Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απίστευτο και όμως ελληνικό: Παραλίγο να τρακάρουν τρένα μεταξύ τους

Νέο σοβαρό περιστατικό με δύο τρένα που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, ακολουθώντας πορεία μετωπικής σύγκρουσης, σημειώθηκε νωρίς το πρωί στην Αθήνα, κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου, αποφεύχθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του σταθμάρχη της Αθήνας και των μηχανοδηγών, που διόρθωσαν τραγικό λάθος του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, ο οποίος τέθηκε άμεσα εκτός υπηρεσίας για διάστημα ενός μηνός.

Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 9.13 το πρωί, δύο αμαξοστοιχίες της Hellenic Train βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση, σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, λόγω των έργων υπογειοποίησης που εκτελούνται στα Σεπόλια.

Η παραλίγο σύγκρουση αποδίδεται σε λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων την ώρα. Μετά τις παρεμβάσεις σταθμαρχών και μηχανοδηγών, ακινητοποιήθηκαν σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. το ένα από το άλλο!

Οι χειρισμοί

Έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι η σταθμάρχης του ΣΚΑ άφησε για λίγο τη θέση της για «προσωπική της ανάγκη» και το χειρισμό της κυκλοφορίας ανέλαβε άλλος σταθμάρχης.

Ωστόσο, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ήταν ενήμερος για τις συνεννοήσεις που είχε κάνει προηγουμένως η συνάδελφός του με τον σταθμάρχη της Αθήνας, για τα τρένα που θα έστελνε ο ένας προς το σταθμό του άλλου και τις ακριβείς ώρες κυκλοφορίας τους. Έτσι, ο σταθμάρχης που αντικατέστησε προσωρινά τη συνάδελφό του, έστειλε ένα έξτρα τρένο προς την Αθήνα (αμαξοστοιχία 1307), την ώρα ακριβώς που μέσω της μονής γραμμής ανέβαινε άλλο τρένο (η αμαξοστοιχία 1210) από την αντίθετη κατεύθυνση!

Ο σταθμάρχης της Αθήνας που άκουγε τις συνομιλίες του σταθμάρχη του ΣΚΑ με το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307 (Κιάτο – Αθήνα), παρενέβη αμέσως μέσω του τηλεφώνου GSM-R και ζήτησε να ακινητοποιηθούν αμέσως τόσο η αμαξοστοιχία 1307 όσο και η αμαξοστοιχία 1210, που κατευθυνόταν προς το Αεροδρόμιο.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις έκανε και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210, που άκουσε από τον ασύρματο VHF τη συνομιλία του σταθμάρχη του ΣΚΑ με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307, η οποία ερχόταν από την αντίθετη πλευρά. Σημειώνεται, ότι μηχανοδηγός στην 1210 αμαξοστοιχία ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), Δημήτρης Κουτσιαύτης.

Τα δύο τρένα ακινητοποιήθηκαν αμέσως, έχοντας απόσταση περίπου περίπου 1,5 χλμ το ένα από το άλλο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις κάμερες. Το ένα τρένο ακινητοποιήθηκε στην περιοχή της «Μηχανογραφικής» και το δεύτερο κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων. Το περιστατικό αξιολογείται ως σοβαρό και ήδη ζητήθηκε το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου, όπως και οι καταγραφές από τις εντολές που δόθηκαν από τους σταθμάρχες του ΟΣΕ. Πάντως, σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, το δυστύχημα αποφεύχθηκε και για το λόγο ότι οι συνάδελφοί τους των δύο τρένων εκφώνησαν, σύμφωνα με τον Κανονισμό Κυκλοφορίας, το σημείο που βρίσκονταν και την πορεία που θα ακολουθούσαν ο καθένας.

«Αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών»

Στο περιστατικό αναφέρεται σε ανακοίνωσή της και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, τονίζοντας ότι «η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγος της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα».

«Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί» συμπληρώνει η Ένωση.

Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι στο σημείο που έγινε το συμβαν δεν λειτουργούν η τηλεδιοικηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους:

Σήμερα το πρωί, 13/9 , οι αμαξοστοιχιες 1210 και 1307 παρολίγον να συγκρουστούν μετωπικα, μεταξύ Αθηνας και Αγίων Αναργυρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγος της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγος της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγων που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγος της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργειο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδοτη: «το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών».

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ , Hellenic train και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβαν δεν λειτουργούν η τηλεδιοικηση, το Etcs και τα φωτοσηματα.

Tags
Back to top button