Οι ανάγκη της Πολεμικής Αεροπορίας για μεταγωγικά αεροσκάφη είναι δεδομένη και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να καλυφθεί αυτό κενό.
Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2024 είναι μέχρι το τέλος του έτους να υπάρχουν διαθέσιμα 4 C-130 και 6 C-27.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας λαμβάνοντας υπόψη και την προσφορά των ΗΠΑ για δύο C-130 έχει θέσει ώς στόχο με την ολοκλήρωση και του 2025 να υπάρχουν ετοιμοπόλεμα στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας τουλάχιστον δέκα C-130.
Παράλληλα στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας κοιτάζουν και τους τύπους των μεταγωγικών αεροσκαφών που θα αποτελέσουν την επόμενη γενιά.
Ένα εξ αυτών είναι και το C-130J. Το…«παιδί» του γνωστού μας «Ηρακλή».
Πρόκειται για μια νέα έκδοση του πλέον γνωστού αεροσκάφους στην υφήλιο καθώς έχει συμβάλλει καθοριστικά τόσο σε πολεμικές όσο και ανθρωπιστικές επιχειρήσεις, μεταφέροντας ανθρώπους και εφόδια.
Την εβδομάδα που μας πέρασε εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin, δράττοντας την ευκαιρία παρουσίας αεροσκαφών C-130J της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας στην Ελευσίνα που συμμετέχουν στην κοινή άσκηση με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις «Stolen Cerberus ΧΙ», προχώρησαν σε επίδειξη του αεροσκάφους σε επιτελείς του ΓΕΑ.
Πρόκειται για ένα νέο επί της ουσίας αεροσκάφος αφού ειδικά στην έκδοση C-130J-30 η άτρακτος έχει επιμηκυνθεί.
Oι τέσσερις κινητήρες του παλαιότερου «Ηρακλή» έχουν αντικατασταθεί και είναι οι νέοι Rolls-Royce AE 2100D3 GE-Dowty Aerospace R391 6-blade που του δίνουν μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τις παλαιότερες εκδόσεις του C-130 και με μεγαλύτερη οικονομία στο καύσιμο καθώς είναι πιο αποδοτικοί.
Το πιλοτήριο έχει εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά όργανα και όχι αναλογικά όπως τα παλαιότερα με αποτέλεσμα να είναι ακόμα πιο φιλικό προς το χρήστη. Αυτή δε η εξέλιξη και ο σχεδιασμός έχουν ως αποτέλεσμα να χρειάζεται και μικρότερο πλήρωμα. Στην αμερικανική πολεμική αεροπορία πλέον το πλήρωμα στα C-130J αποτελείται από τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη και έναν υπεύθυνο φορτίου (Load master), σε αντίθεση πχ με τα ελληνικά που το πλήρωμα είναι μέχρι και 6 άτομα.
Όπως αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία το C-130J είναι το μόνο τακτικό αεροσκάφος μεσαίου μεγέθους που καλύπτει όλες τις περίπλοκες και προκλητικές απαιτήσεις της αποστολής τακτικής αερομεταφοράς.
Με 26 χειριστές σε 22 έθνη, οι χειριστές C-130J αποτελούν μέρος ενός δικτύου από εταίρους και συμμάχους που διευκολύνει την πραγματική ενίσχυση της δύναμης και τη διαλειτουργικότητα. Το C-130J-30 προσφέρει την καλύτερη απόδοση απογείωσης και προσγείωσης σε μικρούς διαδρόμους, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, αυξημένη αυτονομία, περισσότερες παλέτες και χωρητικότητα επιβατών και ανώτερη ικανότητα επιβίωσης.
Πολύ σημαντικό να σημειωθεί δε πως υπάρχει σταθεροποιημένη γραμμή παραγωγής, παγκόσμιο σύστημα υποστήριξης, παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Ο παγκόσμιος στόλος των 540+ C-130J έχει ξεπεράσει σχεδόν τις 3 εκατομμύρια ώρες πτήσης.
Όπως μας επεσήμαναν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, η Πολεμική Αεροπορία εάν και εφόσον αποφασίσει να προχωρήσει στην απόκτηση αεροσκαφών C-130J θα είναι σε θέση να κάνει την δουλειά της με λιγότερα αεροσκάφη καθώς θα είναι εφικτή η μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων σε μικρότερο χρόνο. Αυτό σημαίνει πως η Πολεμική Αεροπορία θα μπορεί για παράδειγμα να κάνει την δουλειά της με 6 με 7 C-130J αντί των 15 που έχει τώρα στα χαρτιά…