Υποστηρίζουν ότι δεν κλήθηκαν κρίσιμοι μάρτυρες και πως δεν διαβιβάστηκε η δικογραφία του εφέτη ανακριτή στην Επιτροπή.
Εν τω μεταξύ, σε απολογία στις 28 Φεβρουαρίου, ανήμερα της συμπλήρωσης ενός έτους από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καλούνται 23 κατηγορούμενοι, μη πολιτικά πρόσωπα, για σειρά κακουργηματικών πράξεων σχετικά με τη μη υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης 717 που αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τις κλήσεις απέστειλε η Ελληνίδα Ευρωπαία ανακρίτρια, Χριστίνα Σαλάππα, έπειτα από την άσκηση ποινικής δίωξης για σειρά κακουργημάτων, όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις. Και οι 23 κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν και να λάβουν προθεσμία προκειμένου να προετοιμάσουν την υπεράσπισή τους.
Ανάμεσα στους 23 κατηγορούμενους και 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ
Ανάμεσα στους 23 κατηγορούμενους περιλαμβάνονται 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις ενώ δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον, τέσσερις δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων και πέντε νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Τι έδειξε η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας
Τέμπη: Καλούνται να απολογηθούν 23 μη πολιτικά πρόσωπα την ημέρα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από την τραγωδία
Όπως προέκυψε από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής «Σύμβασης 717», σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό οδήγησε, σύμφωνα με τις δικαστικές αρχές, στη μη ολοκλήρωση του έργου. Η αρχική σύμβαση για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, υπογράφηκε το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016.
Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717.
Οι δύο συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.
Για την ίδια υπόθεση, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει διαβιβάσει στη Βουλή δικογραφία για την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει ήδη διαβιβάσει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, αντίγραφο της δικογραφίας προκειμένου να ερευνηθεί η τυχόν τέλεσης της πράξης της παράβασης καθήκοντος από τους Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) της Ελλάδας, στους οποίους ανατέθηκε από τις εθνικές Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717. Για αυτό το σκέλος της υπόθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική εξέταση.