Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διήμερη απεργία ταξί σε όλη τη χώρα με κλειστές μηχανές

Χωρίς ταξί θα μείνει ολόκληρη η χώρα την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου και την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, καθώς οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε διήμερη απεργία, ύστερα από την πλήρη εξάντληση –όπως αναφέρουν– κάθε περιθωρίου διαλόγου με τα συναρμόδια υπουργεία. Το Συνδικάτο κάνει λόγο για συνεχή υποσχεσιολογία, χωρίς ουσιαστικές λύσεις σε προβλήματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα και τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Στην ανακοίνωσή του το Συνδικάτο τονίζει πως «εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια διαλόγου με το Υπουργείο Μεταφορών, χωρίς να υπάρξει καμία ουσιαστική απάντηση» και πως οι οδηγοί παραμένουν αντιμέτωποι με συσσωρευμένα ζητήματα που διατηρούν τον κλάδο σε αδιέξοδο. Παρά το γεγονός ότι ψηφίστηκαν αρκετά νομοσχέδια, δεν δόθηκαν λύσεις και οι επαγγελματίες οδηγοί έλαβαν μόνο «παρατάσεις» και «υπομονή».

Στο επίκεντρο βρίσκονται μία σειρά αιτημάτων που οι οδηγοί θεωρούν κρίσιμα για την επιβίωση του επαγγέλματος. Μεταξύ αυτών η παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης έως το 2035, καθώς εκτιμάται ότι οι υφιστάμενοι χρόνοι δεν επιτρέπουν ρεαλιστική μετάβαση για τους επαγγελματίες του κλάδου. Κεντρικό ζήτημα αποτελεί επίσης ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τις μεγάλες πολυεθνικές εφαρμογές μεταφοράς επιβατών, ζήτημα που οι οδηγοί χαρακτηρίζουν διαχρονικό και επιβαρυντικό για το επάγγελμά τους.

Παράλληλα, ζητούν άμεσες αποφάσεις για την πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ., πρακτική που στερεί έργο από τους επαγγελματίες οδηγούς και διαμορφώνει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος τους. Στα οικονομικά αιτήματα περιλαμβάνεται η αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος, καθώς και η αναπροσαρμογή των τιμολογίων, με στόχο να ανταποκρίνονται στο κόστος λειτουργίας, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά.

Σημαντικό μέρος της διαμαρτυρίας αφορά και το πάγιο αίτημα για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες, θέμα για το οποίο ο κλάδος πιέζει εδώ και χρόνια, επισημαίνοντας ότι θα συμβάλει στον εξορθολογισμό των μετακινήσεων και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Ταυτόχρονα, ζητούν την υλοποίηση των εκκρεμοτήτων του ερανιστικού νομοσχεδίου, καθώς και δικαιότερη φορολογική μεταχείριση, η οποία δεν αντικατοπτρίζει σήμερα τις συνθήκες εργασίας και τα πραγματικά έσοδα των οδηγών.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αναμένουν νέα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών, όπου θα συμμετάσχει το Προεδρείο μαζί με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Το Συνδικάτο προειδοποιεί ότι, αν δεν υπάρξουν άμεσες και ουσιαστικές απαντήσεις, οι οδηγοί ταξί θα λάβουν «ομόφωνα και δυναμικά» νέες αποφάσεις για περαιτέρω κινητοποιήσεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης.

Η διήμερη απεργία αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στις μετακινήσεις, ιδιαίτερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς χιλιάδες πολίτες χρησιμοποιούν το ταξί ως βασικό μέσο μεταφοράς. Ωστόσο, ο κλάδος δηλώνει αποφασισμένος να συνεχίσει, εφόσον δεν διαφαίνεται μέχρι στιγμής διάθεση για επίλυση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί.

Tags
Back to top button