Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Δ. Αθηναίων: Εκπονήθηκε δράση με τη συμμετοχή μαθητών για την προστασία των αγαλμάτων

Οι βανδαλισμοί, η καταστροφή και η κλοπή αγαλμάτων στο κέντρο της Αθήνας έχει γίνει συχνό φαινόμενο, επιτείνοντας το αίσθημα παρακμής που έχει κατακλύσει τους δημότες και τους επισκέπτες.

Σήμερα ανακοινώθηκε μία πρωτότυπη δράση για τη μακροχρόνια προστασία των μνημείων της πόλης: η υιοθεσία αγαλμάτων και προτομών από μαθητές σχολείων της Αθήνας, σκοπός της οποίας είναι η αύξηση της ευαισθητοποίησης γύρω από το ζήτημα.

Η δράση ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, ο οποίος ανέφερε σχετικά στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για την πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»: «Από τα σχολεία, από τα πρώτα παιδικά χρόνια, πρέπει να ξεκινήσει η επαγρύπνηση, όχι μέσα από παραινέσεις και υποδείξεις, αλλά μέσω της βιωματικής μάθησης, της γνώσης, της καλλιέργειας, της αγάπης για την πόλη και την ιστορία της».

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη σε 20 σχολεία (14 δημοτικά σχολεία και 6 νηπιαγωγεία) και οι μαθητές υιοθετούν ένα άγαλμα στη γειτονιά τους και ένα στην Αθήνα. Για τα γλυπτά, μαθαίνουν την ιστορία τους, τη σημασία που έχουν για τον τόπο, στοιχεία τεχνικά για το πώς κατασκευάστηκαν, για την  πρώτη ύλη του υλικού που κατασκευάστηκαν, καθώς και τον κόπο και το κόστος που απαιτείται για τις εργασίες αποκατάστασης, αν αυτά βανδαλιστούν.

«Πεποίθηση και βάση της πολιτικής μας αποτελεί ότι δεν υπάρχουν καλύτεροι θεματοφύλακες της Αθήνας, της ιστορίας αλλά και του μέλλοντος της, από μαθητές και εφήβους, που ξέρουν, νοιάζονται έμπρακτα, μαθαίνουν να μην απαξιώνουν το δημόσιο χώρο και νιώθουν την πόλη δική τους» τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, για να συμπληρώσει:

«Για να διαφυλάξουμε την ιστορικότητα και τη μνήμη της πρωτεύουσας και για να αναβαθμίσουμε το αστικό περιβάλλον, προχωρήσαμε με ταχύτατους ρυθμούς, αφού από τη σύλληψη της ιδέας έως την πιλοτική εφαρμογή της, χρειάστηκαν μόλις δύο μήνες. Με την πρωτοβουλία αυτή δείχνουμε στην πράξη ότι δεν χρειάζονται μόνο μέτρα αστυνόμευσης, καθώς και ότι εμπιστευόμαστε το μέλλον μας στα παιδιά».

Η δημοτική σύμβουλος Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του δημάρχου για το ζήτημα, η οποία είχε και την ευθύνη του συντονισμού της πρωτοβουλίας, δήλωσε ότι «η πρωτοβουλία απέκτησε περιεχόμενο και βιωσιμότητα χάρη στη συνεργασία με τους τομείς Περιβάλλοντος και Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας, καθώς εντάχθηκε σε πρώτη φάση στο πρόγραμμα 20 δημοτικών και νηπιαγωγείων του δήμου Αθηναίων, και υλοποιείται χάρη στους δασκάλους που θερμά την αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή».

Η 9η Απριλίου ορίστηκε ως «Ημέρα των Αγαλμάτων» κατά την οποία θα υπάρχει ολοήμερη εκδήλωση στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, ανοιχτή στο κοινό, αφιερωμένη στα γλυπτά και την κατεργασία του μαρμάρου, με προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών μικρού μήκους. Στις 30 Μαΐου, σε μεγάλη γιορτή στην Τεχνόπολη, θα παρουσιαστούν οι εργασίες που έφτιαξαν τα παιδιά για τα αγάλματα.

Η καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας Θάλεια Δραγώνα, η οποία συνέβαλε στην επιστημονική κατάρτιση του προγράμματος, τόνισε τη σημασία της ομαδικής δουλειάς καθώς και της μεταβολής από παιδί-καταναλωτή σε παιδί-πολίτη με ευθύνη και υποχρεώσεις για το καλό κοινό παρόν αλλά και μέλλον.

Η Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων της Α’ Διεύθυνσης Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης Αθηνών του υπουργείου Παιδείας, χαρακτήρισε ως εξαιρετικής σημασίας την πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων και μίλησε με ενθουσιασμό για τους σκοπούς του προγράμματος που αφορούν στη διαμόρφωση των αυριανών ενεργών πολιτών  που  προστατεύουν το δημόσιο χώρο και την πόλη, σέβονται το δημόσιο χώρο και διεκδικούν ποιότητα ζωής σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.

Τέλος η κυρία Δημοπούλου αναφέρθηκε  στην έκδοση εκπαιδευτικού οδηγού που θα επισφραγίσει το όλο εγχείρημα, με τις προτάσεις για την προσέγγιση του θέματος και τις καλές πρακτικές, που θα αξιοποιηθούν, με σκοπό τη διεύρυνση του προγράμματος την επόμενη σχολική χρονιά, σε περισσότερα σχολεία.     

Το πρόγραμμα στηρίζει το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) με τις παρακάτω ενέργειες:

•Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος στον χώρο του Ιδρύματος, από τα σχολεία που συμμετέχουν, με θέμα την πόλη της Αθήνας.

•Σχεδιασμός και υλοποίηση, σε συνεργασία με την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος, επιμορφωτικού σεμιναρίου για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών, με θέμα τα γλυπτά του ιστορικού κέντρου.

•Παροχή αλληλένδετου εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

•Συμμετοχή στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Ημέρας Αγαλμάτων (Τεχνόπολη, 9/4), με προβολή οπτικοακουστικού υλικού και επιδείξεις επεξεργασίας μαρμάρου για το κοινό.

•Συνέκδοση, με την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, Οδηγού για τους εκπαιδευτικούς, στον οποίο θα αξιοποιούνται τόσο το επιμορφωτικό υλικό όσο και τα συμπεράσματα της πιλοτικής εφαρμογής, με σκοπό τη γενίκευση του προγράμματος.

Tags
Back to top button