Η απόκτηση ιπτάμενων τάνκερ είναι πάντα ανάμεσα στις επιθυμίες της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς η αναγκαιότητά τους φάνηκε κατά την τελευταία ελληνοτουρκική κρίση.
Όταν μάλιστα κατά την άσκηση «Ευνομία» η Ελλάδα έστειλε μεγάλο αριθμό μαχητικών F-16 στην Κύπρο, φάνηκε η αναγκαιότητα τους σε επιχειρήσεις τόσο προς την Κύπρο όσο και πάνω από το Αιγαίο καθώς με αυτά θα δινόταν η δυνατότητα διατήρησής μεγαλύτερου αριθμού μαχητικών στον αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η προηγούμενη μάλιστα ηγεσία του ΓΕΕΘΑ με βάση και τα διδάγματα από τη ελληνοτουρκική κρίση είχε ζητήσει την απόκτηση τεσσάρων (4) ιπτάμενων τάνκερ με τον στόχο να είναι τουλάχιστον για (2). Αυτό μάλιστα έχει περαστεί και στην Δομή Δυνάμεων του 2021. Την μόνη που μέχρι σήμερα έχει εγκριθεί από ΚΥΣΕΑ.
Δεν είναι τυχαίο πως στην επιστολή Μπλίνκεν αναφέρεται χαρακτηριστικά η διαθεσιμότητα των ΗΠΑ να παραχωρήσουν KC-135 (ιπτάμενα τάνκερ) όταν αυτά καταστούν διαθέσιμα: «Θα δώσω προτεραιότητα στην Ελλάδα ώστε να παραλάβει πλεονάζοντα οχήματα Ανθεκτικά σε Νάρκες, Προστατευμένα από Ενέδρες, όταν αυτά καταστούν διαθέσιμα κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους και θα εξετάσω τις ελληνικές ανάγκες σε περίπτωση που καταστούν διαθέσιμα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού τύπου KC-135».
Η Πολεμική Αεροπορία μάλιστα προκειμένου οι Έλληνες πιλότοι να είναι εξοικειωμένοι τόσο για εθνικούς όσο και συμμαχικούς λόγους, έχει συμφωνία με το Ισραήλ, βάση της οποίας μία φορά κάθε εξάμηνο έρχεται στο FIR Αθηνών ένα ισραηλινό ιπτάμενο τάνκερ και δεκάδες ελληνικά μαχητικά απογειώνονται προκειμένου να εκπαιδευτούν στο αντικείμενο του ανεφοδιασμού στον αέρα.
Στο ίδιο πλαίσιο κάθε φορά που δίνεται η ευκαιρία για εναέριο ανεφοδιασμό ελληνικών μαχητικών από αμερικανικά, γαλλικά ή άλλα συμμαχικά ιπτάμενα τάνκερ δεν πάει χαμένη.
Τον περασμένη Μάρτιο μάλιστα στο ΓΕΑ έγινε παρουσίαση από εκπροσώπους της ισραηλινής «IAI Ltd» του ιπτάμενου τάνκερ που κατασκευάζει. Οι ισραηλινοί παρουσίασαν το Multi-Mission Tanker Transport (MMTT) Aircraft. Ουσιαστικά ένα ανάλογα διασκευασμένο Boeing-767. Η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ ανέφερε:
«Την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση των εκπροσώπων της εταιρείας «IAI Ltd», κ. Ariel Avrech (Marketing Director) και κ. Edward Stul (Senior Manager) με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ και προσωπικό της 112 Πτέρυγας Μάχης.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση, εκ μέρους της εταιρείας, των δυνατοτήτων του αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων, εναέριου ανεφοδιασμού και μεταφορών {Multi-Mission Tanker Transport (MMTT) Aircraft} που κατασκευάζει».
Περί τα τέλη Μαΐου του περασμένου έτους η Airbus είχε παρουσιάσει το δικό της ιπτάμενο τάνκερ το Multi Role Tanker Transport (MRTT) και A400M «ATLAS» με την αντίστοιχη ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ να αναφέρει τότε: «Την Τρίτη 30 Μαΐου 2023, πραγματοποιήθηκε, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «Airbus Defence and Space» κ. Χρήστου Γέρμαν (Head of Sales Greece/Cyprus/Israel), κ. Edward Horne (Senior Military Advisor–Air Mobility), κ. Δημήτριου Πάσχου (Senior Logistics Support Expert Military Air Systems), κ. Oscar Pozo Baquero (MRTT Services Sales Manager), κ. Berta Murias (Services Marketing Manager), κ. James Rafael Johnson Perez (A330 MRTT Marketing Manager) και κ. Luis Morera Alvarez (A400M Services Sales Manager), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση, εκ μέρους της εταιρείας, των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Multi Role Tanker Transport (MRTT) και A400M «ATLAS» που κατασκευάζει».
Πάντως επί του παρόντος με την προτεραιοποίηση των εξοπλιστικών να είναι σύμφωνα με πληροφορίες σε εξέλιξη δεν έχει υπάρξει κάποια νεότερη κίνηση για την απόκτηση ιπτάμενων τάνκερ από καμιά πηγή προέλευσης.