
Σύμφωνα με τη δέσμευση του Υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, ο νέος τετραψήφιος δωρεάν τηλεφωνικός αριιθμός «1566» θα ξεκινήσει τη λειτουργία του την ερχόμενη Τρίτη 15/07/2025.
Όπως ανέφερε το πρωί, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο, ο πολίτης θα μπορεί να ενημερωθεί για όλες τις πληροφορίες για το ΕΣΥ και συγκεκριμένα για τα ραντεβού στο δημόσιο σύστημα υγείας, τα νοσοκομεία και το ΕΣΥ.
Συγκεκριμένα τόνισε: «Την Τρίτη ξεκινάει η καινούργια τηλεφωνική γραμμή «1566». Όλα τα της υγείας σε ένα τηλέφωνο με ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο. Πώς είναι το «1535» στο Υπουργείο Εργασίας για τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ που άλλαξε τα πάντα εκεί; Εμείς θα έχουμε το «1566»».
Γεωργιάδης: Σε 10 μέρες θα έχει εξομαλυνθεί το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στην κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων
Ερωτώμενος για τις καθυστερήσεις και τις δυσλειτουργίες που φαίνεται να εντοπίζονται στο πρόγραμμα της κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων, ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε πως αυτές οφείλονται αφενός στην μεγάλη ζήτηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τους πολίτες και ότι θα έχουν εξομαλυνθεί το πολύ σε 10 μέρες από σήμερα.
«Το κατ’ οίκον, ξεκίνησε πολύ καλά αλλά επειδή είχε πολύ μεγαλύτερη επιτυχία του αναμενομένου αυτό έφερε μεγάλη πίεση στο σύστημα. Οι καθημερινές παραγγελίες είναι 50% περισσότερες από ότι εμείς είχαμε προβλέψει. Άρα οι υποδομές της εταιρίας και του ΕΟΠΥΥ βρεθήκανε σε πολύ μεγάλη πίεση διότι τελικά η ροή είναι πολύ μεγαλύτερη».
Ο υπουργός Υγείας πρόσθεσε πως η διαδικασία δεν είναι τόσο εύκολη, όσο υποθέτει ο κόσμος.
«Όσον αφορά την αναμονή δεν είναι τόσο μεγάλη όσο νομίζετε. Για να σταλεί ένα φάρμακο κατ’ οίκον, έχει μια διαδικασία. Αυτά είναι ακριβά φάρμακα. Πρώτα πρέπει να εγκριθεί από τον φαρμακοποιό του ΕΟΠΥΥ. Αυτό μπορεί να πάρει και 6 και 7 μέρες. Αυτό δεν έχει να κάνει με την εταιρία, έχει να κάνει με τον ΕΟΠΥΥ. Αφού εγκριθεί από τον φαρμακοποιό του ΕΟΠΥΥ μπορεί η εταιρία να το παραλάβει και να το στείλει. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις, είχε πάει ο κούριερ δύο φορές, είχε πάρει τηλέφωνο δεν το είχε σηκώσει, είχε επιστρέψει το φάρμακο πίσω. Δηλαδή έχουμε και τέτοια προβλήματα», τόνισε.
Τέλος πρόσθεσε πως το προσωπικό του ΕΟΠΥΥ στην υπηρεσία της κατ’ οίκον παράδοσης ΦΥΚ έχει ενισχυθεί σημαντικά.
«Είμαστε σε μια φάση που έχουμε ενισχύσει πολύ το προσωπικό. Έχει ενισχύσει και ο ΕΟΠΥΥ τις δυνάμεις του, βάλαμε και διάταξη στη Βουλή που επιτρέπει στους φαρμακοποιούς των δημοσίων νοσοκομείων να μπορούν και αυτοί να κάνουν εγκρίσεις για να γίνεται πιο γρήγορα η διαδικασία. Πιστεύω ότι σε ένα 10ημερο από σήμερα θα έχει εξομαλυνθεί».
Μειώθηκαν οι αναμονές στα νοσοκομεία με το «βραχιολάκι»
Απαντώντας σε ερώτηση για την αποτελεσματικότητα του συστήματος ιχνηλάτησης ασθενών με το ηλεκτρονικό βραχιολάκι στα ΤΕΠ των νοσοκομείων σημείωσε πως ήδη υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα, στα νοσοκομεία που εφαρμόστηκε:
«Έχει εφαρμοστεί μέχρι στιγμής στα νοσοκομεία «Ευαγγελισμός» απ’ όπου ξεκίνησε, στο Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο «Οι Άγιοι Ανάργυροι», στο «Γεννηματάς» και στο ΚΑΤ. Τις επόμενες εβδομάδες σταδιακά θα μπει και σε αλλά νοσοκομεία. Η εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική. Πλέον με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθούμε όλο το σύστημα από την αρχή έως το τέλος και αυτό έχει λειτουργήσει ευεργετικά για τον ασθενή. Η μεγαλύτερη αναμονή που έχουμε καταγράψει μέχρι σήμερα στο ΚΑΤ είναι 6,5 ώρες. Πριν από έξι μήνες οι αναμονές ήταν 9 και 10 ώρες, άρα έχουμε ήδη μεγάλη διαφορά. Έχει υπάρξει και αναμονή 1,5 ώρα. Να ξέρετε ωστόσο ότι η μεγάλη αναμονή είναι στο ελαφρύτερο περιστατικό, τα βαριά περιστατικά μπαίνουν αμέσως».