Μιλώντας χθες ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας αποκάλυψε ότι η χώρα μας θα φουλάρει πλέον για συνολικά 120 F-16 VIPER μέσω των ΗΠΑ, αφού όπως άφησε να εννοηθεί θα προστεθούν για εκσυγχρονισμό και τα μαχητικά F-16 Block 50.
Μιλάμε για 38 F-16 Block 50 που είναι στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο σε Block 52+.
Ν.Δένδιας για την «Ατζέντα 2030»
"Και για αυτό θέλω να πάμε να μιλήσουμε και με χρόνους πια. Πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών F- 16 Block-52, είχαμε και αυτό το περιστατικό πριν από μερικές ημέρες, στο οποίο θα σταθούμε, ευτυχώς ο πιλότος μας είναι καλά.
Αυτό έχει σημασία. Την ώρα που οι γείτονες μας Τούρκοι πήραν τελικά το πράσινο φως από τις Ηνωμένες Πολιτείες για την αγορά 40 καινούριων μαχητικών F-16 και την αναβάθμιση σε Viper ακόμη 80.
Αντιπτέραρχος ε.α. Ιατρίδης: Ανυψώνουμε ένα ανθυποβρυχιακό τοίχο στο Αιγαίο με τα ελικόπτερα Romeo
Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και πότε αναμένεται να έχει υλοποιηθεί το δικό μας πρόγραμμα;
Πάλι θέλω να σας είμαι ειλικρινής. Έχουμε μικρές καθυστερήσεις, θα καλύψουμε τον χρόνο. Πρέπει μέχρι το πολύ το 2027 να έχουμε φτιάξει έναν ικανό στόλο από αεροσκάφη F- 16 Viper.
Αλλά πρέπει να κάνουμε πολύ πιο βαθιά πράγματα, καταρχάς πρέπει να ομογενοποιήσουμε τους τύπους των αεροσκαφών μας, έχουμε «ένα κάρο» τύπους αεροπλάνων, έχουμε F-4, έχουμε Mirage 2000-5, έχουμε F-16 Block 30, έχουμε F-16 Block 50, έχουμε F16 Block 52, έχουμε F- 16 Viper, έχουμε Rafale. Δε γίνεται έτσι.
Τα F-4 πρέπει να αποσυρθούν, και αν μπορέσουν να πωληθούν. Τα Mirage 2000-5 είναι ένα εξαιρετικά ικανό αεροπλάνο, πρέπει να πωληθεί. Τα F-16 Block 30 πρέπει να πωληθούν.
Για όλα τα υπόλοιπα αεροπλάνα, πρέπει να τα φτάσουμε τα F-16 σε επίπεδο Viper, πρέπει να ενισχύσουμε τον στόλο των Rafale, έχουμε 24 θα ήταν καλό να τα φτάσουμε σε 30 και βεβαίως να πάρουμε F-35, αλλά ποια F-35; Τα F-35 τέταρτης γενιάς.
Υπάρχουν F-16, τα παλιά F-16 Block 30, τα οποία είναι εξαιρετικά καλά αεροπλάνα, τα Mirage 2000-5 επίσης εξαιρετικά καλά αεροπλάνα, όσο διατηρούν μια σημαντική αξία πρέπει να πωληθούν. Δε λέω ότι θα βρούμε τα χρήματα που κόστιζαν αυτά τα αεροπλάνα, έχει υποβαθμιστεί η αξία τους, αλλά παραμένουν ικανά αεροπλάνα και πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες να τα πουλήσουμε.
Επίσης, θα κάνουμε μια αναζήτηση για τα F-4, αλλά είναι δύσκολο. Τα F-4 θεωρώ ότι εμείς τα έχουμε συντηρήσει εξαιρετικά, είναι αεροπλάνα της εποχής του Βιετνάμ, εκείνης της περιόδου, εκεί ίσως θα είναι λίγο πιο δύσκολα. Αλλά είναι σημαντικό να ομογενοποιήσουμε τους τύπους, όπως επίσης το ίδιο κάνουμε και στα ελικόπτερά μας.
Δημιουργούμε έναν βασικό τύπο ελικοπτέρου, το Black Hawk στο Πολεμικό Ναυτικό και στον Στρατό και επίσης επειδή και τα Apache – τώρα με συγχωρείτε που χρησιμοποιώ ονόματα διαφόρων τύπων – έχουν τον ίδιο κινητήρα, θα έχουμε και εκεί μια κρίσιμη μάζα που θα μας επιτρέψει μια οικονομική και εύκολη συντήρηση.
Γιατί η συντήρηση όλων αυτών των συστημάτων είναι πάρα πολύ ακριβή. Εάν δεν έχεις λίγους τύπους και έχεις πάρα πολλούς να συντηρήσεις, τα έξοδα για τον Έλληνα φορολογούμενο και για το Υπουργείο Άμυνας είναι πλέον εκτός δυνατότητας", ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Η πτώση του F-16 κοντά στην νήσο Ψαθούρα, όπως όλα δείχνουν άλλαξε τον σχεδιασμό του προγράμματος αναβάθμισης των αμερικανικής κατασκευής αεροσκαφών της ελληνικής Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υποβληθεί ανάλογο αίτημα στις ΗΠΑ, με την ευκαιρία του ταξιδιού του Έλληνα πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη στις αρχές Απριλίου.
Η Τουρκία έλαβε εδώ και καιρό την έγκριση για την μελλοντική παραλαβή 40 νέων F-16 Viper, ενώ 79 από τα υπάρχοντα τουρκικά F-16 θα μετατραπούν σε F-16 Block 70 Viper με κιτ εκσυγχρονισμού εντός 1-2 ετών.
Αναμορφωτήριο Θηλέων: Το παλιό "κολαστήριο" Αθηνών! Οι νύφες, οι γαμπροί, και τα βασανιστήρια!
Μιλάμε δηλαδή για 120 τουρκικές “ Οχιές” σε 2-3 χρόνια για αυτό και οφείλουμε να εκμεταλλευθούμε όλες τις δυνατότητες για να αυξήσουμε τον αριθμό αυτών των αεροσκαφών για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο.
Τα αεροσκάφη F-16 αποτελούν την “ραχοκοκαλιά” της Πολεμικής μας Αεροπορίας
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF) παρέλαβε 170 F-16 διαφόρων τύπων μεταξύ 1989 και 2010 και, με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μεγάλης κλίμακας σε εξέλιξη, το Viper θα παραμείνει η ραχοκοκαλιά του αεροπορικού βραχίονα για πολλά χρόνια.
Ως αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το F-16 Viper αναμένεται να αναλάβει μια μεγάλη ποικιλία ρόλων εν καιρώ πολέμου, από αερομαχίες πάνω από το αμφισβητούμενο Αιγαίο μέχρι και πραγματική χρονική τακτική αναγνώριση, με πλήγματα μεγάλης εμβέλειας πάνω από το έδαφος ή το νερό με μια σειρά από όπλα ακριβείας.
Στην κατηγορία χερσαίων κρούσεων, η Ελληνική Π.Α έχει γίνει μια από τις λίγες αεροπορικές δυνάμεις,ίσως η μοναδική, που εξοπλίζει τις Vipers της εκδόσεις με διπλούς εκτοξευτές για το AGM-154, υλοποιώντας το μελλοντικό σχέδιο του «φονικού» συνδυασμού Viper, Rafale και F-35 ( όταν και εφόσον υλοποιηθεί τελικά η αγορά τους) .
Tο επόμενο μεγάλο πλεονέκτημα των Viper δεν είναι άλλο από το σύστημα μετάδοσης δεδομένων Link 16, με το οποίο κάθε μαχητικό μπορεί να μοιραστεί στοιχεία και πληροφορίες με άλλα οπλικά συστήματα και κυρίως με τα υπόλοιπα μαχητικά αλλά και τα ιπτάμενα ραντάρ ΑΣΕΠΕ.
Και εδώ η συνεργασία με τα Rafale φαίνεται να αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική.
Ο συνδυασμός Viper και Rafale δείχνει «φονικός» με την Πολεμική Αεροπορία να έχει το προνόμιο να διαθέτει ταυτόχρονα στο οπλοστάσιο της τα δύο πιο ισχυρά παγκοσμίως μαχητικά 4,5ης γενιάς και να περιμένει το 5ης γενιάς F-35 για να αποτελέσει την πρώτη παγκοσμίως αεροπορία που θα επιχειρεί ταυτόχρονα με Rafale, Viper και με το stealth μαχητικό.
Η υψηλή τεχνολογία στα ηλεκτρονικά και στους αισθητήρες του Viper μεταφράζεται αυτόματα και σε ανάλογα υψηλή αξιοπιστία που «λύνει τα χέρια» των τεχνικών σε ζητήματα ελέγχων και συντήρησης.
Οι πρώτοι μήνες πτήσης των Viper και όσο αυξάνονται οι ώρες πτήσης δείχνουν χαμηλότερο κόστος και χρόνο συντήρησης, με ότι αυτό συνεπάγεται στις διαθεσιμότητες των μαχητικών.