Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Διοσκουρία»: Η ελληνική πυραυλάκατος που δόθηκε στους Γεωργιανούς και τη βύθισαν οι Ρώσοι (βίντεο)

«Διοσκουρία»!! Το άκουσμα αυτού του ονόματος δεν λέει τίποτα στους περισσότερους στην χώρας μας.

Παρά ταύτα το όνομα αυτό δόθηκε σε ένα πλοίο του ελληνικού στόλου που πριν από 13 χρόνια περίπου παραχωρήθηκε στο Γεωργιανό ναυτικό. Το όνομα που είχε αυτό το πλοίο στον ελληνικό στόλο ήταν Υποπλοίαρχος Μπάτσης P-17 (ήταν επίσης γνωστό και ως Μπάτσης P-17, πρώην Καλυψώ P-54) ήταν γαλλικής κατασκευής πολεμικό πλοίο τύπου La Combattante II.

Ναυπηγήθηκε το 1968 με το όνομα «Καλυψώ P-54» κατά παραγγελία της χουντικής κυβέρνησης στα ναυπηγεία «C.M.N. Χερβούργου» στη Νορμανδία της Γαλλίας. Υπήρξε ένα από τα τέσσερα ταχέα περιπολικά Κ/Β που παραγγέλθηκαν από την χούντα. Κατέπλευσε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό την 1η Μαΐου 1972.

Λίγο αργότερα, στις 26 Ιουνίου 1976, έλαβε την ονομασία «Υποπλοίαρχος Μπάτσης P-17» προς τιμήν του Υποπλοίαρχου Δημητρίου Μπάτση, ο οποίος σκοτώθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1943 κατά τη βύθιση του αντιτορπιλικού «Βασίλισσα Όλγα D-15» στο Λακκί της Λέρου, στα πλαίσια των εχθροπραξιών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το τέλος των ταξιδιών για το πλοίο αυτό με την ελληνική σημαία ήρθε στις 23 Απριλίου 2004. Στα τριάντα και πλέον χρόνια υπηρεσίας στον ελληνικό στόλο κατά την διάρκεια των οποίων διήνυσε 212.000 ναυτικά μίλια.

Την ίδια ημέρα δωρήθηκε στο γεωργιανό Ναυτικό μετά από αμερικανικό αίτημα, προκειμένου να αποτελέσει το πλοίο Διοίκησης στο πλαίσιο της δύναμης της Μαύρης Θάλασσας (BLACKSEAFOR), τη διοίκηση της οποίας έχει αναλάβει η Γεωργία για το έτος 2004.

Οι γεωργιανοί του έδωσαν το όνομα «Διοσκουριά» προς τιμήν της αρχαίας ελληνικής πόλης Διοσκουριάς στη Γεωργία.

Η πυραυλάκατος «Διοσκουριά» έγινε η ναυαρχίδα και το πιο ισχυρό σκάφος κρούσης του γεωργιανού στόλου. Το πλοίο πήρε μέρος στον πόλεμο της Νότιας Οσετίας το 2008, ενάντια στη Ρωσία, όπου υπέστη πολύ σοβαρές ζημιές και τελικά βυθίστηκε στις 19 Αυγούστου 2008 μέσα στο λιμάνι Πότι της Γεωργίας όπου έδρευε η ναυτική βάση του αρχηγείου του γεωργιανού ναυτικού.

Σε ένα βίντεο που σατιρίζει την αντίσταση των Γεωργιανών δυνάμεων,

Το 2009 το υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης της Γεωργίας ανακοίνωσε την πώληση τριών πολεμικών πλοίων που βύθισαν οι Ρώσοι στο λιμάνι του Πότι.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση πωλούνταν τα τρία πλοία Dioskuria, Tskaltubo και Tbilisi με απαραίτητο όρο ότι ο αγοραστής θα τα ανελκύσει και θα τα απομακρύνει από τα νερά του λιμανιού.

Καθώς η ανέλκυση των πλοίων είναι ακριβή επιχείρηση το κόστος του κάθε ενός ορίστηκε στη συμβολική τιμή των 10 δολαρίων!

Έτσι έναντι 10 δολαρίων το «ελληνικό» πλοίο χάθηκε.

Εκτός από το «Μπάτσης» η Ελλάδα παραχώρησε στη Γεωργία τα αεροναυαγοσωστικά «Λήνδος» και «Δήλος» που έλαβαν τις ονομασίες MESTIA και IVERIA, αντίστοιχα, ενώ το Πρωτόκολλο Στρατιωτικής Συνεργασίας με τη Γεωργία είχε υπογραφεί στην Αθήνα στις 3 Ιουλίου 2002.

Στο 2:11 έχουν καταγραφεί τα πλήγματα που οδήγησαν στην βύθιση του «ελληνικού» πλοίου.

Tags
Back to top button