Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Τουρκία αντιγράφει με ταχύτητα την ελληνική ιδέα για πλωτό σταθμό LNG

Πρόκειται για ένα project, που υλοποιήθηκε από τη γαλλική ENGIE και τις τουρκικές κατασκευαστικές, Kolin και Kalyon.

Ο σταθμός FSRU βρίσκεται κοντά στο Τσαμακλί της Σμύρνης και για την ταχύτατη παράδοσή του -το έργο ολοκληρώθηκε μέσα σε 6,5 μήνες- οι Γάλλοι δέσμευσαν το 145.000 κυβικών μέτρων Neptune, που αποτελεί ένα από τα δύο FSRU του στόλου τους.

Τη fast track διαδικασία βοήθησε και η ταχύτητα, με την οποία εκδίδονται στην Τουρκία οι σχετικές άδειες πάσης φύσεως (περιβαλλοντολογικές, επικινδυνότητας, εγκατάστασης) για τέτοια έργα.

Η συνολική υποδομή περιλαμβάνει μια προβλήτα και ένα χερσαίο αγωγό φυσικού αερίου, ώστε να επιτυγχάνεται η σύνδεση του σταθμού με το εθνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Botas.

Έχει δυνατότητα αποστολής έως 20 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων ημερησίως και αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην ασφάλεια εφοδιασμού του φυσικού αερίου της Τουρκίας τους χειμερινούς μήνες (αφού η χώρα ενισχύει κατά 7,5 δισ. κυβικά μέτρα φυσικό αέριο την αγορά της).

Στην ουσία, με αυτό το έργο, η γειτονική χώρα επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το momentum της κατασκευής από την Gastrade του πλωτού τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη (στο οποίο επένδυσε πρόσφατα και ο εφοπλιστής, Πήτερ Λιβανός).

Σημαντικό ρόλο στην κίνηση αυτή διαδραμάτισαν και οι εκτιμήσεις ότι στο μέλλον το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα κυριεύσει τις αγορές και θα ανταγωνιστεί πολύ δυναμικά το Φυσικό Αέριο του Σωλήνα. Κι αυτό, διότι η ήδη υπάρχουσα υπερεπάρκεια LNG θα πιέσει προς τα κάτω τις τιμές.

Το φυσικό αέριο μέσω παλαιών αγωγών θα συνεχίσει μεν να είναι ανταγωνιστικό, οι καινούριοι, όμως, αγωγοί έχουν πολύ μεγάλο επενδυτικό κόστος, πολύ μεγαλύτερο από τα LNG Terminals και αντιμετωπίζουν σημαντικά θέματα ασφάλειας, λόγω τρομοκρατίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, η τουρκική πλευρά σχεδιάζει τη δημιουργία άλλων τριών πλωτών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου, ένας εκ των οποίων θα βρίσκεται σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από αυτόν της Gastrade, στην Αλεξανδρούπολη.

Tags
Back to top button