Σφοδρές αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς έχει προκαλέσει η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το νέο «πολυκλαδικό» Λύκειο και την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αναμένεται να συζητηθεί για πρώτη φορά την Πέμπτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Η βασική κριτική τους έχει να κάνει με την πρόταση του ΙΕΠ η εισαγωγή στα ΑΕΙ να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό – έως και 80% – από τους βαθμούς των μαθητών στα προφορικά στο σχολείο στα δύο τετράμηνα της Γ Λυκείου.
Όπως λένε, σύμφωνα με το Έθνος, αυτή η πρόταση αν υιοθετηθεί θα προκαλέσει «φάμπρικα καλών βαθμών, χρηματισμούς και διαφθορά» στα σχολεία.
Υποστηρίζουν ότι οι ίδιοι ποτέ δεν ήθελαν να «μετράει» ο προφορικός βαθμός των μαθητών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γιατί αυτό θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στους καθηγητές καθώς θα δέχονται αφόρητες πιέσεις – και όχι μόνο – από μαθητές και γονείς προκειμένου να βάζουν καλό βαθμό.
Δηλώνουν, τέλος, ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να δεχθούν αυτή τη ρύθμιση και καλούν το ΙΕΠ να διαχειριστεί το ζήτημα με μεγαλύτερη σοβαρότητα.