Η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών είναι το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση. Μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο στην Cosco και την επικύρωση της προσφοράς για ΟΛΘ με τη διαδικασία να εξελίσσεται με χρονικό ορόσημο για την ολοκλήρωσή της τον προσεχή Νοέμβριο σειρά παίρνουν τα περιφερειακά λιμάνια.
Τα 10 λιμάνια θα ενταχθούν στο υπερταμείο-Ε.ΔΗ.Σ. (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών). Το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ακολουθήσει τον δρόμος της παραχώρησης-πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου αλλά θα αναζητηθούν μορφές συνεργασίας με ενδιαφερόμενους επενδυτές. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει ότι προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τους τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει διερευνητικό ενδιαφέρον από Κινέζους για το λιμάνι της Ελευσίνας.
Η Ελλάδα προσφέρει στους επενδυτές ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Πλεονεκτήματα όπως:
- H γεωγραφική της θέση ως πύλη της Ευρώπης και σημείο συνάντησης εμπορικών ενδιαφερόντων από διαφορετικές ηπείρους.
- H υψηλή στάθμη του ανθρώπινου επιστημονικού προσωπικού της.
Συνεχίζουν όμως να υπάρχουν προβλήματα ως προς τη λειτουργία του Δημοσίου, που συχνά λόγω της πληθώρας ρυθμίσεων που υφίστανται δεν μπορεί το ίδιο να λειτουργήσει και να δράσει υποστηρικτικά στον ιδιωτικό τομέα όπως θα ήθελε και είναι ο ρόλος του.
Σε κάθε περίπτωση το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια είναι διττό. Αφενός εμπορικό και αφετέρου τουριστικό.