Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Άσχημα τα νέα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων- Η Ευρώπη προτείνει υποχρεωτική απόσυρση

Τα παλιά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχουν φτάσει σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό και πολλές φορές μάλιστα φέρουν φθορές και ξεπερασμένες τεχνολογίες σε συστήματα τα οποία είναι σημαντικά για την οδήγηση. Σίγουρα λοιπόν αδυνατούν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών τους.

Ο γερασμένος στόλος των ΙΧ επί ευρωπαϊκού εδάφους δεν έχει περάσει απαρατήρητος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία δείχνει αποφασισμένη να απομακρύνει από τους δρόμους της όσα αυτοκίνητα υπονομεύουν την οδική ασφάλεια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το iefimerida.gr, τον Ιούλιο του 2023 η Κομισιόν δημοσίευσε κείμενο με μια προτεινόμενη λίστα με κάποιες βλάβες, τις οποίες εφόσον φέρει ένα αυτοκίνητο τότε λογίζεται ως Όχημα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής του (ΟΤΚΖ), κάτι που θα το καθιστά αυτόματα ακατάλληλο για κυκλοφορία. Μεταξύ άλλων, ως ΟΤΚΖ χαρακτηρίζεται ένα ΙΧ που βρίσκεται σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω καταστάσεις:

  • Κομμένο ή διαμελισμένο
  • Καμένο ολοσχερώς σε σημείο που έχει καταστραφεί ο χώρος του κινητήρα ή ο χώρος των επιβατών
  • Τα δομικά εξαρτήματα ασφαλείας έχουν μη αναστρέψιμα και μη αντικαστασίσιμα τεχνικά ελαττώματα
  • Η επισκευή του αυτοκινήτου απαιτεί την αντικατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του αμαξώματος ή του πλαισίου
  • Το όχημα έχει βυθιστεί μέχρι το ταμπλό με ζημιά στον κινητήρα ή το ηλεκτρικό σύστημα
  • Διαρροή υγρών (μπαταρίας κ.ο.κ.)
  • Υπερβολικά φθαρμένα εξαρτήματα (τιμόνι, φρένα κ.ο.κ.)
  • Αν η αξία του είναι μικρότερη από το ποσό που απαιτείται για να επισκευαστεί
  • Στις προαναφερθείσες περιπτώσεις το προσχέδιο της ΕΚ αναφέρει ότι ο το όχημα δεν είναι σε κατάσταση να κυκλοφορεί στους δρόμους.

    Το εν λόγω προσχέδιο της Κομισιόν σχολιάστηκε από την Isabella Tovaglieri, Ιταλίδα ευρωβουλευτή, μέλος της Επιτροπής Βιομηχανίας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

    Η Tovaglieri έκανε λόγο για ένα μέτρο-σοκ που έχει ως στόχο να στερήσει από τους ιδιοκτήτες των ΙΧ το δικαίμωνα να αποφασίζουν οι ίδιοι πότε θα αποσύρουν το αυτοκίνητό τους. Υποστήριξε δε ότι στο μέλλον δεν αποκλείεται να οι ιδιοκτήτες ΙΧ να λαμβάνουν από την αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών μια ειδοποίηση που θα μας ενημερώνει ότι το αυτοκίνητό τους έχει καταστεί άχρηστο και ως εκ τούτου θα απαγορεύεται η κυκλοφορία του.

    Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

    Η Κομισιόν δεν άργησε να απαντήσει, με εκπρόσωπό της να ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει τίποτα σε αυτό το προσχέδιο που να εμποδίζει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται σε οποιαδήποτε κατάσταση, να προσπαθήσουν να τα επισκευάσουν».

  • Πρόσθεσε δε ότι «μόνο στην περίπτωση πώλησης του αυτοκινήτου, θα υπάρχουν κανόνες που θα επιτρέπουν στις αρχές να προσδιορίσουν εάν το αυτοκίνητο είναι όντως αυτοκίνητο ή δεν είναι πια αυτοκίνητο αλλά μάλλον ένα κομμάτι σκραπ που πρέπει να υποβληθεί σε επεξεργασία σύμφωνα με με τους κανονισμούς για τα απόβλητα».

    Σύμφωνα με το στέλεχος της ΕΕ, τα νέα κριτήρια δεν θα αναγκάσουν τους οδηγούς να αποχωριστούν τα αγαπημένα τους αυτοκίνητα, εκτός εάν είναι πρακτικά αδύνατο να χρησιμοποιηθούν.

Tags
Back to top button