Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Η βεβήλωση του ναού της Αγίας Σοφίας

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου


Η εκ μέρους της Ερντογανικής Τουρκίας νέα πράξη βεβήλωσης του μεγίστου και πανιερότατου Ναού της Χριστιανοσύνης προκάλεσαν τις εύλογες διαμαρτυρίες Ελλήνων πολιτικών και ξένων παραγόντων, όπως το Στέϊτ Ντιπάρτμεντ.

Οι Έλληνες πολιτικοί ορθώς ζήτησαν την προστασία της Αγιά Σοφιάς, ως πανανθρώπινου μνημείου, που ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά και προστατεύεται από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Για εμάς, τους Έλληνες, στην Αγία Σοφία και στον Παρθενώνα συμπυκνώνεται η Ιστορία μας. Ειδικότερα, κατά τον Τάσο Λιγνάδη, «η Αγία Σοφία είναι η δεύτερη σφραγίδα, που αποτυπώνει τη μετάβαση από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο στον βυζαντινό και μεταβυζαντινό και γίνεται έμβλημα της ιστορίας του νέου ελληνισμού».

Παρά τις κακοποιήσεις, που έχει υποστεί το οικοδόμημα κόσμημα της Ορθοδοξίας από τους κατακτητές, ποτέ δεν έπαψε να φωνάζει πως είναι «ένα κτίσμα δομημένο από μια συγκεκριμένη σύλληψη, μιαν αντίληψη και μιαν πίστη, την οποία μόνο αυτή εκφράζει, γιατί με βάση αυτή μορφοποιήθηκε και έλαβε υπόσταση ιδιαίτερη και μοναδική», όπως σωστά γράφει ο αείμνηστος γιατρός Χαράλαμπος Σταθάκης.

Η δήλωση του Μουσταφά Ντεστιτζί, πολιτικού εταίρου του Ταγίπ Ερντογάν, για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τέμενος, είναι η συνέχεια των βαρβαροτήτων των κατακτητών προγόνων του. Θυμίζει το γκρέμισμα εκατοντάδων ναών και τη μετατροπή σε τζαμιά μοναδικής ωραιότητας ελληνορθορθόδοξων ναών. «Είμαστε κατακτητές και συμπεριφερόμαστε όπως μας γουστάρει, όπως ταιριάζει στον πολιτισμό μας», η αντίληψή των Τούρκων.


Ίδια συμπεριφορά έδειχναν και στα έμψυχα του Ελληνισμού οι Οθωμανοί κατακτητές. Με κυνισμό άρπαζαν τα φιντάνια του Ελληνισμού, τους νέους και τις νέες, και τα οδηγούσαν στα σκλαβοπάζαρα ή στο να γίνουν γενίτσαροι. Γράφει Κασιώτικο δημοτικό τραγούδι: « …Χουσεΐν πασιάς επλάκωσεν από την Αλεξάντρια. Γίνονται στίβες τα κορμιά, τα αίματα ποτάμια. Σφάζουν τους γέρους και τις γριές κιόλα τα παλικάρια, τις κοπελιές και τα μωρά στη φλότα τους μπαρκάρουν σκλάβους να τους πουλήσουσι στης Μπαρμπαριάς τα μέρη…».

Το ένα ζήτημα είναι η συμπεριφορά της κυβέρνησης Ερντογάν, ως βαρβάρου κατακτητή. Το άλλο είναι η σιωπή, που έχει επιβάλει στους υπηκόους της. Όποιος μιλήσει και πει κάτι αντίθετο από την άποψή της κινδυνεύει να συλληφθεί και να φυλακιστεί για πολλά χρόνια. Απόδειξη, οι λίγοι Έλληνες που ζουν στην Κωνσταντινούπολη δεν μπορούν να μιλήσουν, να διαμαρτυρηθούν να διαδηλώσουν για το ανοσιούργημα στην Αγιά Σοφιά. Την ίδια ώρα οι τουρκόψυχοι Μουσουλμάνοι στη Θράκη συνεργάζονται ακωλύτως με το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής και προωθούν τα σχέδια της γείτονος.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ασφαλώς θα ήθελε να εκφράσει τη λύπη του για την ανάγνωση του Κορανίου στο Ναό της Αγίας Σοφίας και να ζητήσει να παραμείνει Μουσείο. Δεν Το πράττει και εμείς, οι Έλληνες, νιώθουμε τη θέση Του και Το δικαιολογούμε, όπως και όλων των κληρικών και λαϊκών, σε Τουρκία και Ελλάδα, που οργανικά συνδέονται μαζί Του.

Tags
Back to top button