Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιος Δείκτη Ήπιας Ισχύος 2024 που ετοίμασε η Brand Finance, η Τουρκία κατέλαβε την 18η θέση μεταξύ 193 χωρών στον τομέα των μέσων ενημέρωσης και της επικοινωνίας, σημειώνοντας άνοδο 10 θέσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στις αναρτήσεις του στα τουρκικά και αγγλικά στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Διευθυντής Επικοινωνίας της Τουρκικής Προεδρίας της Δημοκρατίας Φαχρεττίν Αλτούν σημείωσε: «Στην αύξηση της απόδοσης της χώρας μας η οποία αντικατοπτρίζεται στους δείκτες αποτέλεσαν καθοριστικοί παράγοντες η αυξανόμενη περιεκτικότητα, αποτελεσματικότητα, αξιοπιστία και προσβασιμότητα των εργασιών μας στο χώρο των ΜΜΕ και επικοινωνίας σε διεθνή κλίμακα».
Αφού επεσήμανε ότι η υψηλή επίδοση της Τουρκίας, η οποία κατατάσσεται στη 13η θέση στην κατηγορία «Σφαίρα επιρροής» του ίδιου δείκτη, οφείλεται στην επιτυχία της στις διεθνείς σχέσεις καθώς και στην πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά, ο Αλτούν σημείωσε τα εξής: «Με την επίδραση των διπλωματικών πρωτοβουλιών, των διεθνών οργανισμών που φιλοξενήθηκαν και επιτυχημένων επικοινωνιακών στρατηγικών που εφαρμόστηκαν στους τομείς nation branding, η Τουρκία κατάφερε να γίνει μία από τις χώρες που αύξησαν περισσότερο τις επιδόσεις της από το 2020 στον Παγκόσμιο Δείκτη Ήπιας Ισχύος».
Η διπλωματική ισχύ της Τουρκίας αυξάνει. Έχει καταλάβει την τρίτη θέση στην λίστα με τις χώρες που έχουν τις περισσότερες διπλωματικές αποστολές. Η «Ήπια Ισχύ» ωστόσο δεν έχει να κάνει μόνο με την διπλωματία αλλά τον τρόπο που γενικά μια χώρα, για να το πούμε «λαϊκά», «πουλάει» προς τα έξω την εικόνα που θέλει οι άλλες χώρες να έχουν για εκείνη.
Στον ίδιο άξονα δεν είναι τυχαίο πως η Τουρκία έχει ουσιαστικά «εκθρονίσει» χώρες όπως η Βενεζουέλα ή το Μεξικό και η Βραζιλία στην παραγωγή τηλεοπτικών σειρών. Σε αντίθεση βέβαια με τις σειρές αυτών των χωρών, η Τουρκία βάζει έντονη «εθνική» πινελιά στις σειρές αυτές που είναι παράλληλα διαποτισμένες από «οθωμανικό μεγαλείο». Ποιος μπορεί να ξεχάσει ακόμα και στην Ελλάδα την σειρά Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής. Μια σειρά που προβλήθηκε ακόμα και στις ΗΠΑ και την Ρωσία, στην «prime time» των καναλιών που την προέβαλαν και σε τουλάχιστον 56 χώρες.
Μεταφέροντας την εικόνα, μιας πανίσχυρης όσο και εξιδανικευμενης Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μιας και αναφερόταν στην εποχή που έφτασε στο απόγειο της ακμής της, στο τηλεοπτικό κοινό σε όλες τις ηπείρους του κόσμου.
Στο ίδιο πλαίσιο η Τουρκία ξεκίνησε την προβολή της σειράς Μεχμέτ: Ο Σουλτάνος των Κατακτήσεων. Μια παραγωγή του TRT, της κρατικής δηλαδή ραδιοτηλεορασης της Τουρκίας.
Ο Διευθυντής Επικοινωνίας της Τουρκικής Προεδρίας της Δημοκρατίας Φαχρεττίν Αλτούν παρευρέθηκε στην πρώτη προβολή της σειράς στην Κωνσταντινούπολη. Επιβεβαιώνοντας τα όσα γράφουμε, ο «image maker» του Ερντογάν, επισήμανε ότι η σειρά θα συμβάλει σοβαρά στο μπραντ της Τουρκίας, λέγοντας:
«Μεχμέτ:Ο Σουλτάνος των Κατακτήσεων είναι μια πρωτοβουλία που θα αναπτύξει το μπραντ της Τουρκίας στον διεθνή χώρο». Η αντίστοιχη παραγωγή σειρών στην Ελλάδα που να μπορεί να προβληθεί τόσο στο εσωτερικό αλλά κυρίως στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του…«μπραντ» και μέσω αυτού στην προβολή «Ήπιας Ισχύος» της χώρας μας είναι επί της ουσίας μηδενική…