H Eλλάδα προσφέρει, μετά από σειρά ετών μείωσης των επενδύσεων και μεγάλων μισθολογικών μειώσεων, ευκαιρίες για εταιρείες που είναι διατεθειμένες να αναλάβουν κινδύνους, οι οποίες σπάνια βρίσκονται στις αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Το δημοσίευμα, με τίτλο: «Η Ελλάδα προσφέρει ευκαιρίες για επενδυτές που θέλουν να αναλάβουν κινδύνους» και υπότιτλο: «Από κινηματογράφους έως χρυσωρυχεία, ξένες εταιρείες επεκτείνονται στη δύσκολη ελληνική αγορά», αναφέρεται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ξένων επιχειρήσεων που επένδυσαν στη χώρα τα τελευταία χρόνια.
Η αυστριακή εταιρεία Cineplexx έχει ανοίξει οκτώ υπαίθριους κινηματογράφους στη Θεσσαλονίκη την τελευταία διετία. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Κρίστοφ Πάπουσεκ, δήλωσε ότι η επένδυση πήγε καλά. «Έχουμε κέρδη, αισθανόμαστε σε πολύ βολική θέση και είμαστε έτοιμοι να επεκταθούμε στην ελληνική αγορά», είπε.
Παρά την επάνοδο της ελληνική οικονομίας σε ύφεση στο πρώτο τρίμηνο του 2017, η πρόβλεψη είναι ότι θα αναπτυχθεί φέτος με ρυθμό 1,8% και 2,4% το 2018. Το ΔΝΤ και οι άλλοι πιστωτές της Ελλάδας είναι κοντά σε συμφωνία για το ελληνικό πρόγραμμα, μετά την έγκριση πρόσθετων μέτρων από την ελληνική Βουλή για τις συντάξεις και τη φορολογία, σημειώνει το δημοσίευμα.
Η αυστριακή εταιρεία ανακύκλωσης και συσκευασίας Prinzhorn Holding έφθασε επίσης το 2015 στην Ελλάδα, αγοράζοντας τη Viotyk, μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία συσκευασίας, στο πλαίσιο της επέκτασής της σε χώρες της περιοχής, όπως τη Ρουμανία και την Τουρκία. «Είδαμε την ευκαιρία στην Ελλάδα και μας άρεσε. Είναι μία αγορά με προκλήσεις, αλλά όσον αφορά τις προοπτικές της θεωρώ ότι είναι πιθανότερο να έχει υψηλότερη ανάπτυξη από κάθε άλλη αγορά (που δουλεύουμε), δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Cord Prinzhorn.
Η Viotyk ολοκλήρωσε αυτό τον μήνα μία επένδυση στη μονάδα συσκευασίας για να τριπλασιάσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της κοντά στην Αθήνα. «Καθώς ο κόσμος κάνει εξαγωγές, σκέφτεται τις συσκευασίες», δήλωσε, προσθέτοντας: «Βλέπουμε υγιή ζήτηση… Η βασική μας αγορά είναι τα τρόφιμα και ποτά και η Ελλάδα θα συνεχίσει να εξάγει ελαιόλαδο, μέλι και κρασί».
Η μεγαλύτερη πρόσφατη επένδυση είναι της πολυεθνικής καπνοβιομηχανίας Philip Morris International, η οποία δαπανά 300 εκατ. ευρώ για τη μεταμόρφωση της Παπαστράτος, της ελληνικής θυγατρικής της εταιρείας.