Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Επενδύσεις απο ελληνικές ναυτιλιακές σε πλωτούς σταθμούς LNG

Η ευελιξία των πλωτών αυτών μονάδων, γνωστών ως FSRU, και η δυνατότητά τους να μετεγκαθίσταται κατά το δοκούν αναδεικνύουν τους πλωτούς αυτούς σταθμούς σε λύση πρώτης επιλογής για περιοχές με αυξημένη ενεργειακή ζήτηση και καύσιμο το φυσικό αέριο…

Μεγαλώνει ο αριθμός των παραγγελιών ναυπήγησης πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου διεθνώς. Η ευελιξία των μονάδων αυτών, γνωστών ως FSRU (Floating Storage and Re-Gasification Unit) και η δυνατότητά τους να μετεγκαθίσταται κατά το δοκούν αναδεικνύουν τους εν λόγω πλωτούς σταθμούς σε λύση πρώτης επιλογής για περιοχές με αυξημένη ενεργειακή ζήτηση και καύσιμο το φυσικό αέριο (LNG).

Μεταξύ των διεθνών παραγγελιών για τέτοια πλοία ναυλομεσιτικοί οίκοι ξεχωρίζουν και αυτές τριών ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών για έως και πέντε μονάδες. Μια επένδυση που, αθροιστικά, εκτιμάται πως είναι της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Οι δύο εξ αυτών των μονάδων φέρονται να έχουν αρχίσει ή να ετοιμάζονται να αρχίσουν να κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία και άλλες δύο σε εκείνα της Νοτίου Κορέας και της Σιγκαπούρης, ενώ άλλη μία αναμένεται αργότερα φέτος.

Μία εξ αυτών, που αποτελεί μετατροπή δεξαμενόπλοιου LNG σε FSRU, πιθανολογείται πως μπορεί να απασχοληθεί στην Ελλάδα. Η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και χώρες όπως το Ισραήλ, η Κύπρος και άλλες εκτιμάται πως μπορούν να απασχολήσουν έναν αριθμό τέτοιων υποδομών, ενώ ισχυρή φέρεται να είναι η ζήτηση και από την Τουρκία. H GasLog, συμφερόντων Παναγιώτη (Peter) Γ. Λιβανού, νωρίτερα φέτος συμφώνησε με τα ναυπηγεία Keppel Shipyard Limited της Σιγκαπούρης για τη μετατροπή ενός από τα 19 δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG, ιδιοκτησίας της, σε FSRU. Η GasLog αναμένεται να παραλάβει το FSRU σε 10 περίπου μήνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς που επικαλούνται πηγές της εισηγμένης στη Wall GasLog, η ναυτιλιακή θα συμβολαιοποιήσει άλλη μία παραγγελία. Στην τελευταία ενημέρωση που έκανε στους αναλυτές η διοίκηση της GasLog δήλωσε «ενθαρρυμένη από τον αριθμό των πιθανών ευκαιριών στον τομέα αυτό».

Αλλες δύο μονάδες FSRU φέρεται τώρα να έχει συμφωνήσει να κατασκευάσει σε κινεζικά ναυπηγεία η DynaGas συμφερόντων Γ. Προκοπίου, σύμφωνα με το TradeWinds. Θα πρόκειται για τις πρώτες τέτοιες ναυπηγήσεις στην Κίνα και εικοτολογείται πως η μία από τις δυο μονάδες ενδέχεται να συμβολαιοποιηθεί από την ίδια την Κίνα για την εισαγωγή LNG από τα ρωσικά κοιτάσματα της χερσονήσου Γιαμάλ.

Μια τέταρτη ελληνικών συμφερόντων παραγγελία συμβολαιοποιήθηκε προ τριμήνου στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering από την Maran Gas Maritime συμφερόντων Γ. Αγγελικούση. Η μονάδα αναμένεται πως θα παραδοθεί το 2020.

Με δεδομένο πως υπάρχουν παγκοσμίως μόνον 25 ενεργοί και 13 υπό ναυπήγηση τέτοιοι σταθμοί, σύμφωνα με την Affinity LNG που παρακολουθεί τον τομέα, καθίσταται σαφές πως αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα της βιομηχανίας μεταφοράς LNG. Και με δεδομένο πως η ζήτηση για αυτές τις μονάδες προβλέπεται να αυξάνεται γρηγορότερα από τη διαθεσιμότητά τους, το στοίχημα μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κερδοφόρο.

Tags
Back to top button