Εσύ το ήξερες ότι μια πτήση σήμερα, όσο παράξενο και αν ακούγεται, διαρκεί τουλάχιστον μια ώρα περισσότερα απ όσο θα διαρκούσε το 40 χρόνια πριν;
Γι αυτό το φαινόμενο συμβάλλουν αρκετοί λόγοι. Αρχικά, η μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος είναι ένας παράγοντας καθυστέρησης. Το σύστημα είχε φτιαχτεί 50 χρόνια πριν και οι πτήσεις ήταν σαφώς λιγότερες.
Επίσης, η διάρκεια της πτήσης υπολογίζεται από τη στιγμή που το αεροσκάφος κατεβάζει το χειρόφρενο μέχρι τη στιγμή που «παρκάρει» στην έξοδο αφίξεων. Η διαδικασία αυτή διαρκεί πλέον περισσότερο.
Ένας άλλος λόγος που δεν προκαλεί καμιά έκπληξη είναι η εξοικονόμηση χρημάτων. Όλες οι αεροπορικές εταιρείες για να εξοικονομήσουν χρήματα προτιμούν να πετάνε πιο αργά.
Ακόμα και μερικά λεπτά πιο αργά να πηγαίνει ένα αεροσκάφος, είναι μεγάλο κέρδος για την εταιρεία.
Σύμφωνα με το Business Insider, η αύξηση της τιμής των καυσίμων, άλλαξε τα δεδομένα των πτήσεων. Οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια εξοικονομούν εκατομμύρια πετώντας τα αεροπλάνα τους… πιο αργά.
Ένα γαλόνι καύσιμα κόστιζε περίπου 1,59 δολάρια στο τέλος του 2016. Για παράδειγμα η American JetBlue εξοικονόμησε 13,6 εκατομμύρια τον χρόνο προσθέτοντας μόνο δύο λεπτά στη διάρκεια των πτήσεων της!
Το 2013, σύμφωνα με την Telegraph, η Ryanair είπε στους πιλότους της να πετάνε πιο αργά για να εξοικονομούν καύσιμα, δηλαδή χρήματα και πρόσθεσε δύο λεπτά για κάθε μια ώρα πτήσης.
Ακόμη ένας λόγος είναι και η πίεση που έχουν οι εταιρείες για να φτάνουν στον προορισμό τους στην ώρα τους. Για αυτό το λόγο οι πτήσεις ανακοινώνουν το με΄γιστο χρόνο πτήσης για να έχουν περιθώριο να φτάσουν έγκαιρα στην ώρα τους οι πιλότοι.
Βέβαια, όλα αυτά δεν επιβεβαιώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες.