Ένα ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό ονόματι 50 Let Pobedy υπέστη ζημιά μετά την σύγκρουσή του με ένα φορτηγό πλοίο στην Θάλασσα του Κάρα.
Η Αρκτική Ελλοχεύει Κινδύνους
Πιο συγκεκριμένα, εκατομμύρια προβολές συγκέντρωσαν σχετικά βίντεο που απαθανάτισαν την στιγμή της σύγκρουσης των δύο τεράστιων πλοίων.
Το περιστατικό έγινε μία χρονική περίοδο που η Μόσχα προσπαθεί να επεκτείνει την παρουσία της στην περιοχή της Αρκτικής, μία περιοχή που αποδεικνύεται όλο και πιο επικίνδυνη.
Η δραματική πρόσκρουση του παγοθραυστικού πάνω στο φορτηγό πλοίο φαίνεται πως συνέβη στις 26 Ιανουαρίου φέτος, ωστόσο το συμβάν αποκαλύφθηκε δημόσια στις 28 του μήνα.
Σύμφωνα με τις σχετικές αναφορές, το παγοθραυστικό 50 Let Pobedy συνόδευε το ρωσικό φορτηγό πλοίο ονόματι Yaman Krechet σε ένα δύσκολο πέρασμα της Αρκτικής. Τα δύο πλοία απείχαν πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους και κάποια στιγμή η πλώρη του πελώριου πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού χτύπησε την αριστερή πλευρά του φορτηγού πλοίου.
Η σύγκρουση ήταν σχετικά σφοδρή και ως αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μία σχισμή στην πρύμνη του παγοθραυστικού. Βέβαια το χτύπημα αυτό προκλήθηκε σε σημείο της πρύμνης που βρίσκονταν πάνω από την επιφάνεια του νερού, οπότε το πλοίο δεν κινδύνευε άμεσα.
Λίγο αργότερα η κατασκευάστρια ναυπηγική ονόματι Atomflot αποκάλυψε στο πρακτορείο TASS πως το παγοθραυστικό της συνέχισε κανονικά να επιχειρεί κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, παρά το «βαθούλωμα» στην πρύμνη του.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας κανένα μέλος του πληρώματος δεν τραυματίστηκε, ενώ το παγοθραυστικό δεν έχασε την ναυσιπλοΐα του ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης. Τέλος, από την πρόσκρουση δεν επηρεάστηκε κανένας από τους δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες του πλοίου.
Αυτήν την στιγμή η εταιρεία διερευνά το λάθος που έγινε στο σύστημα πλοήγησης και το οποίο οδήγησε στην σύγκρουση των δύο σκαφών.
Πάντως η Atomflot διευκρίνισε πως το ατύχημα συνέβη όσο το παγοθραυστικό άνοιγε τον δρόμο στο φορτηγό πλοίο που συνόδευε κατά μήκος της περιβόητης Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.
Κατά την διάρκεια του χειμώνα αυτό είναι ένα συχνό φαινόμενο, μιας και τα φορτηγά πλοία ή τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν την δυνατότητα να διασχίσουν τις παγωμένες θάλασσες της Αρκτικής.
Όσο για το ίδιο το παγοθραυστικό, πρόκειται για το νεότερο σκάφος της πυρηνοκίνητης κλάσης Arktika, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το έτος 2007.