Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ανάμεσα στις υψηλότερες στην Ευρώπη η φορολογία της Ελλάδας στο αυτοκίνητο

Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από την υψηλή φορολογία στην Ευρώπη σε αρκετούς τομείς της οικονομίας, με τα αυτοκίνητα να μην γλυτώνουν.

Από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και έπειτα, η Ελλάδα θέσπισε υψηλότατους φόρους στο αυτοκίνητο έχοντας ως στόχο τα πολυπόθητα έσοδα για το κράτος. Έτσι λοιπόν, αυτή τη στιγμή ένα καινούργιο αυτοκίνητο περιλαμβάνει στην τιμή μου όχι μόνο τον Φ.Π.Α., αλλά και το τέλος ταξινόμησης που το καθιστούν συχνά ακριβότερο από πολλές άλλες αγορές.

Ειδικά στον τομέα του Φ.Π.Α., με το ποσοστό του στην Ελλάδα να βρίσκεται σήμερα στο 24%, η χώρα μας έχει το 3ο ακριβότερο ποσοστό Φ.Π.Α. στην Ευρώπη, κάτι που συνεπάγεται και πάλι υψηλότερες τιμές –κατά περίπτωση πάντα– στο αυτοκίνητο.

Τον υψηλότερο φόρο στην Ευρώπη, 27%, τον συναντούμε στην Ουγγαρία, μετά με 25% φορολογείται το αυτοκίνητο στη Δανία, τη Σουηδία και την Κροατία, ενώ έπεται η Ελλάδα και η Φινλανδία με 24%.

Στον αντίποδα, στο πλούσιο Λουξεμβούργο ο Φ.Π.Α. στο αυτοκίνητο είναι 17%, στη Μάλτα 18%, ενώ στη Γερμανία, την Κύπρο και τη Ρουμανία, ο Φ.Π.Α. είναι 19%.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, εάν για παράδειγμα στη χώρα μας ο Φ.Π.Α. από 24% έπεφτε στο 19% της Κύπρου, τότε θα κερδίζαμε 5 ποσοστιαίες μονάδες και θα μιλούσαμε για κέρδος περί τα 500 ευρώ σε ένα αυτοκίνητο 12.000-13.000 ευρώ και περί τα 1.000 ευρώ σε ένα αυτοκίνητο 26.000-27.000 ευρώ.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους συντελεστές Φ.Π.Α. στο αυτοκίνητο σε όλες τις χώρες της Ευρώπης:

  1. Ουγγαρία: 27%
  2. Δανία, Κροατία, Σουηδία: 25%
  3. Ελλάδα, Φινλανδία: 24%
  4. Ιρλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία: 23%
  5. Ιταλία, Σλοβενία: 22%
  6. Βέλγιο, Ισπανία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Τσεχία: 21%
  7. Αυστρία, Βουλγαρία, Γαλλία, Εσθονία, Σλοβακία: 20%
  8. Γερμανία, Κύπρος, Ρουμανία: 19%
  9. Μάλτα: 18%
  10. Λουξεμβούργο: 17%
Tags
Back to top button