Η καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ο μεγάλος χαμένος της αβεβαιότητας που προκαλεί η παράταση της αξιολόγησης. Ενώ ο δείκτης του οικονομικού κλίματος για τον μήνα Μάρτιο κατέγραψε οριακή βελτίωση λόγω της μικρότερης απαισιοδοξίας στις επιχειρήσεις (93,4 μονάδες έναντι 92,0 μονάδων τον Φεβρουάριο), η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις προοπτικές της οικονομίας υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα στέλνοντας αρνητικά μηνύματα για την πορεία της κατανάλωσης που είναι και ο βασικότερος παράγοντας διαμόρφωσης του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 3,5 ετών και συγκεκριμένα στις -74,4 μονάδες που είναι το χαμηλότερο σημείο από τον Σεπτέμβριο του 2013.
Σε ότι αφορά τους επιχειρηματικούς τομείς, οι 93,4 μονάδες του δείκτη οικονομικού κλίματος αντιστοιχούν σε επίπεδο χαμηλότερο από τον Ιανουάριο (95,1) αλλά ελαφρώς υψηλότερο από τον ίδιο μήνα πέρυσι (90,5 μονάδες). Στους επιχειρηµατικούς τοµείς, µε εξαίρεση το Λιανικό εµπόριο, σηµειώνεται µικρή άµβλυνση της απαισιοδοξίας, κυρίως λόγω καλύτερων προβλέψεων για την πορεία των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών
Όπως αναφέρεται στη μηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ «η αβεβαιότητα από την παρατεταµένη διαδικασία αξιολόγησης του προγράµµατος και κυρίως η επερχόµενη οριστικοποίηση των νέων δηµοσιονοµικών µέτρων, τα οποία συνεπάγονται µελλοντικά πρόσθετες περικοπές και φορολογικές επιβαρύνσεις για τα νοικοκυριά, επιδείνωσαν τις προβλέψεις τους για την οικονοµική κατάστασή τους και για την οικονοµική κατάσταση της χώρας. Οι αναµενόµενες πιέσεις από τα νέα µέτρα στο εισόδηµα αντικατοπτρίζονται και στην υποχώρηση της πρόθεσης για αποταµίευση σε νέο ιστορικά ελάχιστο επίπεδο».
Το συμπέρασμα των ερευνητών του Ιδρύματος είναι ότι «συνολικά η αβεβαιότητα που δηµιουργεί η εκκρεµότητα της αξιολόγησης του προγράµµατος και η αναβολή πιθανών θετικών επιδράσεων που µπορούν να επέλθουν όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση κυρίως στις συνθήκες ρευστότητας, επηρεάζει το οικονοµικό περιβάλλον».