είναι, όπως αναφέρεται στο υπόμνημα:

– Τα άκρως ανησυχητικά περιστατικά που σημειώνονται συχνά στο σιδηροδρομικό δίκτυο και έχουν μάλιστα πολλαπλασιαστεί κατά το τελευταίο διάστημα (αντίθετη κίνηση δύο συρμών επί της ίδιας γραμμής στον Στ. Αγίων Αναργύρων στις 13 Σεπτεμβρίου, πρόσκρουση του Προαστιακού σε δέντρα επί της σιδηροδρομικής γραμμής στη Σφενδάλη στις 14 Σεπτεμβρίου, παρολίγο είσοδος συρμού σε σήραγγα του μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου).

– Η διαρκώς επιδεινούμενη ποιότητα μετακίνησης με τον Προαστιακό (αλλεπάλληλες καθυστερήσεις ή και ακινητοποιήσεις, πολλές από τις οποίες, όπως έχουμε ενημερωθεί, οφείλονται στην παλαιότητα ή την ελλιπή συντήρηση των τρένων, επεισόδια βίας και παραβατικότητας εντός των συρμών, αδικαιολόγητος και άκρως επικίνδυνος συνωστισμός επιβατών σε κεντρικούς σταθμούς μετεπιβίβασης, όπως στον σταθμό Κάτω Αχαρνών, χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα ο παραμικρός εναλλακτικός προγραμματισμός).

– Η εκκρεμής αποκατάσταση της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης σε σημαντικά σημεία του δικτύου, καθώς και την απουσία νέου συστήματος σηματοδότησης και ETCS στη γραμμή Άνω Λιόσια – Κιάτο (η ολοκλήρωση του οποίου κατά την επίσημη εκτίμηση του υπουργείου τον Μάρτιο του 2024 τοποθετείται στο έτος 2028).

«Προφανώς κατανοείτε ότι η ανησυχία όλων των επιβατών του Προαστιακού, όπως άλλωστε και των εργαζομένων σε αυτόν, δεν είναι απλώς εύλογη αλλά επιτείνει συνεχώς την αίσθηση ότι ταξιδεύουμε καθημερινά με ίδιον κίνδυνο», υπογραμμίζεται με αγωνία στην επιστολή.

Τα μέλη του επισημαίνουν ότι είναι εργαζόμενοι, οι οποίοι εδώ και χρόνια έχουν δομήσει τη ζωή τους με βάση την ύπαρξη του εν λόγω μέσου σταθερής τροχιάς, «η ασφαλής και εύρυθμη λειτουργία του οποίου αποτελεί για μας ζήτημα καίριας σημασίας. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη την ανησυχία όλων των επιβαινόντων στον Προαστιακό και να προβεί άμεσα στα απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών μετακίνησης».

Tags
Back to top button