Σε αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των Αρχαίων προχωρά το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζοντας τις ερωτήσεις γραμματικής και συντακτικού και «ενισχύοντας» τις ερμηνευτικές ερωτήσεις.
Στο προεδρικό διάταγμα πο εκδόθηκε πρόσφατα οι μονάδες που αφορούν το γλωσσικό περιεχόμενο ψαλιδίζονται και προστίθενται στις ερμηνευτικές ερωτήσεις, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Ειδικότερα:
– Η μετάφραση βαθμολογείται με 30 μονάδες και στη συνέχεια τίθενται επτά ερωτήσεις από 10 μονάδες η καθεμία
– Στην Α και Β Λυκείου προτείνεται στον εκπαιδευτικό εκτός από τα προβλεπόμενα (μια ερώτηση για τη γραμματική και μια για το συντακτικό) να προσθέσει και μια ερώτηση κλειστού τύπου (σωστό/λάθος, πολλαπλής επιλογής) στο γραμματειακό είδος του κειμένου, στο συγγραφέα ή στο έργο του. Στην περίπτωση που δεν τεθεί το σχετικό ερώτημα τα 10 μόρια που υπολείπονται θα μοιραστούν στις ερμηνευτικές ερωτήσεις που από τα 10 μόρια θα πάνε στα 15
– Στη Γ Λυκείου προτείνεται και μια επιπλέον ερώτηση κατανόησης πέραν των δύο ερωτήσεων για γραμματική και συντακτικό αντίστοιχα. Αν δεν τεθεί η ερώτηση τα 10 μόρια επιμερίζονται και πάλι στις ερμηνευτικές ερωτήσεις που πλέον βαθμολογούνται με 15 μόρια.
Ένα ακόμη ζήτημα που τέθηκε για τη φετινή χρονιά είναι η αφαίρεση της «κλασικής» ερώτησης από την εισαγωγή του σχολικού εγχειριδίου των Αρχαίων αν και από το υπουργείο σημειώνουν ότι η αφαίρεση της συγκεκριμένης ερώτησης δεν σημαίνει ότι η διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνει το κομμάτι της εισαγωγής του έργου που μελετούν οι μαθητές.