Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ενδοσχολικη βία: Επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή και ο διαχωρισμός των απουσιών - Μητσοτάκης: Δέχτηκα bullying κι εγώ και τα παιδιά μου (Βίντεο)

Η εθνική στρατηγική και την εκστρατεία ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του bullying παρουσιάστηκαν στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, στη Θεσσσλονίκη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με την κλιμάκωση των ποινών να φτάνει έως και την οριστική αποβολή του μαθητή από το σχολείο.

Δείτε την εκδήλωση

Μητσοτάκης: Μας προβληματιζει η ένταση της βίας



Συζητώντας με μαθητές ο πρωθυπουργός αρχικά σημείωσε ότι «τα φαινόμενα bullying υπήρχαν και στη δική μας εποχή. Τότε ήταν περίπου αποδεκτά, μέρος ας πούμε της εφηβείας και δεν μας προβλημάτιζε το τραύμα που μπορεί να αφήσει σε κάποιο παιδί. Τώρα όμως μας προβληματίζει όχι μόνο ο αριθμός των περιστατικών αλλά η ένταση της βίας με την οποία γίνονται προπηλακισμοί που δεν είναι μόνο σωματικοί αλλά μπορεί να είναι διαδικτυακοί και ψυχολογικοί. Και τελικά πίσω από το bullying κρύβεται η μη ανοχή στη διαφορετικότητα».

Όπως τόνισε «είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί γονείς, συλλόγους εκπαιδευτικών, εκκλησία. Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι κάποιος να μπορεί να μιλήσει. Δεν είναι εύκολο να μιλήσει κανείς για τον θύτη. Δεν είναι εύκολα αποδεκτό να μιλήσει κανείς για τον θύτη αλλά είναι απαραίτητο. Η πλατφόρμα μας δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε το περιστατικό. Μας δίνει τη δυνατότητα της ανωνυμίας της καταγγελίας αλλά και της αξιοποίησης εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας. Η αποτελεσματικότητα θα κριθεί από την αποτελεσματική διαχείριση των καταγγελιών που θα γίνουν. Τα πρωτόκολλα είναι διαδικασίες που μας προτείνουν οι ειδικοί για να τα διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο»

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τους μαθητές «να σπάσουμε τη σιωπή και αυτό δεν αφορά μόνο τα θύματα αλλά και τους παρατηρητές. Δεν είναι μαγκιά να σπας τον άλλο στο ξύλο ή να τον λοιδωρείς για τις επιλογές που κάνει. Αν ο θύτης νιώσει αποκομμένος αυτό είναι το πρώτο βήμα. Αν βρούμε έναν τρόπο να απομονώσουμε αυτές τις συμπεριφορές και να πουμε ότι υπάρχουν κανόνες και όρια τα οποία οταν ξεπερνιώνται υπάρχουν συνέπειες».

«Και μένα μου πετουσαν την τσάντα από το παράθυρο»

Ερωτηθείς από τους μαθητές αν ο ίδιος είχε πέσει θύμα bullying την περίοδο της μαθητικής του ζωής ο πρωθυπουργός απάντησε «όταν είδα το βίντεο μου ήρθαν αναμνήσεις. Και μένα μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο και αυτό ήταν μια αστεία διαδικασία για τους καλούς μαθητές και όλοι το αντιμετωπίζαμε ως χαβαλέ. Ήμουν πολύ αγαπητός μαθητής και πρόεδρος της μαθητικής κοινότητας αλλά τότε σε αυτά τα φαινόμενα δεν δίναμε μεγάλη σημασία. Ήταν σαν μέρος της μαθητικής ζωής. Μπορεί εμένα να μην με επηρέασε αλλά υπήρχαν συμμαθητές μας που υπέφεραν και τώρα δεν θέλουνε να λένε τίποτα για το σχολείο και δεν θέλουν καμία συμμετοχή στον σύλλογο αποφοίτων. Αυτά είναι τραύματα που μπορεί να μείνουν και να αφήσουν κατάλοιπα. Τώρα ξέρουμε περισσότερα όπως π.χ. το πόσο κακό κάνει το κάπνισμα».

Παράλληλα επισήμανε τη σημασία που δίνει ο ίδιος στα θέματα ψυχικής υγείας: «Στη δική μας εποχή δεν υπήρχε το δεν αισθάνομαι καλά όμως τώρα τα ξέρουμε αυτά και γι' αυτό έχουμε ψυχολόγους στα σχολεία. Να μιλάς σε όποιον εμπιστεύεσαι, όχι κατ' ανάγκη στους γονείς, μπορεί να είναι ο δάσκαλος ή ο ψυχολόγος».

Διεμήνυσε, παράλληλα, ότι «δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι θα γίνει μια καταγγελία και μετά δεν θα ξέρουμε τι έχει συμβεί. Όποιος μας περιγράψει ένα περιστατικό bullying θα ξέρουμε τι έχει γίνει».

«Και τα παιδία μου δέχθηκαν bullying»

Πιερρακάκης: Το απόστημα πρέπει να σπάσει

Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να συζητήσουμε για ένα εθνικό πρόβλημα και γι' αυτό οι λύσεις τους πρέπει να είναι συλλογικές, είπε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος σημείωσε ότι η πολιτική δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα αλλά απαιτεί αλλαγή κουλτούρας.

Ειδικά,δε, για το σποτ που παρουσιάστηκε είπε ότι έπρεπε να είναι σκληρό στο πλαίσιο του συμβολαίου αλήθειας που ζήτησε ο πρωθυπουργός. «Αυτό είναι το απόστημα που πρέπει να σπάσουμε» συμπλήρωσε.

Μητσοτάκης: Ο διάλογος με μαθήτριες στη Θεσσαλονίκη και η ατάκα για το αντιτορπιλικό Βέλος


Πρώτο βήμα η καμπάνια ενημέρωσης που σαν στόχο δεν έχει μόνο να παρουσιάσει ένα βίντεο αλλά σας καλούμε όλους και όλες να μιλήσετε, να πείτε τη σκέψη σας, να ενοχοποιήσουμε τη βία στα σχολεία και πρέπει αυτό να το κάνουμε για τα παιδιά μας.

Παρουσιάζοντας την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είπε ότι, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει συστήματα αποτύπωσης, συστήματα διαχείρισης. Είναι μια πλατφόρμα καταγγελιών και από γονείς και από μαθητές με τους κωδικούς στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, περιλαμβάνει περιγραφές του είδους της κακοποίησης, αν είναι σωματική, διαδικτυακή, ψυχολογική κ.α.

Μετά την υποβολή της αναφοράς υπάρχει παρακολούθηση του πόσο γρήγορα διαχειρίζεται κανείς το περιστατικό, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Καταρχήν τη διαχείριση την αναλαμβάνει το σχολείο αλλά ανάλογα τη σοβαρότητα υπάρχει μια 4μελη επιτροπή ειδικών στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ υπάρχει επιτροπή ειδικών και στο υπουργείο Παιδείας, συμπλήρωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση σε αριθμό ψυχολόγων που ήδη έχουν αυξηθεί από τους 2.000 στους 4.000 ενώ περιέγραψε την επιμόρφωση που θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες στους εκπαιδευτικούς.

Πρέπει να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα κοινωνικού συμβολαίου, αποδοχής και σεβασμού της κουλτούρας γι αυτό από τον Σεπτέμβριο εντάσσουμε δράσεις Ενεργού Πολίτη από τα Νηπιαγωγεία μέχρι την πρώτη Λυκείου, είπε ακόμα ο υπουργός Παιδείας. Ο στόχος, όπως είπε, αυτό να γίνεται μια ώρα την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Οι γονείς έχουν ήδη λάβει ηλεκτρονικά μέσω του myschool τον αριθμό μητρώου των παιδιών τους, έτσι ώστε να ταυτοποιούνται οι μαθητές που προβαίνουν σε καταγγελία. Για τη διευκόλυνση των χρηστών της πλατφόρμας, θα υπάρχουν συγκεκριμένα ερωτηματολόγια, όπου οι καταγγέλοντες θα συμπληρώνουν τα σχετικά πεδία, περιγράφοντας το περιστατικό ενδοσχολικής βίας ή εκφοβισμού.

Υπεύθυνο για την επεξεργασία των καταγγελιών σε πρώτο επίπεδο, θα είναι το σχολείο. Εφόσον κριθεί αναγκαίο λόγω βαρύτητας του περιστατικού, θα επιλαμβάνεται η αρμόδια διεύθυνση εκπαίδευσης, μέσω τετραμελούς επιτροπής, η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.

Επανέρχεται η 5ημερη αποβολή

Για την αντιμετώπιση της βίας ανηλίκων, αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση, στην οποία θα ορίζονται οι ποινές για τους μαθητές, με το πλαίσιο των συνεπειών να αυστηροποιείται. Στην επιβολή των ποινών, θα υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα με το βαθμό του «παραπτώματος» ενώ θα λαμβάνονται υπόψη οι περιπτώσεις υποτροπής.

Συγκεκριμένα, επανέρχεται η δυνατότητα για αποβολή του μαθητή έως πέντε ημέρες από το σύλλογο διδασκόντων. Για αποβολή έως 3 ημέρες, την απόφαση μπορεί να πάρει μόνο ο Διευθυντής του σχολείου. Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι προβαίνουν σε κατάληψη του σχολείου, θα προβλέπεται ποινική ευθύνη και των γονέων, όπως επίσης και οικονομική επιβάρυνση αυτών, εφόσον τα παιδιά τους προκαλέσουν υλικές ζημιές στη σχολική μονάδα.
Βαρύτερη των ποινών θα είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, η οποία θα επιβάλλεται στις περιπτώσεις κακόβουλης χρήσης του κινητού τηλεφώνου. Σε περίπτωση επιβολής της, ο μαθητής δεν θα μπορεί να επανέλθει στο ίδιο σχολείο.

Σχετικά με τις απουσίες, το ανώτατο όριο για τις δικαιολογημένες θα είναι οι 74 ενώ για τις αδικαιολόγητες, θα είναι οι 40. Υπενθυμίζεται ότι επανέρχεται ο διαχωρισμός τους σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Προβλέπεται, επίσης, να ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών.

 

Tags
Back to top button